s38b38 Skrevet Mars 7, 2011 Skrevet Mars 7, 2011 hei har en m5 3,8. som får litt mini sugetrim. også har jeg lyst på chip. men er så myyye å velge i. noen som har noen erfaringer? om hva som funker? kan godt handle fra utlandet=) takker for svar!
PenguiN- Skrevet Mars 7, 2011 Skrevet Mars 7, 2011 Uhm, ligger ett twin-turbo sett til rundt 10-15 lapper på deler selges delen...ja, det er noe helt annet...men også i en vanvittig positiv form!
s38b38 Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Skrevet Mars 8, 2011 Sant nok det:) men skal bruke bilen som en bruksbil:) så orker ikke stresse med turbo kit:p har vært på tanken flere ganger! Hadde vært rått men!
PenguiN- Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 Få som har noen formening da CHIP på vanlig sugemotor er som å kaste pengene ut av vinduet nærsagt..men faen da mann, har du ikke 3.8M5 motor??
s38b38 Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Skrevet Mars 8, 2011 Få som har noen formening da CHIP på vanlig sugemotor er som å kaste pengene ut av vinduet nærsagt..men faen da mann, har du ikke 3.8M5 motor?? jojo=) nei faen satt på med en som var chippa og en uten. fakktisk merkbar forskjell:P også skal jeg ha noen andre kammer og letta svinghjul også. alt hjelper:P hadde egentlig tenkt til kompressor. men faen, bilen skal starte og gå når jg vil. så det bare er å henge båten på kula å reise:P
Kristian Skrevet Mars 9, 2011 Skrevet Mars 9, 2011 jeg monterte chip fra normann på trimchip.com på min s38b36, og merket forbedring.
Gunnar Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Har ikke noe vitenskapelig bevis på dette, men sier allikevel vær forsiktig med chip på S38. Vet om et par havarier etter chipping på disse motorene. Jeg husker ikke nøyaktig hva det var siden det er så lenge siden jeg holdt på med S38, men det var et eller annet med at iallfall noen chipper ikke håndterer bensinkutt riktig (ved gasslipp). Den ene rasa i det han gikk av gassen på høyt turtall.
Dirty Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Har ikke noe vitenskapelig bevis på dette, men sier allikevel vær forsiktig med chip på S38. Vet om et par havarier etter chipping på disse motorene. Jeg husker ikke nøyaktig hva det var siden det er så lenge siden jeg holdt på med S38, men det var et eller annet med at iallfall noen chipper ikke håndterer bensinkutt riktig (ved gasslipp). Den ene rasa i det han gikk av gassen på høyt turtall. Fårlite bensin på høyt turtall er nok problemet! de fleste chiper er slik
TRF Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 hvis de fleste chipper gir for lite bensin på høyt turtall så gjør de som lager dem noe feil.
s38b38 Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Skrevet Mars 16, 2011 hmm. har ikke hørt noe om det. men kan jo være litt ekstra oppmerksom selfølgelig=) så takker for svar=)
Werther Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 Som Gunnar sier, chip anbefales ikke til S38. I Sverige har usedvanlig mange S38er med chiptrim havarert. Dessuten pleier dessverre S38 å havarere på motorbrems fra høye hastigheter, så vær forsiktig! Jeg la alltid bilen i fri etter toppfart selv for å unngå dette...
Øyvind L. Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 Chip anbefales ikke på noen S motorer siden alle går veldig magert på toppen ifra fabrikken. Med chip blir den enda mere mager og sjansen for å brenne hull i stemplene blir enda større og ikke minst, man vil ikke merke en dritt med en chip. Effekten kommer ikke så lett ut av S motorene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå