fredrikE39 Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Ok. Så hvis jeg kjøper hjerne av deg uten startsperre så er det bare og montere i min bil så tut og kjør? Vet du hvor den sitter på min bil?
Haug530D Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Ok. Så hvis jeg kjøper hjerne av deg uten startsperre så er det bare og montere i min bil så tut og kjør? Vet du hvor den sitter på min bil? Er bare å montere å tut å kjør, på E39 så sitter hjernen under høyre pollenfilter, ta bort pollenfilteret da ser du ett lokk som er skrudd fast med umbrakobolter, under der sitter hjernen, batteriet må være frakoplet mens man skrur ut og inn hjernen for å unngå kortsluttning.
///M-sport Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 kan du få omprogramert min styreenhet som er til en M52B28? det er en 2000 modell. altså en TU motor med dobbel vanos. skal sette på M50B25 innsug snart. og, kan jeg kjøre med org. programering med b25 innsuget, eller vil motor gå for magert? mvh Martin
Eirik Viste Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 Hei. Hjernen til M52B28 TU motoren kan omprogrammeres, mener jeg at tuneren har fortalt. Men han fikser enda ikke å fjerne startsperren på disse hjernene. M50B25 innsuget passer ikke på dobbelvanos motorene pga andre innsugskanaler. Skal du få ekstra gevinst med stort innsug på den motoren, må innsuget fra M54B30(E 46 330i) brukes. Men det har elektronisk gasspjeld. Dobbelvanos motorene er det mer arbeid og kostnader med å få oppgradert. Eirik.
325demon Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 har du hjerne til en 328 e46 99mod? trenger ogsaa insug. skal montere full sportseksos ogsaa.
Eirik Viste Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 Jeg har ikke hjerne til 2.8 liter dobbelvanos motor liggende. Min tuner kan enda ikke fjerne EWS'en fra disse hjernene, men jeg tror at han kan omprogrammere dem. Det er mer arbeid og kostnader for å få mer effekt ut av dobbelvanos 2.8 liter. Du trenger innsug fra e46 330i for å få det store innsuget. Så er det tilpasninger/ombygg med gasspjeldet. Jeg har enda ikke hjulpet til med en slik jobb, men det er mulig å få til. Men å plukke ting fra min lagerhylle kan jeg ikke. Har ingen av delene som du trenger. Hilsen Eirik.
///M-sport Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Hei. Hjernen til M52B28 TU motoren kan omprogrammeres, mener jeg at tuneren har fortalt. Men han fikser enda ikke å fjerne startsperren på disse hjernene.M50B25 innsuget passer ikke på dobbelvanos motorene pga andre innsugskanaler. Skal du få ekstra gevinst med stort innsug på den motoren, må innsuget fra M54B30(E 46 330i) brukes. Men det har elektronisk gasspjeld. Dobbelvanos motorene er det mer arbeid og kostnader med å få oppgradert. Eirik. takk for svar siden det blir mere arbeid og endel mere kost, tror jeg at jeg dropper det. motor går bra nokk, også vil jeg beholde det gode bunndraget
Eirik Viste Skrevet Juli 19, 2012 Forfatter Skrevet Juli 19, 2012 Synd at det er mye mer omstendelig å få merkbart mer effekt ut av dobbelvanos motorene. Men en mister ikke noe bunndrag med min tunete hjerne. Det er minst like bra som på standard M52 innsug, men mye jevnere og stadig økende effekt oppover i registeret. M54B30(330i) motoren sier tuneren er meget velegnet for omprogrammering, for den er utstyrt mer stort innsug originalt. Den motoren får ca 265 hk etter omprogrammering, har han sagt. Godt at M52 motorene lar seg trimme på en gunstig måte. Eirik.
Haug530D Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Kan ikke si jeg merket så mye til at bunndraget forsvant hos meg, men jeg har i tilegg BTB. I en 2.8 motor er det jo i tilegg mer bunndrag enn i en 2.5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå