Gå til innhold

Hvorfor M

RemiE39
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har jo helt Glemt vekk m3 GT den er jo noe får seg selv, og en av mine drømmebiler når det kommer til fornuftige priser.

Hva er spesielt med E36 M3 GT bortsett fra at den har en en todelt oljepanne (dual-pickup oilpan og duocentric oil pumps), et par ekstra lepper og en variabel spoiler bak?

Kun laget 356 ble vel laget 40-50 til england også. Den ble laget får å kunne kjøre løp med, gøy å ha noe som ikke alle andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nja, den har justerbar flap foran, og høydejusterbar vinge bak, alu dører, litt hvassere motor, oljepumpen og litt annet småtteri..

Det er jo mest pga få eksemplarer denne er ettertraktet.

Produksjonstall:

3,2 (Euro):

ECE coupe (LHD): 6,117 produced from 09/95 through 12/98

ECE convertible (LHD): 1,763 produced from 02/96 through 08/99

ECE sedan (LHD): 1,296 produced from 11/95 through 01/98

3.0 (Euro)

How many of each version were produced?

ECE coupe (LHD): 11,284 produced from 03/92 through 07/95

ECE GT coupe (LHD): 350 produced from 02/95 through 06/95 (in addition to 6 pre-production examples produced in 12/94)

ECE convertible (LHD): 1,403 produced from 03/94 through 08/95

ECE sedan (LHD): 868 produced from 09/94 through 07/95

E36GT:

The E36 M3 GT is a limited-edition version of the European-market 3.0-liter M3 coupe developed to homologate engine and bodywork enhancements to the equivalent competition model in the FIA GT Series (Division II) and the American IMSA GT Series. A total of 350 examples were produced in left-hand drive form between February and June of 1995 (in addition to six pre-production vehicles produced in December of 1994). All examples included the following special equipment:

-A retuned version of the S50 B30 powerplant with 264-degree cams, a BMW Motorsport dual-pickup oil pan, duocentric oil pumps and upgraded VANOS software producing 295 hp at 7,000 rpm and 238 lb/ft of torque at 3,900 rpm

-Shorter 3.23:1 final drive

-Stiffer springs and shocks

-M strut tower brace

-British Racing Green (312) paintwork

-Adjustable front and rear GT spoilers

-Clear front turn signal lenses

-Aluminum doors

-"BMW Motorsport International" emblems on exterior door mouldings and interior sill plates

-Forged M Double Spoke alloy wheels (7.5x17-in. front, 8.5x17-in. rear)

-Mexico Green Nappa leather upholstery with Anthracite Amaretta bolsters

-Carbon fiber dashboard and center console trim

All M3 GTs were further equipped with dual airbags and interior headlight aim adjustment. Other features from the normal E36 M3 option list were offered either as standard equipment or as extra-cost upgrades, depending on the market. These included the three-spoke steering wheel, alarm, model designation delete, green-tinted windshield stripe, power rear vent windows, power sunroof, rear sunshade, velour floor mats, warning triangle/first aid kit, non-smoker package, power front seats, front armrest, heated front seats, rear headrests, headlight washers, Park Distance Control, air conditioning, automatic climate control, on-board computer, Siemens phone and various audio systems.

What is an E36 M3 GT Individual?

The E36 M3 GT Individual is a special edition of 50 right-hand drive E36 M3 coupes produced exclusively for the UK market in July of 1995. Though mechanically identical to the standard M3, the E36 M3 GT Individual received all the same exterior cosmetic enhancements as the left-hand drive E36 M3 GT: British Racing Green (312) paintwork, adjustable front and rear GT spoilers, clear front turn signal lenses and forged M Double Spoke alloy wheels (7.5x17-in. front, 8.5x17-in. rear). The interior also received the same Mexico Green Nappa leather + Anthracite Amaretta upholstery as the M3 GT, though the carbon fiber interior trim was replaced by Graphite Birds Eye Maple wood (including the shift knob) and chrome interior door handles were also fitted. Finally, each E36 M3 GT Individual received the M strut tower brace, as well as a three-spoke steering wheel, power sunroof, and on-board computer. Nineteen examples were further equipped with air conditioning, while nine received aluminum doors.

Kilde:

http://www.bmwmregistry.com/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke lønnsomt å ta inn en e36 m3, du skal jobbe hard med å få 270 for bilen når du skal selge den

At coupe eiere tar mindre vare på bilene sine, er noe av det rareste jeg har hørt! en coupe ligger jo også høyere i pris en sedan. i england får du en strøken e36 m3 får 50 levert i norge! bare så synd de er høyrestyrt

Vel, det er vel opp til en eventuell kjøper. Men jeg stresser ikke med salg av den! ifjor fikk jeg faktisk seriøst bud på første treffet på 290 for den, men dette ble avslått siden jeg da akkurat hadde fått bilen på veien og jeg vill da ha den en stund.

Jeg må ikke selge, og da gir jeg den heller ikke bort. Lønnsomt eller ikke, om man ser utenfor Norge så har man større utvalg, og større sjans for å finne flotte eksemplarer.

Om det er det rareste du har hørt, så har du forresten ikke hørt mye.. Sedan utgavene hadde nok en litt annen kjøpergruppe i utgangspunktet, samt at de er laget i langt færre eksemplarer.

