Gå til innhold

led-pærer i grøftelys - bmw e39 facelift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vurderer å kjøpe meg led-pærer å sette i grøftelysene, og lurte på om det er noen her som har erfaring med dette?

Finner noen plasser på nettet hvor det selges h8 ledpærer, men står ingenting om feilvarslingsfjerner?(som jeg regner med at man må ha)

Vet det er mange som har xenon i grøftelysa men ser for meg at dette er mere jobb å "installere" i tillegg til at jeg syns selv det er ubehagelig å møte biler med dette ettermontert i grøftelysene, selv på dagtid.

Blir vel ikke noe lyseffekt av led pærer, men skal kun brukes på dagtid, så er kun for "looken" da jeg har led i AE.

Mvh Sondre

Skrevet

Jeg hadde dette en periode for og teste likheten mellom led angle eyes og "xenon" i grøftelysa..

Lyste ikke en dritt, og ble til slutt så dritt lei av å få pling og check front foglight hver jævla gang jeg starta og stoppa at jeg kasta dem og satte inn halogen igjen.. Så funker kun for syns skyld :)

Skrevet

Har akkurat byttet til Xenon i mine tåkelykter, selve installasjonen tok ca 10 min for en lykt (er ikke helt ferdig), det som var litt knot var å trekke ledningene opp i motorrommet da kabelgjennomføringen er litt trang.

Det man må gjøre er å skru ut lykten, dele den å fjerne ett sort metall deksel, deretter borrer man ett hull for ledningene, jeg brukte ett 20mm flatt treborr, så dette er en forholdsvis enkel operasjon.

Kommer ikke til å kjøre med dette på kveldstid, så regner med at det ikke blir så mye blending.

Jeg fulgte denne Diy'en:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1103263

Xenon settet kjøpte jeg fra Vvme.com

Skrevet
Jeg hadde dette en periode for og teste likheten mellom led angle eyes og "xenon" i grøftelysa..

Lyste ikke en dritt, og ble til slutt så dritt lei av å få pling og check front foglight hver jævla gang jeg starta og stoppa at jeg kasta dem og satte inn halogen igjen.. Så funker kun for syns skyld :)

Hadde du da montert noe form for motstander på ?

Skrevet

Nei, da hadde jeg kun pærer.

Gadd ikke og bry meg noe om det siden jeg likavel skulle ha xenonlys :)

Var veldig enkelt og montere xenon hos meg, men nå har jeg m-tech grøftelys, er vel kanskje litt annledes der en på standard. Ingen borring eller noe. :)

Skrevet

Ta en titt på DIYen han linket til ;)

Skrevet

Ta en titt på DIYen han linket til ;)

Har sett på den, der er det montering av xenon, jeg er ute etter LED.

Fant en på ebay som selger LED-pærer som ikke gir feilmelding, eneste minus var at det var 8000k (syns det blir for blått)

Var derfor jeg lurte på ang motstand. :)

Skrevet

Har selv bestilt led pærer til tåkelysene fra Megalys.no i Bodø. Ringte og snakket med dem om det kunne bli en feilkode med led. Ble fortalt at enkelte fikk feilkode, og andre ikke. De hadde da en "strømtyv" til 70 kr som kunne monteres på ledningen om det ble noe problem. Led pærene kostet forøvrig 390 kr pluss frakt på 30 kr.

Skrevet

LED pærene er ikke akk så veldig bra, de ødelegger også lysbilde, så du vil lettere "blende" andre med det enn xenon på dagtid. LED'en lyser også svakere og mer "ukontrollert" og det ser ikke pent ut i forhold til vanlig halogen :)

Skrevet

Nå varierer det en del på div ledpærer avhengig av hvor mange lysdioder de er oppbygd med. Og si at led er dårlig er vel litt søkt..

Skrevet

@nimitz: Du får nesten lage en liten DIY på hvordan du gjør dette, hadde vært supert...!

Føler ikke at jeg gidder så veldig mye stress for å bytte pærer på denne tiden av året når jeg ikke har garasje å holde på i o_O

Skrevet
@nimitz: Du får nesten lage en liten DIY på hvordan du gjør dette, hadde vært supert...!

Føler ikke at jeg gidder så veldig mye stress for å bytte pærer på denne tiden av året når jeg ikke har garasje å holde på i o_O

Er tilbake ang LED pærer som ble bestilt. Fikk dem i dag og plukket ut grøftlyktene. Satte inn Led pærene og slo på tenninga. Kom opp en feilkode som forventet. Gikk frem for og se på lyset, og det stemte da som en tidligere i tråden sa. Lyset pulstrerte og blafret. Regner med at det ville irritere medtraffikanter så mye at jeg satte tilbake de gamle pærene igjen. Led pærene blir retunert på mandag. Thats it:-//

Skrevet
Er tilbake ang LED pærer som ble bestilt. Fikk dem i dag og plukket ut grøftlyktene. Satte inn Led pærene og slo på tenninga. Kom opp en feilkode som forventet. Gikk frem for og se på lyset, og det stemte da som en tidligere i tråden sa. Lyset pulstrerte og blafret. Regner med at det ville irritere medtraffikanter så mye at jeg satte tilbake de gamle pærene igjen. Led pærene blir retunert på mandag. Thats it:-//

Kjøpte du ikke med motstand/strømtyv, eller var dette med strømtyv montert?

• 2 years later...
Skrevet

Nei, da hadde jeg kun pærer.

Gadd ikke og bry meg noe om det siden jeg likavel skulle ha xenonlys :)

Var veldig enkelt og montere xenon hos meg, men nå har jeg m-tech grøftelys, er vel kanskje litt annledes der en på standard. Ingen borring eller noe. :)

Hei, har du lyst til å forklare litt mer om åssen du monterte disse i m-tech grøftelysene? :) Vurdere dette selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...