Gå til innhold

Blitt stoppet? Sivilpoliti


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi har jo gode nok motorveier her i Norge til at farten kunne vært økt til 110 her også!

Hadde bare de riktige folkene innsett det samme...

Jeg har for øvrig aldri blitt stoppet av en sivilbil, men jeg er veldig var på dette. Hvis den eneste bilen enten rett bak meg eller foran meg er en 97-mod Audi A3, da gir jeg gass. Hvis den derimot er en stasjonsvogn av nyere modell med sotede vinduer, da tar jeg det rolig. Det er nok ikke alle sivile politibiler som har sotede vinduer, men jeg får inntrykket av at mange av dem har det, så da er jeg ekstra var.

Hvis jeg samtidig ser at det er to menn fremme i bilen, da stiger kris-o-meteret. Pleier sivil-snut å kjøre alene?

Da jeg ble tatt natt til søndag var det kun én mann i bilen, han hadde filmet meg og om jeg ikke vedtok forelegget ble videoen vist i retten.

Jeg er også veldig "var" på dette og tenkte akkurat de tankene du nevner når jeg var ute å kjørte den kvelden, ennå jeg ikke passerte Mercedesen jeg ble tatt av, var han plutselig helt oppi rævva mi.

Så er nok bare uflaks som skal til og selvfølgelig dumskapen at man i det hele tatt kjører for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sittet i den s60'n rett nord for Gardermoen. 116 i 90. 4900,- i bot. Og 102 i snitt på E6 Hamar-Stange. Mørk Saab. Det ble også 4900,-. Dette på 2 mnd mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg samtidig ser at det er to menn fremme i bilen, da stiger kris-o-meteret. Pleier sivil-snut å kjøre alene?

Som regel er dem i par, men noen biler har kun en sjåfør, som f.eks den V70en som er veldig aktiv i Oslo Syd/Follo.

Har også blitt tatt av en uniformert MC som sto og lurket nattestid på påkjøringsrampen nordover på E6 v/Råde-Østfold.

Den Passaten jeg nevnte pleier å stå på E18-påkjøringen ved Mastemyr-Kolbotn rett etter fiskevollbukta.

De er også veldig glade i påkjøringsrampa sydover ved E6 Rygge flyplass, siden det er busslomme der.

184,6 i snitt retning gardermoen flyplass....i veiskulder forbi to lastebiler...ble stoppet av en blå volvo s60...fikk 3mnd uten lappen og 9k i bot...

Du vet sikkert selv at slikt vanligvis er fengsel og lenger tid uten lappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er visst veldig glad i avkjøringsrampene.

Var vel i januar iår at den s60 som kjører gardermoen hamar stod på lasteplanen til viking bilen.Stod på avkjøringen mot Råholt.Røyk noe jævlig i fronten,trur frostvæske tok slutt.Måtte le litt høyt da.Kjørte forbi i 50 km/t jeg,med varmen pã fullt ;) og et lurt smil mot politimannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de som opererer rundtom i hedmark kjører mye alene, har ihvertfall gjort det de to gangene han har stoppa meg.. skal sies, første gangen var 22.3x på en søndag, andre gangen var 07.24 på en fredag.. disse har ikke noe begrep om døgn eller forhold, dukker opp når du minst aner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de som opererer rundtom i hedmark kjører mye alene, har ihvertfall gjort det de to gangene han har stoppa meg.. skal sies, første gangen var 22.3x på en søndag, andre gangen var 07.24 på en fredag.. disse har ikke noe begrep om døgn eller forhold, dukker opp når du minst aner det.

Politiet har døgnbemannet turnus og kjører alene dersom de vil det ja, så lite vits i å bruke krefter på lære seg noen modus her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ennå jeg ikke passerte Mercedesen jeg ble tatt av, var han plutselig helt oppi rævva mi.

Det er en annen ting jeg er veldig var på. Biler som kjører fort nok til å ta meg igjen, men som ikke kjører forbi selv om det er motorvei. Da går jeg fort ned til fartsgrensen eller kanskje rett i underkant og holder det slik til han har kjørt forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg samtidig ser at det er to menn fremme i bilen, da stiger kris-o-meteret. Pleier sivil-snut å kjøre alene?

Som regel er dem i par, men noen biler har kun en sjåfør, som f.eks den V70en som er veldig aktiv i Oslo Syd/Follo.

Har også blitt tatt av en uniformert MC som sto og lurket nattestid på påkjøringsrampen nordover på E6 v/Råde-Østfold.

Den Passaten jeg nevnte pleier å stå på E18-påkjøringen ved Mastemyr-Kolbotn rett etter fiskevollbukta.

De er også veldig glade i påkjøringsrampa sydover ved E6 Rygge flyplass, siden det er busslomme der.

184,6 i snitt retning gardermoen flyplass....i veiskulder forbi to lastebiler...ble stoppet av en blå volvo s60...fikk 3mnd uten lappen og 9k i bot...

Du vet sikkert selv at slikt vanligvis er fengsel og lenger tid uten lappen...

god advokat og legeerklæringer hjelper en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ennå jeg ikke passerte Mercedesen jeg ble tatt av, var han plutselig helt oppi rævva mi.

Det er en annen ting jeg er veldig var på. Biler som kjører fort nok til å ta meg igjen, men som ikke kjører forbi selv om det er motorvei. Da går jeg fort ned til fartsgrensen eller kanskje rett i underkant og holder det slik til han har kjørt forbi.

Bare vent Bradbury en dag vil du nok være uheldig du også som oss andre og bli tatt selvom du følger den fine regla di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekningen Drammen - Tønsberg

Lå vel i ca 115 på nåla, når det kom 3stk biler forbi, første bilen var en 635csi bil nummer 2 var gammel kadett c (garantert ikke med noen 1,2motor) og bil nummer 3 var en "lookalike" solberg impreza (blå med gule stickers og gullfargede felger)

Disse 3 bilene lå nok langt over 150km/t når de passerte meg, og etter ca 5minutter stod alle sammen langs veikanten mens det blinket blått i alle kanter fra Impreza'n.

Så de som velger å "kødde" med en blå Impreza på E18 i buskerud/vestfold bør være obs.

Kan også legge til at det i samme distrikt går en MB220compressor sølvgrå med rullgardin i bakruta som sivil, det fikk min kollega erfare her foriige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent Bradbury en dag vil du nok være uheldig du også som oss andre og bli tatt selvom du følger den fine regla di.

Ja, det er ikke usannsynlig. Jeg har null respekt for de fleste fartsgrensene, så det er gode muligheter for at jeg får meg en smekk etter hvert. At jeg ikke respekterer fartsgrensene betyr ikke at jeg burner i 180 km/t gjennom nabolaget, men det betyr at jeg synes de fleste fartsgrensene er for lave. Det er 60 der det burde vært 80, 80 der det burde vært 90 etc, og da ligger jeg i den hastigheten jeg selv mener er forsvarlig. Jeg kan begrense muligheten for å bli tatt ved å være var ovenfor potensielle sivile politibiler, men det er lite jeg kan gjøre for å unngå en ape uti veikanten med laser.

Jeg har forresten fått én bot før. Da ble jeg tatt med laser i 64 km/t i 50-sonen. Det ble kr 1.300 til statskassen. Ah, det glade 90-tallet da nivået på foreleggene lå på et nivå som nesten kan minne om det fornuftige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også den mongo miljø fartsgrensa på vei inn mot oslo, den er treg den.. -.-

Nok en fartsgrense som jeg ikke respekterer, men det er jo også få som gjør.

Miljøfartsgrensen var ingen stor suksess da den først ble innført. Gjennomsnittsfarten langs E18 gikk bare ned med fire kilometer [i timen], noe Vegvesenet ikke var fornøyd med, skriver Aften.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=523473 - Gammel artikkel, men jeg tviler på om det har blitt mye bedre de siste par årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...