Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen vet om jeg kan bruke felger med størrelse 8x18 et 47 foran, og 8,5x18 et50 bak? Skal stå på 2001 e46 touring, og blir dette lovlig?

Skrevet

Er vel ET42 som er originalt på E46 og man har ikke lov til å endre innpresset med mer enn +/- 7mm, så ET50 vil jo egentlig bli 1 mm for mye. Er ikke 100% sikker, men tror det skal passe ganske greit på, eneste er om de ikke går i fjærbeinet da. Skjønner ikke hvorfor du vil ha så høyt innpress, felgene kommer jo altfor langt ut :P Kan jo space ut 5 mm da, det er ikke noe problem. Er lov å space ut totalt 15mm per aksel, så 7,5mm per hjul.

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor du vil ha så høyt innpress, felgene kommer jo altfor langt ut :P

Du mener inn :wink:

Men ja. Det skal funke, da det er levert som standard med M-Tech felger.

Skrevet

Det er en kar som skal selge disse, men de stod på en coupe så derav dilemmaet. Og det er vel kanskje litt forskjell på touring og coupe med tanke på innpresset?

Skrevet

Den dimensjonen funka fint på min E46 sedan i alle fall. Tror sedan og touring er ganske like i hjulhusene.

Men kunne jo hatt godt av noen spacere da for syns skyld :P

DSC_0463.jpg

DSC_0471.jpg

Skrevet

Låner tråden din litt..

Har samme bil. e46 touring. (ikke senket) Går det med 265.30.19 dekk bak? felgane er 9,5" med et38. eller burde jeg gått ned på 245.30.19? (var dårli utvalg og dyyyrt med 255)

Hvor smale dekk kan man ha på 9.5" brei felg?

Skrevet

Jeg prøvde 9,5x19" på min bak (min har m-understell da) og ET45, var jo ganske kant i kant, så vet ikke om det vil gå. Jeg skal hvertfall ha 255 på 9,5 og det blir bare litt strekk, så 245 er ikke noe problem, går nok med 235 også.

Skrevet

blir det rart å kjøre 245.30.19 bak og 225.35.19 framme? det blir jo mindre profil bak en framme, blir det visende eller er det så lite at det ikke vil vise?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...