faltro Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Nå er tiden inne for og bytte ut min E36 318 Touring 1998mod. Mye av grunnen til at jeg bytter ut denne bilen er at det nå er kommet masse rust bobler på den. Hjulbuen og dør hjørnene er også begynt og ruste godt. Har nå vert og sett på "ny" E46 men er blitt litt skremt over mye begynende rustbobler på disse også. Dette opp i 2004 modeler også. Vil ikke kjøpe "ny" bil som ruster i løpet av et par år. Har også en E39 1997 mod, og denne er helt fin bortsett fra bakluken som er et kjent problem.
StigJ Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Velkjent problem på E46 ja. Panser over lyktene, bakluka nede på dører og i hjulbuer er vel de mest vanlige plassene. Et lite eksempel på min
Myrvangen Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Har gjort grundig undersøkelse og har faktisk ikke funnet noe rust på min 00`E46 Har vel litt med hva slags stell tidligere eiere har foretatt
faltro Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 Hadde håpet på det, da jeg godt kunne tenke men en touring i E46 serien. Er deverre blitt skuffet over de jeg har sett på.
*MrB* Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Må si jeg stiller meg litt undrende til hvordan alle klarer å få så mye rust på BMW'ene sine. Og da spesielt E46 og E39. Min far har en 2000mod E46 som ikke akkurat blir vasket ukentlig. Jeg klarer rett og slett ikke å finne rust på den, og jeg har letet... Heller ikke min gamle 99mod E46 hadde noe rust å snakke om. Bittesmå antydninger inni panseret. Ingenting i dører, skjermer eller bakluke. Samme er egentlig tilfellet med min E39. Bittesmå antydninger til noen bobler inni tankpåfyllingen. Ellers ingenting. Dette er biler som går i vestlandsk saltslaps.
Myrvangen Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Kommer nok ann på stellet bilene får, noen vasker bilen 1,5 ganger i året da er det ikke rart om dette går litt utover bilen:/
*MrB* Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 Som sagt har alle bilene jeg nevnte gått på Bergensveier, og de er så full av salt om vinteren at det går mer spylervæske enn bensin. Min far sin bil blir da også vasket maks 2-3 ganger i løpet av en vinter. Logisk sett skulle den vært helt istykkerrustet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå