code13 Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Hei, har prøvd å søke etter 30/20 mm senk på E46 Touring 02. Men fant ikke svar, så jeg prøver meg på ny tråd. Det jeg lurer på, er om jeg trenger noe ekstra nytt til bilen om jeg kjører på med denne pakken? Nye stabstag, lenkearmer eller noe annet? Nye demper puter/gummi Mtech2? Håper dere kan ta dere 2 min å svare mvh code
spruddel Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Interessant, vet ikke selv, men skriver her for å følge med så jeg får det med meg Men har du M-tech understell på den fra før? Vet ikke om det kan gjøre noen forskjell, så det blir lettere for de som vet noe å svare
code13 Posted March 26, 2011 Author Posted March 26, 2011 Spruddel: nei har ikke mtech understell. så det vil kanskje være lurt med mtech demper-puter i tillegg da...tenker jeg. håper det dukker opp noen som har senket sin touring/sedan eller coupe bare 30mm. og høre hva de har gjort i tillegg til fjører og dempere. Litt kjipt å montere de på og deretter finne ut at man mangler noe :/ Og hvor fort burde man få seg en 4hjulskontroll/instillinger etter 30mm senk? Vil verksted oppleve trøbbel med å justere etter senk?
Frode D Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Du trenger vel ikke bytte stag osv for å montere nye dempere og fjører. Men det kan være greit å kjøpe nye gummiskåler som fjørene ligger mot. Jeg pleier å bytte tårnlager samtidig som jeg bytter dempere også, for være sikker på å slippe å bytte de 2mnd etter montering (ryker fortere med stivere dempere). Sånn beskyttelsesplast som ligger rundt demperen ville jeg også kjøpt, men det følger kanskje med på bilstein sine kit? Jeg ville tatt firhjulskontroll så fort som mulig. Du endrer vinklene på hjulet når du senker og det fører til slitasje på dekk. Det er billigere å ta en hjulstilling enn å måtte bytte dekk hver sesong
code13 Posted March 26, 2011 Author Posted March 26, 2011 Frode: Takker, ja vurderte å bruke opp igjen øvre og nedre gummien fra gammel støtdemper + tårnlagerne. Men kanskje like greit som du sier, å bare bytte alt. $back fra staten uannsett. Ang 4hjulskontroll, var bare redd for å få seriøse skjevheter i forstilling hvis jeg kjører feks en uke eller to med det hvis jeg ikke får bestilt tid til dagen etter feks.. Dekk slites vel ikke vekk på ett par uker om hjulstilling er litt annerledes ved senk. Er konebil det er snakk om , så hun kjører forsiktig og lite.
Frode D Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 Det kan jo være demperlagrene varer lenge, men man vet jo aldri.. Det går nok helt fint å kjøre noen uker uten å ta 4hjulskontroll, men det kan være det sporer litt. Er litt individuelt fra bil til bil. Når jeg tok hjulstilling pga senk på forrige E46 trengte han bare å justere to hjul. De to andre var bra..
code13 Posted March 29, 2011 Author Posted March 29, 2011 Tusen takk for svar da blir det senking snart tenker jeg.
DJ RS2 Matrix Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 med bilstein b8 demperene så trenger du ikkje nåke meir enn det som følger med, kanskje evt nye støvhetter til bakdemperene. eg monterte bilstein B12 settet for eit år siden, framme blei det ganske bra med 30mm men bak kunne det godt ha vert 30mm der og. har 20mm nå.
Mcgyver Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 Jeg har 40/30mm senk på min 04 Touring. Satte og på Bilstein dempere samtidig, byttet ikke noe annet. Tok hjulstillingskontroll samtidig (Noe de forøvrig ikke fikk til på første forsøk). Det bør gjøres med en gang! Hvis du skal godkjenne bilen hos Bt, tror jeg de krever nyere hjulstillingskontroll en 4 uker.
spruddel Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 Noen bilder av bilen Mcgyver? Lurer litt på hvor mye senk jeg skal gå for med 19" felger..
Mcgyver Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 Noen bilder av bilen Mcgyver? Lurer litt på hvor mye senk jeg skal gå for med 19" felger.. Hadde ikke det på denne pc, kan de om jeg får tatt et bilde i løpet av noen dager.
code13 Posted April 1, 2011 Author Posted April 1, 2011 Takk for svar folkens. Veldig kjekt å vite om max 4ukers frist på papirer. Ser nå at gs har kampanje på b12 sett. Hva er best ? B8+eibach eller b12?
Otis Posted April 2, 2011 Posted April 2, 2011 Det har blitt sagt at de er veldig like. Jeg skulle ha tak i B12, men det var slutt på det i flg GS, så da ble det Eibach pro+B8. Men jeg er veldig plaget med abnormalt mye gynging bak, så jeg tror støtdemperene bak er defekt. Fordi de var ikke slik i starten. Det var veldig fint når det var nettopp montert. Stivt, men ikke for stivt.
Recommended Posts