janerrn1 Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Idag fant jeg ihvertfall noe av problemene tror jeg, var rusta ihjel i et feste på bremseskjoldet, samme sted på begge sider:) En annen ting var at den "klava" som står utenfor og holder kalippern skrapa i bremseskiva, av en eller annen grunn. Fikk slipt den ned, så tar ikke borti der lenger nå. Fortsatt litt pipelyder, men mye bedre nå. Må få bytta bremseskjoldene også, tror dette lager endel støy. Tror faktisk det kan stemme at 15" lager mye problemer, det er veldig trangt! Jeg la merke til det idag at det subber faktisk på lodda inni felgen når jeg snurrer dekket rundt.
janerrn1 Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Klakkelyden kommer nok fra casterstag kan jeg konkludere med etter at leste en tråd om samme problem her inne.
pajoe Skrevet April 1, 2011 Skrevet April 1, 2011 Det vil jeg tro har med dekkmønster og gjøre. Den som ikke klarer å skille lyden av stein mot bremseskive og bråkete dekkmønster, bør enten bytte hørselslege, eller dekkleverandør.
Otis Skrevet April 1, 2011 Skrevet April 1, 2011 Det jeg mente var at dekkmønsteret på et vinterdekk kontra sommerdekk var at et vinterdekk har vesentlig mer seipinger i seg som får tak i småstein og dermed kan kaste de litt rundt omkring. Mens et sommerdekk stort sett bare har noen grove spor som stein ikke setter seg fast i.
Tabben Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Jeg har 16 toms vinterfelger, og 17 på sommerhjula... Jeg får det uansett. Jeg bare gleder meg til kommunen får satt i gang med å fjerne all smågrus og lignende. Intil det, får jeg nesten bare kun kjøre på fine veier
Fredrik 90 Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Jeg har 16 toms vinterfelger, og 17 på sommerhjula... Jeg får det uansett. Jeg bare gleder meg til kommunen får satt i gang med å fjerne all smågrus og lignende. Intil det, får jeg nesten bare kun kjøre på fine veier Veldig typisk det med småstein i bremseskjoldet på E39! Husker du ikke at jeg hadde det ofte på min også, Torbjørn?! Bråker og skraper noe helt forferdelig, så ille at det er flaut å kjøre i byen og i byggefelt
Otis Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Litt artig med alle menneskene som skal fortelle deg at du har alvorlig feil med bremsene dine da! Også alle sammen som snur seg etter deg fordi det bråker så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå