Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Er ikke problemer med selve knappene, og må først finne et skjema så jeg vet hvor jeg skal måle, ellers må jeg ut med hele dashbordet :P

Jeg har -96, men er jo helt fri for strøm i dørene, så har ikke noe med komponentene i dørene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg brukt ettermiddagen til en større rengjøring, bilen har aldri vært så ren og pen som den er nå i mitt eie, hadde glemt av hvor pen bilen egentlig er :P Har ikke engang lyst å legge inn gulvmattene igjen, tror bilen blir stående i garasjen en stund :lol:

Det ble;

- Gullvask med asfaltfjerner på Statoil

- Støvsuging overalt inni inkl. bagasjerom

- Vask overalt ellers (Alt av dørkarmer på dører og selve bil)

- Vinylglans fra Biltema på alt av skinn, vinyl, dekk og plast i motorrom

- Rengjøring/pussing av eksoshaler

Legger til litt bilder, bare litt synd man er på jobb når det er dagslys! :P

Tror også jeg må rengjøre fisheyen snart, bildene ble ganske uklare, men det går for denne gang! Garasjen må vel også ryddes snart :)

zwg7k1.jpg

14y1xld.jpg

2u4pnys.jpg

24vijb7.jpg

2j0l204.jpg

2z52du8.jpg

nq1r9z.jpg

awwaba.jpg

71qnud.jpg

30cu92w.jpg

2n8asfm.jpg

2pqkv7q.jpg

t0jbro.jpg

23th635.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

Og siden det er vinter så går det greit at du ikke har vipp.. ;)

Men rens interiøret ditt...DA ser du hvor lyst det egentlig er innvendig...

Hahah ;) Ja, har tenkt på det, tips til hvordan middel jeg kan bruke da? Snakker vi både skinn og tøy eller bare tøyet?

hvor ble det av snøen?

Det lurer jeg også på! :P Har bare vært 10-13 minus her di 4 siste dagene da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gummilister? Jeg kjøpte en flaske med BMW gummifornyer, den funker helt knall :)

Om det er selve shadowline listene så vet jeg ikke, kanskje prøve å rubbe dem? :P

Kule bilder forresten, ser sint ut med svarte felger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må rense framsetene dine ja. jeg hadde samme skinnet... jeg kjøpte leathermaster sin serie fra scandicshine.no og swisswax sin børste.. strong cleaner trur jeg den het. mend da må.man huske å sette inn setene med krem etterpå! var som å male setene når. man renset. artig :D hadde bilde av det men hdn på pcn min klikka :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger stuket på 7'eren din! Rå bil, rett og slett :applause:

Som andre har nevnt her, ta deg en tur på DCN om du vil vite mer om hvordan du skikkelig vasker og renser interiør og eksteriør.

Anbefaler at du leser f.eks "bilpleie for dummys" på dcn. Begynnte med å lese den selv.

Om du vil investere i vaske utstyr for å vedlikeholde bilen, koster ikke det all verden.

Der vil jeg egentlig anbefale å kjøpe en ferdig pakke fra f.eks Bilnerden som denne

http://bilnerden.no/index.php?main_page ... cts_id=278

Her får du mye for pengene, og du slipper å lure på hvilke produkter du skal kjøpe.

Produktene som er i selvvaske anleggene er ment for biler som skjeldent får pleie, for å sørge for at de klarer å løse opp dritt som er på bilen.

De er veldig konsentrerte og sliter veldig på alt som heter voks/lakkforsegling.

Vil nok også føre til at utvendig plastikk falmer og blir grå og slitt.

Edit: Til skinn interiøret er det Swissvax Leather Care Kit som er det beste alternativet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må rense framsetene dine ja. jeg hadde samme skinnet... jeg kjøpte leathermaster sin serie fra scandicshine.no og swisswax sin børste.. strong cleaner trur jeg den het. mend da må.man huske å sette inn setene med krem etterpå! var som å male setene når. man renset. artig :D hadde bilde av det men hdn på pcn min klikka :/

Ja, hehe :)

Digger stuket på 7'eren din! Rå bil, rett og slett :applause:

Som andre har nevnt her, ta deg en tur på DCN om du vil vite mer om hvordan du skikkelig vasker og renser interiør og eksteriør.

Anbefaler at du leser f.eks "bilpleie for dummys" på dcn. Begynnte med å lese den selv.

Om du vil investere i vaske utstyr for å vedlikeholde bilen, koster ikke det all verden.

Der vil jeg egentlig anbefale å kjøpe en ferdig pakke fra f.eks Bilnerden som denne

http://bilnerden.no/index.php?main_page ... cts_id=278

Her får du mye for pengene, og du slipper å lure på hvilke produkter du skal kjøpe.

Produktene som er i selvvaske anleggene er ment for biler som skjeldent får pleie, for å sørge for at de klarer å løse opp dritt som er på bilen.

De er veldig konsentrerte og sliter veldig på alt som heter voks/lakkforsegling.

Vil nok også føre til at utvendig plastikk falmer og blir grå og slitt.

Edit: Til skinn interiøret er det Swissvax Leather Care Kit som er det beste alternativet :wink:

Takk takk :D Ja, har lest litt på den dummy siden! Har faktisk en del utstyr som pappa har brukt. Ja, men jeg har jo aldri polert/vokset bilen i mitt eie så den trenger vel kanskje noe slikt snart, men ser for meg jeg ikke vil bruke bilen etter det, det kjenner jeg bare nå :P

Men ja takk for hjelpen, skal sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...