Gå til innhold

Anbefaling av stor arbeidsbil? Trenger tips...

BMWPower
 Share

Anbefalte innlegg

Den Vitoen jeg hadde før gikk som en kule, 108CDI som jeg monterte org intercooler på og chip, ca 152hk. :D Vel å merke, den gikk godt da den virket :lol:

Har veldig lyst på nyere type Vito, men orker ikke kjøpe meg problemer.

Hvilken bil har best plass inni lasterommet? Vito, Transporter eller transit? Henger vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivaro?

Hadde Primastar (samme bil) som firmabil før. Kjørte 3 år og 85 000 km med den (06 modell) uten noe voldsomt med problemer. De som var galt, byttet de fortløpende på garantien med den. Er i firmaet enda og gått 125000km og like bra enda. Enorm plass baki da det er helt rette vegger.

virker litt lat med 100hken hvis du ikke venner deg til det merkelige turbotrykket som er på den. 6 trinns kasse og ett snitt forbruk med full serviceinnredning, reoler og verktøy baki på 0.8 - 0.85.l/mil. (1900rpm i 100km/t)

Relativt god sittestilling til kasebil å være, vel og merke hvis det er armlene i den.

Kjempebil i mine øyne.

07 modellene fikk 114 hk i stedet for 100..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiace koster ikke noe å vedlikeholde da. Blir jo aldri ødelagt. Er ikke så dyre heller..

Jeg har 2 stk, ikke de beste bilene med tanke på støy, komfort osv. Men bilen er god som gull!

Må si meg helt enig, ikke så gode å kjøre, men er udødelige biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer:

Styr unna transporter om du kan, de er billige og ser nye ut, men langt ifra noe comfort, dårlig konstruert og ikke sÆrlig bra skrudd sammen, de er mest innom verksted av alle kassebilene. Eneste positive med de er bra svingradius på 4wd utgv, men fwd utgaven er meget bra på vintern bare man ikke bruker de elendige 8 lags dekka, bruk personbil dekk.

Vito: sådær å kjøre, bra motor. Men en del problemer.

Hiace: Ikke ett ord vondt. Kun fyll diesel og kjør. Med 4wd utgave noe dårlig svingradius. Uten tvil den beste bilen!!

Hyundai H1: en undervurdert bil. Den nyeste utgaven anbefales. God bil å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen med erfaring fra nye typen vito og de sier at vinteregenskapene på den ikke akkurat er veldig bra. Selv når de sammenlinker med Hiace så kommer den dårlig ut.

Så hvis du har mulighet, ville jeg ha sjekket ut dette mens det ennå finnes snø enkelte steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen med erfaring fra nye typen vito og de sier at vinteregenskapene på den ikke akkurat er veldig bra. Selv når de sammenlinker med Hiace så kommer den dårlig ut.

Så hvis du har mulighet, ville jeg ha sjekket ut dette mens det ennå finnes snø enkelte steder.

Her er det sol og tørre veier nå, så sliter litt med den.. Men forhørte meg også med en som har ny type vito, han hadde ingen problem på vinterføre, så lenge han brukte gode dekk. Med dårlige dekk så var den farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...