Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den ser jo ufattelig sivilisert ut til å være så rå. Det er det jeg liker med M bilene. Jeg må dog si at jeg blir litt skuffet om de ikke går over 600hk originalt.

Spesielt om den kommer med xDrive som standard.

Skrevet

Nei, fortsatt spekulasjoner.

M5 er legendariske biler. Den originale supersedanen :D Resten kan ta seg en bolle, inkludert Panamera...

Skrevet

Håper den blir litt avslørende slik som M var i gamle dager, selv om M5 aldri har vært veldig hårete kontra en standard m-tech utgave. M3 har de vært litt dristigere med. Turbomotor er vel nesten bare å forvente, men dog litt trist da det ikke er noe imponerende teknologi slik som en sugemotor V10 med over 500hk. Blir sikkert fint register på den med to turboer osv.

Skrevet
Nei, fortsatt spekulasjoner.

M5 er legendariske biler. Den originale supersedanen :D Resten kan ta seg en bolle, inkludert Panamera...

M5 den originale supersedanen?... Har du glemt Mercedes-Benz W109 300 SEL 6,3?... Den hadde en V8 motor på 6332 cm3 som ytet 300 HK ved 4000 rpm og 500 Nm ved 2800 rpm allerede i 1968. 0-100 Km/t klarte den på ca. 6 sekunder og topphastigheten var rundt 225 Km/t.

nw9j89j1gksolj5eto1u.jpg

Skrevet
Den ante jeg ikke om, hadde vært gøy å sett om den hadde noen andre styrker enn komfort og rett frem hastighet.

Nei... egentlig ikke, men det hadde ikke så mye annet i 1968 heller. Poenget er imidlertid at W109 300 SEL 6,3 var begynnelsen til det vi senere kom til å kjenne som AMG. Mercedes-Benz ingeniørene Hans Werner Aufrecht og Erhard Melcher fra byen Großaspach i Tyskland var ansvarlige for nettopp W109 300 SEL 6,3. AMG ble etablert i 1967 og deres første skikkelige konstruksjon var "Red Pig" i 1971... en oppgradert racingvariant av W109 300 SEL med en V8 på hele 6,8 liter. Den var hurtig nok på banen og gjorde det bl.a bra på Spa 24 Hours.

e57lrcns7i1j8uwvp6zk.jpg

Skrevet
Gromt at de kjører på snøføret. :D

Har stor tro på de nye twin turbo motorne til BMW. Men litt synd at sugis tiden er forbi. Men sånn blir det i disse miljø tider.

blir spennende å se hva data blir på denne. men kjører de på med 4x4 på m5 nå ettersom de tester på snøføre?

du ser vel på kjøringen at den videoen ikke er rwd!

Ser da ut som bakhjulstrekk for meg... :roll:

Skrevet

Det er bare en veldig fin og gjennomført photoshop. Det skal imidlertid bli spennende å se når konseptet avdukes på Shanghai messen i April. Iht. insider-rykter så vil M5'en bli utrystet med omlag 600hk og keramiske bremser som en option er bare noen av smakebitene.. Dette blir skikkelig bra! 8)

Skrevet
Det er bare en veldig fin og gjennomført photoshop. Det skal imidlertid bli spennende å se når konseptet avdukes på Shanghai messen i April. Iht. insider-rykter så vil M5'en bli utrystet med omlag 600hk og keramiske bremser som en option er bare noen av smakebitene.. Dette blir skikkelig bra! 8)

600 HK er ikke nok i dagens konkurranse med mindre BMW klarer å gjøre modellen ca. 250 Kg letter enn F10 550i. Porsche Panamera Turbo har i realiteten ca. 600 HK og den veier like mye som F10 550i, men klarer Nürburgring 17 sekunder hurtigere enn E60 M5. Snart kommer Porsche med Panamera Turbo S... ryktene påstår at den får rundt 750 HK... 8)

Skrevet

Tuller du?!? Er bildene fake? :shock: Forbanna nerd-jævel..Kan ikke stole på noen ting snart :)

Skrevet

600 HK er ikke nok i dagens konkurranse med mindre BMW klarer å gjøre modellen ca. 250 Kg letter enn F10 550i. Porsche Panamera Turbo har i realiteten ca. 600 HK og den veier like mye som F10 550i, men klarer Nürburgring 17 sekunder hurtigere enn E60 M5. Snart kommer Porsche med Panamera Turbo S... ryktene påstår at den får rundt 750 HK... 8)

De ryktene tror jeg ikkeno på... 750 hk du liksom. Nå var du morsom. :)

Skrevet

Du er nok inne på noe Fredrik, men i dagens effekt-hysteri-konkurranse så tror jeg det blir vanskelig å kunne holde følge med alt. Audi RS6 med sine 580hk og Mercedes Benz E 63 AMG med sine 525hk tror jeg vil være BMWs fokusområde når det gjelder den nye M5 og de vil derfor plassere seg forholdsvis greit dersom nye M5 vil levere 600hk. Heldigvis har BMW andre kvaliter som rettferdiggjør effekten ved at de ikke alltid er på topp. Man ser jo bare i en av de siste Top Gear episodene hvor BMW M3 og Audi RS5 går i strupene på hverandre. Porsche Panamera vil, etter min mening, fremstå som en øvre klasse.. kanskje en BMW M7 ville vært tingen?

Tuller du?!? Er bildene fake? :shock: Forbanna nerd-jævel..Kan ikke stole på noen ting snart :)

Nei, jeg tuller ikke. Bildene er ikke ekte og er photoshoppet på en standard F10 modell av en kar via Bimmerpost. Derav også dildallet i topp og bunn av bildene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...