Gå til innhold

Valg av sommerdekk

Bjørnar_
 Share

Anbefalte innlegg

Bumper denne litt!

Er mye å velge i, og mye å ta hensyn til. Men når det kommer til alt er pris viktig for min del, siden 19" og brede dekk blir tatt livet av ganske fort grunnet dårlige veier osv. Har sikkert vært diskutert en million ganger før, men hva mener folk generelt om Nankang NS-2 ? Er fristende å prøve syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne litt!

Er mye å velge i, og mye å ta hensyn til. Men når det kommer til alt er pris viktig for min del, siden 19" og brede dekk blir tatt livet av ganske fort grunnet dårlige veier osv. Har sikkert vært diskutert en million ganger før, men hva mener folk generelt om Nankang NS-2 ? Er fristende å prøve syns jeg..

Har bare kjørt noen dager på Nankang NS-2, og på tørre veier. Men jeg kunne ikke legge merke til støy, eller andre "problemer".

Vi får se når det blir vått. Men jeg tviler på at det blir så overdrevet dramatisk som noen her inne vil ha det til.

Jeg la merke til at de er ganske brede (eller bare ser slik ut kanskje). I forhold til Kuhmo er jeg nesten sikker på at dekket fikk mindre strekk i 225/40-18 på 8,5" felg. Kan jo være noe å sjekke opp hvis det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne litt!

Har bare kjørt noen dager på Nankang NS-2, og på tørre veier. Men jeg kunne ikke legge merke til støy, eller andre "problemer".

Vi får se når det blir vått. Men jeg tviler på at det blir så overdrevet dramatisk som noen her inne vil ha det til.

Jeg la merke til at de er ganske brede (eller bare ser slik ut kanskje). I forhold til Kuhmo er jeg nesten sikker på at dekket fikk mindre strekk i 225/40-18 på 8,5" felg. Kan jo være noe å sjekke opp hvis det er viktig.

Takk for svar! Jeg vurderte en liten stund å gå opp på dimensjonen på min bil, spesielt bak for å få det til å fylle litt bedre i hjulhusene, men har begynt å lure på å la være å gjøre det. Sonar er veldig smale i forhold til andre dekk tror jeg. Dessuten er min godkjent med den dimensjonen som er nå, og valsing osv utgår. Tror faktisk jeg kommer til å prøve Nankang. Det er såpass mye rimeligere enn det andre at det er vel verdt et forsøk. Men får krysse fingrene for at det blir litt bedre enn Sonar selv etter noen tusen kjørte km... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har potenza på bilen nå. synes de bråker veldig mye jeg.... Nå har jeg bare 16 orginal bmw felger med 225 på. Vurderer å gå ned på 205/55/15, så får man testvinnern til continental for 2400 kroner ferdig på bil. er jo latterlig billig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nå har jeg prøvd å kjøre av veien med mine Nankang NS-2 uten å lykkes. Jeg vet ikke hvordan vanlige folk kjører, men hvis jeg presser bilen hardt i svinger uansett vått eller ikke så fungerer dekkene som alle andre dekk. Kan ikke si de bråker noe mer enn andre dekk slik at det er merkbart..

Har kjørt mye på vått og tørt og har ikke opplevd noen gang at de slipper. Greit jeg har 150hk, men dekkene sitter slik de skal selv med en liten motor. Har du problemer med disse dekkene vil jeg svært gjerne bli med på en tur i din bil og se hvordan du kjører.

Spesielt komisk er det jo å lese at en kjørte av veien på tur fra dekkverkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med både ns-2 tidligere og Sonar nå. Jeg har motsatt erfaring av deg. Ns-2 var glatte på vått og støyet mye! Sonar dekkene er heller ikke imponerende på vått, men helt greit. De støyer mye mindre enn ns-2. Har en følelse av at kvaliteten på billigmerkene er mye mer varierende enn premium-merkene da erfaringene spriker VELDIG på billignerker.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Sonar bråker definitivt veldig mye mer enn Nankang NS-II, tror faktisk de bråker like jevlig som om det ikke hadde vært dekk på felgene min i det hele tatt :-P

Men nå har jeg bestilt Nexten N8000, får håpe det er brukandes til noe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...