nimitz Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 Er det noe BMW kan, så er det bensinmotorer. Det er vi vel alle enige om. At de har kommet med diesel etterhvert er vel markedet som har tvunget dem til. Men, de har en stor stab med teknikere som jobber kun med lyden fra bensinmotorene. Jeg kjenner alltid igjen lyden fra en BMW sekser Den har vært uforandret i flere tiår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 Den har vært uforandret i flere tiår. Det stemmer jo ikke akkuratt. de eneste sekserene som har ganske lik lyd er m52 og m54, men disse er jo nesten samme maskin også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 Den har vært uforandret i flere tiår. Det stemmer jo ikke akkuratt. de eneste sekserene som har ganske lik lyd er m52 og m54, men disse er jo nesten samme maskin også... Der er jeg nok ikke enig. Man kan vel si at det er "øret som hør" Men for mitt øre så er sekserlyden lik i dag som for 25 år siden. Hadde en 320 E30 en gang på åttitallet. Synes det er samme lyden i min nåværende E39 525. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 Der er jeg nok ikke enig. Man kan vel si at det er "øret som hør" Men for mitt øre så er sekserlyden lik i dag som for 25 år siden. Hadde en 320 E30 en gang på åttitallet. Synes det er samme lyden i min nåværende E39 525. Dette er jeg ikke helt enig i. Den store endringen kom med kravet om katalysator og moderne støybegrensninger. De som har hørt en eldre M20B25 eller M30B35 motor på full blås vet hva jeg snakker om. Det var nesten bedre eksoslyd fra min gamle 1987 E30 320i enn det var fra min 1997 E36 323i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 Den har vært uforandret i flere tiår. Det stemmer jo ikke akkuratt. de eneste sekserene som har ganske lik lyd er m52 og m54, men disse er jo nesten samme maskin også... Der er jeg nok ikke enig. Man kan vel si at det er "øret som hør" Men for mitt øre så er sekserlyden lik i dag som for 25 år siden. Hadde en 320 E30 en gang på åttitallet. Synes det er samme lyden i min nåværende E39 525. Om du mener at m20, m30, m50, m52, s38, s50, s52, s54 osv har samme lyden så kan man ikke skylde på øret som hører, da må du ha pådratt deg monoton hørsel. Det er flere motorer det er vanskelig å skille imellom, men både m20 og m30 er veldig lett å høre forskjell på kontra de nyere sekserene. Det er jo, som Fredrik nevner, mye på grunn av avgass kravene som kom, men 24v teknologien skal også ha mye av æren for dette. S motorene er det ikke vits å nevne engang syns jeg, jeg sliter å skille imellom de, men det er null problem å høre at det er en s motor og ikke en m... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 Da får jeg forklar meg litt enklere. Sekserlyden til BMW kjenner jeg alltid igjen uten at jeg trenger og se bilen engang. Har en spesiell kvass snert ved pådrag. OK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 min 85 E30 hadde en helt annen lyd en min 1998 728. mye grovere lyd i M20 enn M52. hører veldig forskjell på de 2 motorene jeg hvertfal. veldig enkelt og høre om en E34 har M20 eller M50 foreksempel. og diesel er for traktorer og lastebiler. bensin er for biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 men bensin er jo for gressklippere? da går jeg heller får en sterk bil med anleggsmaskin-motor gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 men bensin er jo for gressklippere? da går jeg heller får en sterk bil med anleggsmaskin-motor gitt Hehe, siden du er inne på hva de forskjellige motorene er til: Dieselmotorer er forbeholdt sjarker og landbruksmaskiner. Bensinmotorer er forbeholdt biler og andre elementer som skal forflyttes raskt og ikke minst komfortabelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Hehe, siden du er inne på hva de forskjellige motorene er til: Dieselmotorer er forbeholdt sjarker og landbruksmaskiner. Bensinmotorer er forbeholdt biler og andre elementer som skal forflyttes raskt og ikke minst komfortabelt Andre mener at dieselmotoren er tilpasset fremkomstmidler etc. som går på et nogenlunde konstant turtall... nettopp skipsmotorer, landbruksmaskiner, anleggsmaskiner etc. Bensinmotoren er derimot tilpasset fremkomstmidler som går med varierende turtall... biler, motorsykler etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Hehe, siden du er inne på hva de forskjellige motorene er til: Dieselmotorer er forbeholdt sjarker og landbruksmaskiner. Bensinmotorer er forbeholdt biler og andre elementer som skal forflyttes raskt og ikke minst komfortabelt Andre mener at dieselmotoren er tilpasset fremkomstmidler etc. som går på et nogenlunde konstant turtall... nettopp skipsmotorer, landbruksmaskiner, anleggsmaskiner etc. Bensinmotoren er derimot tilpasset fremkomstmidler som går med varierende turtall... biler, motorsykler etc. Der er vi enig. Bare en litt annen formulering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet April 11, 2011 Forfatter Share Skrevet April 11, 2011 ble jo et lydtema dette gitt selv mener jeg at det ikke er mange biler som kan måles med lyden til en bmw med rekkesekser bensinmotor men når det er sakt, så mener jeg og at diesel motor til bmw er en fryd å høre sammenliknet med andre diesel biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Da får jeg forklar meg litt enklere. Sekserlyden til BMW kjenner jeg alltid igjen uten at jeg trenger og se bilen engang. Har en spesiell kvass snert ved pådrag. OK Folk er så vanskelig! Skjønner godt hva du mener! hører det er en bmw, og ikke en laurel med 6er eller en alfa osv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 bensin er tingen. Skulle hatt det i springen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Da får jeg forklar meg litt enklere. Sekserlyden til BMW kjenner jeg alltid igjen uten at jeg trenger og se bilen engang. Har en spesiell kvass snert ved pådrag. OK Folk er så vanskelig! Skjønner godt hva du mener! hører det er en bmw, og ikke en laurel med 6er eller en alfa osv! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå