TRF Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 dette har vært oppe noen ganger, og jeg har meldt meg litt ut da jeg ikke interesserer meg for systemet og har dermed heller ikke brukt så mye tid på det. Men jeg mener ganske sikkert at det stod i en testmodul i dis at ingen airbagger går om du har feil på systemet, og dette later til å være det eneste riktige om du tenker på hvordan systemet er bygd opp mtp sensorer.
pajoe Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Hvis airbaglampa lyser er det gjerne en sensor som er gåen.hvis du smeller da,registreres ikke hvor passasjerende sitter og evt alle airbaggene slår ut.dette utgjør jo ingen rissiko,derfor blir den godkjendt.....men blir jo rimelig dyrt å resette alle airbagger igjen da...... Men hvis airbaggen mangler blir det jo ikke godkjendt... Helt feil. Det er ikke påbudt med airbag i bil. Det finnes mange biler registrert i Norge som aldri har hatt airbag. Så om noen bytter til et eldre ratt, og dermed fjerner airbagen, er dette helt lovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå