janerrn1 Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Søkte litt på forumet, men fant ikke noen sånn tråd. Kikka litt på de selv og synes det var artige biler. Legg ut bilder av E9 her hvis dere har noen:) godt mulig det har vært oppe en sånn tråd tidligere her, isåfall får dere bare slette den. Slenger med dette også: BMW E9 er en todørs sportscoupe produsert fra 1968 til 1975, og designmessig har bilen laget ut i fra sedanen E3. Alle motorene var rekkeseksere med 2.5, 2.8 og 3.0 liters motorer. E9 ble avløst av 6-serien, E24, i 1976. Modeller [rediger] 2.5CS produsert i kun 874 eksemplarer fra 1974 til 1975 2800CS 3.0CS: 180 hk 3.0CSi: Ble laget i flere forskjellige utgaver. 200 hk. 3.0CSL: Anses som det første prosjektet til BMW M-divisjonen. CSL er en lettvektsutgave av CSi med 3,2 liters motor og 206 hk, samt en racingversjon på 3,5 liter og opp mot 430 hk. 3200CS: V8 1961-1965 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Lesestoff; http://www.m5board.com/vbulletin/alpinaboard-com-bmw-alpina-discussion/100259-3-0-csl-alpina-b2-s-1972-a.html E9 er rett og slett et nydelig karrosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Min ombygde 2800cs, 3.0l bygd av motornord, 2x55 webere, simons hele veien, og stålmodda bakspoiler i skjermer/bakluke, hvit perlemor. Syns jeg hører en ulyd i motoren, så det blir å bygge om igjen.. Har stående en 3.0si med en dekomprimert 3.0l som er bygget av oslo sylinderservice, men har stått i mange år, og det sitter gassere på den, så veit ikke om det er noe å bygge på, vurderer ulike motorer, men vi får se hva jeg kommer over etterhvert : Jeg prioriterer cruiserbiler fremfor herjebiler, så begynner ikke på den med det første, har en 745 som skal få litt kjærleik, men blir å plukke litt på den til høsten/vinteren, demontere og klargjøre for bygging, også ser vi hva mer en skulle få råd til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerrn1 Skrevet April 5, 2011 Forfatter Share Skrevet April 5, 2011 Mye bra bidrag! Veit ihvertfall at jeg skal få kjøpt meg en sånn en gang jeg har noe mer penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerrn1 Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Fantastisk biler! Ett sant bevis på at BMW har lange tradisjoner med å bygge ultimate kjøremaskiner som kombinerer design og kjøreglede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Jeg har flere ganger vært tett på å kjøpe en fornuftig E9, senest for to-tre år siden i forbindelse med en ganske fin 2800 CS. Drømmen er selvfølgelig en 3.0 CSi, men en 2800 CS er vesentlig billigere. E9 har alltid vært min stor modell når det gjelder BMW. Min første profil her inne var "bmwE9"... og det forteller jo litt om interessen for modellen. E9 har forøvrig en interessant historie vis a vis den tidligere 2000 CS modellen... en modell de færreste liker pga. det som var en svært moderne front i 1965. 2000 CS E9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerrn1 Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Noen som har noe ca peiling på hvor mange det finnes av disse i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå