Gå til innhold

Min 118d 2005.

Anbefalte innlegg

aottesen: det er ikke den store klumpen som avgjør om du har dpf, men sensorene som går inn i denne. (den store klumpen kan også være katalysator).

Kat = lambda sensor

DPF = lambda, EGT, og mottrykk (slange)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra Østlandet og fra godeste TRF-racing :D

Jeg har et lite reisebrev jeg vil dele med dere :)

Det begynte kl 04.00 Lørdag den 18.06.11. Klokken ringer og jeg er trøtt som faen, men det blei fort fikset av en RedBull og en halvlunken dusj.:)

Fikk røsket med meg litt klær og en pose stappet med RedBull og Burn og slengte meg i bilen. Da gikk veien til Kokstad og opp for og hente en kompis som skulle være med på RoadTrip :)

Sendte han en melding kl 04.45 og fikk tilbake melding " Går i dusjen nå " aka " Har nettopp stått opp " :) Han skulle være klar til kl 05.00 for rask marsj mot Rena!!;) Vi kom oss av gårde kl 05.00 så det gikk bra :)

På vei gikk det smerte fritt ( og fort igjennom LærdalsTunnel! ) helt til vi måtte ta litt omveier grunnet stengte veier. Vi befant oss nå i møkka land med mer humper/sprekker en jeg har sett i hele mitt liv. Dette var da en såkalt 80 sone men vi holdt 20-40km/t i ca 1 time. Dette var ikke så gøy grunnet en senket bil :P

Etter om og men kom vi oss på bedre veier og turen gikk super frem til Rena :) Fikk kommet oss opp til TRF og sagt hallo og fikk en super gjennom gang av hva som kom til og skje. Jeg som ikke kan så mye om bil falt av lasset ganske kjapt men Terje og Anders kompisen min fikk forklart det på en litt enklere måtte :D

Så da var alt klart til og begynne og var giret som faen ! Men da begynte ting og skje ! Terje skulle lese av orginal filen men bilen satt seg på bak beina og ville ikke snakke med noen som helst. Han prøvde frem og tilbake med alt av utstyr men forsatt var det ikke noe svar fra bilen. Til og med et vanlig diagnose utstyr som brukes ville ikke bilen snakketmed . Men Terje gidde ikke opp og vi fikk snakket litt med computer i bilen og fikk lest av filen. Men da viste det seg at den ikke var kommet på pcen. Så vi plugget den opp igjen men da var det tilbake til begynnelsen og bilen var grinete :P Men etter supert arbeid av Terje fikk vi filen over og Terje kunne begynne med omprogrammering.

Han kom ut med et glis om munnen og alt var OK! :D Lettet som bare juling var det nå på tide med og fjerne Kat og få på nytt rør mellom turbo og eksos. Dette gikk veldig fint men det så ut som noen hadde hatt av og på kat og eksos fra før jeg kjøpte bilen. Fant også ut at Olje var på minus markering og tom for frostvæske. Trodde dette blei sjekka av bilselger når de klargjør før salg?!.

Men men da alt var på plass ok var det på tide med test tur. TRF bak rattet og jeg som eksosrype i passasjer sette. Etter 20 sek gliste jeg som en galning og var storfornøyd. Dette var RÅTT ! Bilen var blitt NY !! Og jeg satt bare på :D Etter litt testing fra Terje var det min tur bak rattet og var litt små nervøs :P Fikk besjed om og bare kjøre i vei og la smekket den i første. Alt virket så mye bedre, dro som bare juling og da jeg nærmet meg 3500-3750 omdreininger ( der pleide den og gi seg før tuining ) ville den bare mer og mer :D Dette var helt rått !!

Bilen var blitt ny og jeg er KJEMPE fornøyd. Dette var vel verdt turen fra Bergen til Rena. Og kan ikke noe annet en og anbefale TRF-Racing på det høyeste. Han er en kjempe kar både for det han har gjort med bilen og at han svarte på alle mine dumme spørsmål ang alt mulig :P

Har nettopp kommet hjem og har fått kjørt bilen ca 750 km etter tuning og er veldig happy :D

Vil takke Terje og si at jeg kommer tilbake for og få mer gjort hos han :) Vurdere dere tuning på BMW er han en fyr og snakke med :)

Resten av turen gikk til lillehammer for litt søvn og så en RASK tur til Sverige for litt snus og snop ! Og så hjem til Bergen og nå søvn.

Aottesen:

Ja kan stemme det :D Må snike litt der det er mulig :D

Vel det var en liten oppdatering, uten bilder men det gikk litt i glemmeboken :P

MvH

Fredrik Høyvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAMN, dette gir mersmak!!!

Takk for trivelig reisebrev!

Jeg kom akkurat hjem fra USA, hvor jeg har brent av ALT for mye penger.

Hadde tenkt å gjøre noe med effekten nå etter ferien, men spørs om ikke jeg må drøye litt ..

Eller evt. bare å sette opp en spareplan og komme seg over til Terje..!

Ca. tall for hvor mye effekt det ble?

Men, hvordan går det på EU-kontroll uten katalysator? Er ikke det synonymt med grinete kontrollør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Hei. Var oppe hos Bsr i Bergen og chippet min 120d.

Var enormt god service. Chippet med Pcc3 betalte 5400.- da fikk jeg med Pcc3. Bilen var helt rå å kjøre.

Bor i Bergen jeg også. Kjører en svart 120d med m6 felger. Side om bilen kommer snart. Kjøpte den på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Da har det vært litt stille fra meg i noen måneder, men har nå fått meg nye felger og litt soting :)

3k6zcpojeb9opr9lkkcw.jpg

ffjcqvgf39hh7ynbnonv.jpg

e7wwpejd6gxfpf52isc3.jpg

rapj5ylnl3rudqnibx92.jpg

Kommer litt nye bilder når bilen har fått seg en liten vask og litt polering :)

Takk til gutta på Dekk1 Kokstad som smekke de på for meg!

Mvh

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Takk takk :)

Aha da skal jeg sjekke på Schmiedmann :)

Hmm ifølge kvitteringen så står det: PureWheels Motorsport 8" Sort/Rød, 5/120/18 Ø74,1 ET38. Og dekkene er: Pilot Sport 3 XL 225/40/18 92 Y.

Jeg personlig har ikke peilling på hva dette betyr. Så er glad jeg har en kompis som jobber på Dekk1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...