Gå til innhold

Ombygging til originale LED-baklys på pre-FL E87

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-4000 kr for og kode led baklys? Fy flate!

Tar jo MAKS en hall time :shock:

Så det gikk and og kode LED baklys i Porgman da jeg koda den nye GM3 modulen min :)

Men det har jeg fra før :mrgreen:

Kjekt og tenke på alle pengene man sparer med og gjør kodingen selv :)

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Lag et kit som vi andre kan kjøpe:)

For å koble til lyktene, mener du?

Her er et bilde av hvordan bilen ser ut i dag. Gleder meg til å få på sommerdekk snart. :)

0xfa2ai8itakdqspcu66.jpg

Skrevet

Jeg har tenkt å lage en komplett monteringsanvisning med delenummer på bitene som må handles inn. Du får det du trenger med en tur til BMW og en til Biltema. :)

Skrevet

hmmm.... jeg fant denne når jeg søkte opp bilen min hos GS (63210441528) "Kompleteringssats facelift baklamper E87 org Xenon-Ljus"

Skrevet

Jeg tror det er kabelkitet man kan få kjøpt for å strekke kabler fra footwellmodulen under rattet og bak i bilen til baklyktene.

Men såvidt jeg har forstått av ogee1 så må man ha Comfort Access på bilen for å få koblet disse kablene til footwellmodulen. Eller så trenger du en ny footwellmodul også, og den koster 3-4000,-.

Korriger meg her hvis jeg har feil...

Skrevet
Jeg tror det er kabelkitet man kan få kjøpt for å strekke kabler fra footwellmodulen under rattet og bak i bilen til baklyktene.

Men såvidt jeg har forstått av ogee1 så må man ha Comfort Access på bilen for å få koblet disse kablene til footwellmodulen. Eller så trenger du en ny footwellmodul også, og den koster 3-4000,-.

Korriger meg her hvis jeg har feil...

Kit'et er komplett. Det består av facelift LED-lamper, nye kontakter til baklyktene og de to ledningene som skal til for å få strøm i LED-panelene. Ledningene har riktige pinner i begge ender. Kit'et er vel også billigere enn å kjøpe delene løst, så for dem som skal kjøpe nye FL-lamper, så er dette tingen. Det går dessverre ikke å kjøpe kun ledningen med pinnene, ser det ut til. Så de som kjøper lamper brukt, må kjøpe delene løst og lage ledningene selv.

Det at man må kjøpe ny footwellmodul hvis man ikke har Comfort Access er noe jeg har lest på tyske forum. Vet ikke om det stemmer, men det er ikke noen grunn til å tro noe annet.

Skrevet
Så jeg måtte hatt ny modul og, ja. Da er det like greit å modde som du gjorde

Jepp. Det ser ut som den greieste løsningen er å koble seg på ledningene til skiltlyset bak. Det finnes ikke noen bekreftede opplysninger om hvor mye strøm denne kretsen tåler, men det er mange som har gjort dette på tyske forum, og kjørt med det lenge uten problemer. Noen bytter ut skiltlysene bak med originale LED (facelift har LED skiltlys) for å redusere strømtrekket.

Det er diagnose på skiltlyset, men dette kan slås av med koding, så da slipper man problemer med blinking i lyktene når diagnosen kjører.

Jeg begynner å tro at dette er den enkleste løsningen, selv om man har en Footwell Module som virker med LED, fordi det er så jævlig trangt å komme til der modulen sitter. Hvis man kobler seg til modulen må man også trekke kablene til LED'ene gjennom hele bilen. Ikke at det er så håpløst mye jobb, men det er en del paneler som må av langs venstre side.

• 2 weeks later...
Skrevet

Mens jeg har gått og ventet på lyktefilmen, har jeg begynt å venne meg til hvordan lyktene ser ut originalt. Jeg har derfor bestemt meg for at jeg ikke vil ha dem helrøde. Da lyktefilmen kom, monterte jeg imidlertid lyktefolie over ryggelysene, så de ikke skiller seg ut. Synes det ble ganske bra.

_DSC1140_xs.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...