StraightSix Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Spørsmålet er altså hvor man får tak i dette? Ser det er tilgjengelig på nettsidene deres (BBS) men da ikke i aktuell dimensjon. Er snakk om GS Silvertrack, altså replicas. Disse er produsert i 8¨ bredde. Såvidt jeg ser er dette den eneste dimensjonen man ikke får TUV til? Produseres det 8¨ brede LM av BBS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Er vel å ta kontakt med GSbildeler det da. Hvis det er dem du kjøpt dem av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StraightSix Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Er vel å ta kontakt med GSbildeler det da. Hvis det er dem du kjøpt dem av Er de som leverer dem ja, forhandler skulle prøve å skaffe TÜV. Tenkte jeg ville spørre bimmers folket om dette i tillegg. Er mange med bred erfaring om mye forskjellig her inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Er vel bakdelen med billigfelger dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 hjelper ikke om du finner papirer på bbs lm felger, da nummerene på tuv papirene til bbs felgene ikke vil være like som de på gs silvertrack felgene. Tuv papiret gjelder for det produktet som er testet og godkjent, og da må produktet og papirene ha samme nummer for å være gyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StraightSix Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 hjelper ikke om du finner papirer på bbs lm felger, da nummerene på tuv papirene til bbs felgene ikke vil være like som de på gs silvertrack felgene. Tuv papiret gjelder for det produktet som er testet og godkjent, og da må produktet og papirene ha samme nummer for å være gyldig. Takk for konstruktivt svar! Så flere som gitt ut fra dette på bilforumet. Virker som at det hersker mye usikkerhet rundt godkjenning og TÜV på nettet. Har også et spørsmål knyttet til innpress på E36. Noen hevder dette originalt er ET47, andre derimot hevder at det er ET42. Hva stemmer? Edit: Ser nå at blant annet Gunnar her på forumet har skrevet at org. et er 42. Dette betyr da at Silvertrack felgene med ET35 akkurat vil være lovlige og ikke kreve godkjenning ettersom innpresset ikke endres med mer enn 7 mm per side. Totalen blir da 14 mm og grensen på begge sider pr aksling er 15 mm om jeg ikke bommer fælt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 E42 Er vel orginalt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StraightSix Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 E42 Er vel orginalt ja Dette betyr vel at jeg ikke trenger å godkjenne felgene da jeg ikke overskrider mm grensen med mer enn 7 mm, grensen er vel 7.5 per side? Problemet er at det virker som det er vanlig ¨kunnskap¨ blant kontrollører å gå utifra at orginalt ET er 47. Dårlig at ikke de innehar rett informasjon og dermed sender folk på etterkontroll på feil grunnlag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B!!! Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Fikk du tak i TUV papirer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StraightSix Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2011 Gjorde ikke det dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Hvorfor trenger man TÜV-papirer på felger? Fordi de er utenfor +/-7mm ET eller mer enn 5% overskridelse på omkrets? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Selv om du ikke endrer mer enn de lovlige 14mm så skal felger godkjennes uansett ettersom det er en endring av bilen. Silvertrack leveres ikke med TÜV. Jeg skal godkjenne bilen min hos Biltilsynet på Fredag med felger og senk. Jeg har silvertrack og tar med meg dokumentasjon på innpress osv. E39 er jo også godkjent med 235/265 bredde slik jeg har på mine Silvertrack. Iht. Biltilsynet trengte jeg derfor ikke TÜV. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FCBayern Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Dersom hverken rulleomkrets blir overskredet med 5 prosent eller innpress med 7,5mm på hver side og felgene ikke utgjør en stor forandring på bilen trenges det ikke godkjennes/føres inn i vognkort. I instruksjonsbok/dørterskel står de forskjellige felg/dekk dimmensjonene BMW anbefaler og dekktrykk. Hvis man er usikker så har vegvesenet en teknisk telefon som svarer på sånt. Jeg snakket med dem i går om en lignende case og de er ikke interessert i å føre inn for mye i vognkort dersom det ikke er strengt nødvendig. Ps! Innpress på bilen din står i vognkortet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Veldig stor forskjell på dette med felger alt etter hvilken kontrollør evt. BT kontor man snakker med. Men etters om de i Kr.Sund sier så skal felgene i vongkort så lenge det er endring av str. Skal selv prøve å få mine 20" felger inn i vognkortet men spent på om det går.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Veldig stor forskjell på dette med felger alt etter hvilken kontrollør evt. BT kontor man snakker med. Men etters om de i Kr.Sund sier så skal felgene i vongkort så lenge det er endring av str. Skal selv prøve å få mine 20" felger inn i vognkortet men spent på om det går.. De kan ikke nekte deg det om ikke endringen i omkrets er mer enn 5%. Og det skal heller ikke være nødvendig å ha større felgdiameter i vognkortet så sant man ikke endrer mer enn de 5%. Dette fikk jeg beskjed på trafikkstasjonen på Lillehammer. Og de er av det fikantete slaget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå