Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dette bak på en E60? 285/25/20. Uten valsing ved full fjæring helt ned. Bilen skal gå med campingvogn bla. Hvilket innpress er evnt. nødvendig?

Skrevet
Du er vel klar over at med disse dekkene vil kjørekomforten halveres...minst.

Hmm, hvorfor det egentlig?

Lurer jeg også på, kjører selv med 235/40 18 og 265/35 18 og det er nå folk som har sagt at man mister komforten med det også, men jeg synes nå det er flott å kjøre med det jeg.

Regner med de fleste kjører på asfalt, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? :mrgreen:

Skrevet
Du er vel klar over at med disse dekkene vil kjørekomforten halveres...minst.

Hmm, hvorfor det egentlig?

Lurer jeg også på, kjører selv med 235/40 18 og 265/35 18 og det er nå folk som har sagt at man mister komforten med det også, men jeg synes nå det er flott å kjøre med det jeg.

Regner med de fleste kjører på asfalt, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? :mrgreen:

Nå er det mulig at asfalten er slett som et stuegulv på Bømlo, men så er desverre ikke tilfelle for store deler av landet forøvrig. Og breie dekk på sporete asfalt er ikke alltid komfortabelt.

Skrevet

285/25-20 er helt perfekt for disse bilene.. og ang komfort så er den mye bedre en de aller fleste tror om sånne hjul.. men så syns ikke jeg at det er mye komfort å kjøre med orginalhjul eller da. :D kan sjekke innpresset på mine om du vil..

Skrevet

Har selv 245/40 20" foran og bak og det er helt konge,mye bedre og kjøre med enn de 16" vinterfelgene mine med helårsdekk.

Skrevet

Jeg har kjørt med 245/35 ZR 19 og 265/30 ZR 19 (hhv. 8,5 og 9,5 felg) på min tidligere E60 og 245/30 ZR 20 og 285/25 ZR20 (hhv. 8,5 og 10 felg) hvor bakhjulene senere ble byttet til 295/25 ZR 20 med min E61.. Hadde ingen betenkeligheter med å kjøre med et slikt oppsett og det gjelder alt fra Osloveier til fjellveier i Valdres.. Gode dekk er alfa omega.. :wink:

Skrevet

Nå kjører jeg på "bare" 235/45 17 med ganske dyre Goodyear dekk. Stortsett greie og kjøre på, men på slitt veibane så sporer og de litt. Men trur oppfattningen av god kjøre komfort varierer fra person til person. Jeg mener at i en BMW skal man ikke sitte og korrigere pga sporing. Men det er jo min mening.

Skrevet

Min erfaring er at sporing skyldes dekktype ikke størrelse. Mine 245/30-285/25 20" sporer ikke i det hele tatt. Falken fk452. Runflat i 225/50/17 gjør det f eks.

Skrevet
Nå kjører jeg på "bare" 235/45 17 med ganske dyre Goodyear dekk. Stortsett greie og kjøre på, men på slitt veibane så sporer og de litt. Men trur oppfattningen av god kjøre komfort varierer fra person til person. Jeg mener at i en BMW skal man ikke sitte og korrigere pga sporing. Men det er jo min mening.

Allikevel kan disse Goodyear dekkene være dårlig mot f.eks sporing. Jeg kjørte med Pirelli P-Zero Nero i følgende dim: 245/30 ZR 20 og 285/25 ZR 20 med veil. pris per dekk på ca 4500,-. Da det ble byttet til Vredestein Ultrac Sessanta i 295/25 ZR 20 merket jeg noe sporing (veil. pris på ca 3500,- stk), så dette er definitivt forskjeller i dekkets egenskaper og kvaliteter..

Skrevet

nå har jeg 245,35,20 og 275,30,20 på min bil. og syns det er veldig fint og kjøre med. lite sporing.

før hadde jeg 245/40/19 og 285/35/19 og det var heller ikke noe ubehagelig og kjøre med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...