Du kan jo ikke sammenligne med høyrestyrte utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke lønnsomt å ta inn en e36 m3, du skal jobbe hard med å få 270 for bilen når du skal selge den

At coupe eiere tar mindre vare på bilene sine, er noe av det rareste jeg har hørt! en coupe ligger jo også høyere i pris en sedan. i england får du en strøken e36 m3 får 50 levert i norge! bare så synd de er høyrestyrt

Vel, det er vel opp til en eventuell kjøper. Men jeg stresser ikke med salg av den! ifjor fikk jeg faktisk seriøst bud på første treffet på 290 for den, men dette ble avslått siden jeg da akkurat hadde fått bilen på veien og jeg vill da ha den en stund.

Jeg må ikke selge, og da gir jeg den heller ikke bort. Lønnsomt eller ikke, om man ser utenfor Norge så har man større utvalg, og større sjans for å finne flotte eksemplarer.

Om det er det rareste du har hørt, så har du forresten ikke hørt mye.. Sedan utgavene hadde nok en litt annen kjøpergruppe i utgangspunktet, samt at de er laget i langt færre eksemplarer.

Du kan jo ikke sammenligne med høyrestyrte utgaver.

Når det kommer til biler som 318is-325 så har nok coupen fått kjørt seg. men når det er snakk om M3 så faller de fleste av lasset, Folk kjøper ikke en orginal M3 å kjører den i stykker

sedan utgavene har også fått kjørt seg de siste årene! den er så billig og alle har råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik er i Porsche transe, nytter ikke å prøve seg på han :P

Hehehe... jeg er ikke så rent lite interessert i BMW også da... :)

Apropos E36 M3 GT kjøper jeg poenget med produksjonsantallet og fidusen med at alle er lakkert i BRG fargen, men ellers synes jeg ikke at den helt står seg rent teknisk i forhold til hva man skulle tro. Er det bare jeg som synes at modellen ble litt redundant da E36 M3 Evo kom?

E46 M3 CSL er imidlertid en helt annen historie... den modellen har substans så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stolene er mer en gode nok både på gata og banen, vis du bare driver med hobby kjøring.

Hva slags bestemor-kjøring er det du driver med hvis du har nok sidestøtte i vader og M52 ikke tikker? :mrgreen:

Haha Du som er en liten fis :lol: neida men sitter bra nok i stolene jeg. såklart bøttestolene i banebilen er jo en annen verden :lol: skal sies at alcantara stolene er bedre en skli skinn stolene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 M3 CSL er imidlertid en helt annen historie... den modellen har substans så det holder.

Har den? Jeg synes CSL fremstår som noe merkelig i orginal stand - verken fugl eller fisk. R-dekk, og noen levert uten radio og AC tyder på en banebil. Likevel har den marginale bremser, samt mangler bur og stoler som takler firepunkt.

neida men sitter bra nok i stolene jeg.

Jeg blir bare frustrert av dem på bane jeg. Orginalstolene i min '85 Kadett var mye bedre (nei, ikke kødd..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig, E46 er tyngre og mindre innvolverende.

Hva med siste M3 da.. Den er jo enda tyngre og enda større.. Ikke mye "gocart" følese igjen i ///M bilene lenger desverre.

Har du prøvd e92 M3'n?

Bare spør fordi det virker som veldig mange velger å angripe den nye M3'n uten noe spesielt gode argumenter ombord.

Det er vel ikke strengt tatt negativt å kunne nyte god komfort gjennom sentrum, for så å "gnikke litt på sportsknappen", sidelengs bortover E6?

Nå må vi ikke glemme hva BMW er kjent for.

Herlig balansegang mellom komfort og sportslighet. Om man er ute etter rendyrket sport, så får man kjøpe seg en Ferrari :P

Om 30 år er vel E92 M3 det "kuleste" i gata, tenker jeg.....

det kalles misunnelse.. ingen med IQ over 50 mener at e30 er overlegen en e92, i såfall er det bare å gå i gestaltterapi med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den? Jeg synes CSL fremstår som noe merkelig i orginal stand - verken fugl eller fisk. R-dekk, og noen levert uten radio og AC tyder på en banebil. Likevel har den marginale bremser, samt mangler bur og stoler som takler firepunkt.

I forhold til at den er i nær slekt med E46 316i synes jeg absolutt at CSL har substans. Den klarte seg jo rimelig bra mot ulike relativt hardcore 911 modeller på en høyhastighetsbane som f.eks Nürburgring. Bremsene var dessverre, som du påpeker, ikke helt i Porsches klasse. BMW har imidlertid fått mye pepper for at de ikke tilbyr cupmodeller over disk. Porsche skårer også mange poeng i min verden for at de tilbyr S/R/RS modeller i tillegg til relativt kompetente standardmodeller. Det er noe for enhver smak, men dieselfolket må enn så lenge nøye seg med en traktor som Cayenne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til at den er i nær slekt med E46 316i synes jeg absolutt at CSL har substans. Den klarte seg jo rimelig bra mot ulike relativt hardcore 911 modeller på en høyhastighetsbane som f.eks Nürburgring. Bremsene var dessverre, som du påpeker, ikke helt i Porsches klasse. BMW har imidlertid fått mye pepper for at de ikke tilbyr cupmodeller over disk. Porsche skårer også mange poeng i min verden for at de tilbyr S/R/RS modeller i tillegg til relativt kompetente standardmodeller. Det er noe for enhver smak, men dieselfolket må enn så lenge nøye seg med en traktor som Cayenne... :)

m3 CSL syns jeg er en overprisa utgave med lite ustyr, men rå lyd det har den å fytti den er herlig :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...