Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Så du klarte ikke å dy deg når den rx7'n stod til salgs oppe på ACR i helgen.. :lol:

Ser for meg det er påtide med overhaling av wankelmotoren eller noe nå mtp prisen og slikt.. ^^,

Haha nei :lol: Neida, er ny motor fra Simtech i trondheim inkl. clutch, så det skal ikke være noe problem :) Kjenner de som eide den så det blir forhåpentligvis ikke noe problem

Er det Franks gamle RX7 du har kjøpt? En lilla?

Nei, fra Morten Borg og co i Bodø Motortuning :P Den er vel rød originalt, lakkert gul og foliert resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren var vell overhalt for 6-7000km siden hvis jeg hørte rett. wankelmotorene skal i teorien overhales for hver 40000, men siden det er bare 2 ting som snurrer i motoren så skal ikke det være noe problem. Er nok enkle motorer og forhålde seg til, spennende å lære seg helt nytt prinsipp og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du klarte ikke å dy deg når den rx7'n stod til salgs oppe på ACR i helgen.. :lol:

Ser for meg det er påtide med overhaling av wankelmotoren eller noe nå mtp prisen og slikt.. ^^,

Haha nei :lol: Neida, er ny motor fra Simtech i trondheim inkl. clutch, så det skal ikke være noe problem :) Kjenner de som eide den så det blir forhåpentligvis ikke noe problem

Motoren var vell overhalt for 6-7000km siden hvis jeg hørte rett.

Det hørtes jo knall ut, da gjorde du nok et kupp sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men siden det er bare 2 ting som snurrer i motoren så skal ikke det være noe problem. Er nok enkle motorer og forhålde seg til, spennende å lære seg helt nytt prinsipp og ;)

Der tar du ganske så feil. Er to rotorer ja, men laangt fra enkle å forholde seg til hvis noe går åt skogen. Men denne blir sikkert å vare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke han Leif Alex i Bodø Motor som eide den RX7?

Jo, Leif var vel også med på den, var flere som eide den sammen :P

Motoren var vell overhalt for 6-7000km siden hvis jeg hørte rett.

Det hørtes jo knall ut, da gjorde du nok et kupp sikkert. :)

Jepp, stod 4500 i annonsen, men i instumentene står det 4700 og noe smått, så er vel nullstilt etter motorbytte :D

men siden det er bare 2 ting som snurrer i motoren så skal ikke det være noe problem. Er nok enkle motorer og forhålde seg til, spennende å lære seg helt nytt prinsipp og ;)

Der tar du ganske så feil. Er to rotorer ja, men laangt fra enkle å forholde seg til hvis noe går åt skogen. Men denne blir sikkert å vare :)

Har hørt det kan være litt innviklet med wankel ja, men som sagt skal ikke dette være noe sykt bygg, dette skal være en driftsikker bil jeg skal lære meg å kjøre på bane med :P Men motoren tåler nok litt over 300hk uten problemer om jeg skulle finne på å trimme senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...