Gå til innhold

E46 Inspektion 2 service! Fått tilbud update s.1

Bmweee
 Share

Anbefalte innlegg

Syns du det er verdt å betale nesten 500kr for en del du kan få til samme kvalitet for 200??? og det er jo litt deler som går med på en sånn service.. sammen med skyhøy timespris fra før blir jo dette ganske mye dyrere enn hva det trenger å vere!

og ang veivhusventilasjonen måtte eg selv få det med..fordi det lå faktisk ikke inne på inspektion 2 hos bmw forhandleren eg var med..men smal sak det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skal ikke ligge inne på insp 2 skjemaet, dette er opp til den enkelte mekanikeren å sjekke opp mot service historikk på bilen. Det skal byttes på hvert 3. oljeskift. Dette vet alle som kan bmw sine retningslinjer. (nyere biler har fått det inn på skjemaet). Slike ting som dette gjør at mange kludrer det til.

Nå vet ikke jeg hvilken del du referer til, og luftfilter ol bruker jeg gjerne det du kaller "originalt". "originale" bremse og understellsdeler har jeg svært varierende erfaringer med, og en som mener at "originale" deler alltid har samme kvalitet har da åpnebart ikke satt seg nok inn i markedet til å kunne vite hvilke som fungerer og hvilke som ikke fungerer.

Den skyhøye timeprisen er nesten 100% forsvarlig. Dette har jeg nå forklart deg flere ganger. Erfaringen til personellet, og utstyret (diagnoseutstyr som uavhengige bare kan drømme om). Men jeg begynner å innse at jeg prater for lukkede ører her.

Jeg poengterer igjen, at om du treffer på noen som har spesialisert seg på merket, så kan det bli like bra og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veivhus ventilasjon bør vel byttes uansett service ettersom den er kritisk mtp senere turbohavari..du skjønnte hva eg mente der?:)

Er mye filterdeler og diverse småtteri som koster jo skjorta rett og slett..og du får de likebra til halve prisen..

Ang personellet og utstyr etc er det nå merkelig at man kan gå til ett annet merke f.eks og havne på rundt 6k for samme jobben..på evnt en annen bil også..Bmw er vel ikke noe ekslusive verken på personell eller utstyr,

MEN..kjøper delene selv eller igjennom meca, da verkstedet eg tar servicen på er i kjeden dems..:)

Så da blir det salg av snart;) JIPPI for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder snart ikke gjenta meg selv noe mer. Selvfølgelig er ikke en bmw mekaniker noe bedre enn noe annet, MEN SÅ JOBBER HAN IKKE MED NOE ANNET ENN BMW HELLER DA!

Og du må ta en virkelighetssjekk hvis du tror, et halvt sekund, at meca sin "multifeilkodeleser" kan måle seg med merkespesifikt utstyr som GT1 systemet. Prisen er også en annen, de fleste verksteder har utstyr til mellom 10 og 20 k, gt1 koster vel 250k i grunnpakken.

Dette har jeg forklart deg før, jeg har jobbet og jobber med begge systemer.

Prøv å ikke vri på det jeg sier. Les hva jeg faktisk sier.Jeg har gitt deg mange eksempler nå. Jeg vil nok en gang poengtere, at det nok er riktig av deg å ta servicen på meca eller lignende.

Når jeg nå har fått blåst ut litt frustrasjon, så er det bra at du fant tråden nyttig. TDS motoren er på alle måter en mer holdbar motor en 2,0d motoren, så der har du ikke så mye å frykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dette var ikke dumt, men nå virker det til at eg får omtrent likebra om enda bedre tilbud med meca verksted i hjemtraktene da..de snakket om en pris på rundt 4500-5500;)

MEN uansett..dette er en bra side, eneste som er synd er vel at det ikke virker til at det er så mange aktører i hjemtraktene(sogn & fjordane) som kanskje bruker denne siden :/

skal se an hvilke priser de har på delene før eg evnt bestiller time da, men blir vel uansett å handle oljen selv iallefall..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du gidder å spørre her en gang, når du allerede har bestemt deg for å ikke ta service hos Bmw.. Det er ditt valg, men for den vanlige mannen i gata, som har en relativt ny bmw, og ikke noe særlig greie på bil, leverer han den på bmw om han har råd, og det evt er en "stor" service på gang.

Klar over at merkeverksted er dyrt, men de jobber jo tross alt bare med det og det merket. Og som TRF sier, du får ikke panserlåsen smurt opp av en mekaniker som ikke "bryr" seg om bilen, men bare om å få jobben gjort. Det er et eksempel på kvalitet, kunnskap, og (jeg vil gå så langt å kalle det) kjærlighet. Det får du sjeldent på et uavhengig verksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde eg ikkje tenkt å ta den servicen hos forhandleren etter det tilbudet de ga meg.. OG selvfølgelig er det nå bare bra for de som vil levere bilen sin hos forhandleren og ikke vet kanskje som du sier noe særlig om bil.. Men handler om å få synspunkt på hva andre mener siden det viser seg det er flere som "reagerer" på høye priser hos merkeverksted. Vet selvfølgelig merkeverksted er dyrt, og det TRF kom med har han god greie på, men er faktisk også individuelt etter verkstedet..samma fan om det er merke eller uavhengig..er langt ifra noe garanti for at merkeverksted gjør sånne små ting heller. Men som eg fikk høre senest i dag, og har hørt før, når de gjør en jobb der man f.eks gjør to ting på samme gang. Som f.eks bytte bremsevæske og tar en sjekk av noe i samme slengen når de har av hjula, så gjør mange det så enkelt at de legger på kanskje en tusing(f.eks) ekstra for en jobb de tar i samme slengen, som igjen også kan vise til er gjort og føre 1 time ekstra på i tillegg. Er det rart det blir høy pris da? det viser jo tydelig på det tilbudet eg fikk..

Når det gjelder kjærlighet til en bil på verksted er det bare lommeboka som bestemmer den..og da er det vel ikke så mye kjærlighet lenger..

Etter en ringerunde rundt i dag fikk eg nå faktisk hele servicen ned i halvparten av det forhandler skulle ha..gikk også igjennom hele service me de..smøring av dører..panserlås osv osv, det VAR utrolig mye som skulle gjøres..men som de sa..å føre 1 time på hver lille ting ble feil..og det er det desverre mange som sikkert gjør i bransjen som eg forsto.

Og visst denne tråden var idiotisk å legge ut bør du ta deg en sighseeing rundt på andre tråder her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...