Tronstad Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 har fått feil på eu, grunnet det er byttet ratt i bilen, problemet er at det er byttet til ett eldre bmw ratt, som ikke har rette koblinger i forhold til bilen så ledningene har blitt klippet, ( det er den flate hvite kabel saken som er klipt i filler ) resultatet er at jeg ikke har airbag eller pærte (lydhorn om du vil) noe jeg forsåvidt ikke bryr meg om uansett, men ! om jeg setter inn original rattet, og pærte og airbag fortsatt ikke virker, får jeg da godkjent bilen ? hva tror dere ? ettersom det nå er riktig ratt som står i, med en funksjonsfeil men er dette 2er? eller 1er feil ?
Morty999 Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 bilen din må vell på BT.. siden du har fått 2er feil på punkt 9.. om du setter i ordinal rattet og det fortsatt ikke virker får du feil ja.. er bare airbag lampa som du må få slukket.
Tronstad Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Skrevet Mars 16, 2011 Ja jeg skal på bt, har time i morra halv 2, har papirer og alt sånt se det ordner seg, men det rattet da ! så jeg må ha airbag intakt? evt kverke pæra? hvordan kommer jeg til den pæra enklest mulig ? :b
Morty999 Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 er kun airbag lampa di skal kreve att virker.. men å ta ut pæra spørs. da den skal lyse når man setter på tenninga og slukke etter du har starta opp.. men du kan jo prøve.
bmw cab Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Hvorfor ikke fikse feilen bare???Er deg det går utover hvis du blir utsatt for en ulykke..I steden for å ta en spansk en.Og kræsjer du,så finner forsikringsselskapet det,og da for du en fet avkorting på premien.. Og ja biltilsynet merker sånt,de går hardt til verks ved sånne feil,trust me.
rolfi Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 dra ledninger fra f.eks. ABS lampa og til airbaglampa, slik at de slukker samtidig. Lydhornet kan du montere en annen bryter på. Er såvidt jeg vet ikke noe krav om at det er i rattet.
Mikael-B Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Hm, slik jeg forstår det nå mangler det bare å koble inn den nye sleperingen på det gamle nettet som er klippet i filler? Da ville jeg prøvd på det først..
TRF Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Vel, det er da vitterlig ikke 2er feil at ikke airbagsystemet fungerer, mulig det er andre regler når airbagen er borte, men har aldri funnet noe om dette i forskriftene, og det spiller heller ingen rolle. Feil på airbag systemt gir 1er feil, og om kontrolløren mener noe annet så må han vise til forskrifter som bekrefter det (og nei, punktet varslere,målere og manometere eller hva det enn heter har ikke noe med dette å gjøre).
Robin L Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 jeg har iaffal kommet meg igjennom 2 eukontroller med tent airbaglampe. de nevnte ikke noe på det. slitasjelampa på bremsene lyste og (pga ødelagt føler) men de sa ikke noe på det heller. ta etterkontroll på ett annet verksted kanskje ?
pajoe Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Airbagfeil skal IKKE gi 2erfeil. Be mekanikeren som utførte kontrollen om å sette seg på skolebenken igjen.
håkon_w Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 men er det ikke noe som heter at utstyr som er på kjøretøyet skal være i forskriftmessig stand? om luftpose lys gir 1 el 2er feil aner ijeg ikke
TRF Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 jeg har tatt noen sånne kontroller og vet at det ikke er lov å anmerke det som 2er feil. jeg har dog aldri vært borti en bil hvor den er tatt bort i sin helhet, så har derfor ikke tenkt over det før, men jeg vil tro det er samme reglene som når en har feil på systemet, i begge tilfeller er jo systemet ute av funksjon.
ogee1 Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Er det påbudt med airbag på eldre biler, eller forbud mot å ta dem vekk?
pajoe Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Er det påbudt med airbag på eldre biler, eller forbud mot å ta dem vekk? Nei, og nei.
vidar73 Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Hvis airbaglampa lyser er det gjerne en sensor som er gåen.hvis du smeller da,registreres ikke hvor passasjerende sitter og evt alle airbaggene slår ut. dette utgjør jo ingen rissiko,derfor blir den godkjendt.....men blir jo rimelig dyrt å resette alle airbagger igjen da...... Men hvis airbaggen mangler blir det jo ikke godkjendt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå