Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Spiff sendte meg link til denne gruppa og sa det var et bilde av min bil der, så bladde jeg gjennom og fant 7stk, og det visste jeg faktisk ikke om :P Moro :) Ser nå at det faktisk ikke går å sende denne gruppa melding.

https://www.facebook.com/BMW.7.e38

3 av dem :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Moro når litt større facebooksider legger ut bilder uten at man vet det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå likte det alcantara rattet! Men usikker på om det tar seg ut i 7ern :P Mangler jo et par knapper også i forhold til det originale sjuer rattet, men fett som fy!

Det andre rattet er det vel en god del kobling med for å få F1 giringa til å fungere? Men begge er vel single stage ratt? Hva tenker du på i pris eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tenke på det :)

-

Fikk en irriterende telefon fra verkstedet før i dag ang. modulen og programmeringen.. Modulen var ikke på lager så måtte sendes fra Tyskland, så dette blir ikke i orden før i slutten av neste uke mest sannsynlig... Men men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Litt deler:

Har vært lite updates her i det siste da det har mer eller mindre gått i ett med den andre sjuern.

Bestilte 25mm spacere med sentreringsring og integrerte bolter i forrige uke, så har dem vel i morgen eller fredag. Bestilte også dørhåndtak i bra stand fra en skrot på sørlandet, er fra en grønn 728i så det må lakkeres da.. Betaler 990,- for spacere og 625,- for dørhåndtaket, eks. lakk da, begge ferdig levert.

Så var jeg innom BMW verkstedet i går, og da fikk jeg beskjed om at det nok enda er en uke til modulen kommer...

Men men, blir ACR i morgen med RX7ern i allefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeid gjort og planer på ting som gjenstår:

Ble gjort litt i dag da spacere og dørhåndtak er ankommet, spacere ble montert og dørhåndtak eble pusset ned med 400 papir og grunnet. Gjennomførte også en grundigere vask med ny gul shampoo+voks fra Meguiars, behandlet all utvendig gummi med Auto Glym's Bumper & Trim Gel og dekkfornyer fra Turtle Wax.

Skal prøve å få kjøpt lakk til håndtaket i morgen, og venter enda på modulen og coiloverne... Ellers tenker jeg neste måned å bestille den heltrekkende listen til frontfangeren om KOED har den, hvis ikke blir det Ebay. Når den skal monteres blir det på samme tid opplakkering av frontfanger og muligens bakfanger, skal prøve å få gjort fjerning av rust og bulker i Juli eller August. Etter det er bilen i meget bra stand, og om jeg ikke er up for salg blir det nok avskilting og vinterlagring i vinter, og noe slikt som en Toyota Starlet eller noe slikt blir innkjøpt som vinterbruksbil :)

Ellers har jeg ikke mange idéene igjen altså.. Men mangler dekselet under motoren, sliter litt med en knirkelyd hvor dashbordet berører frontruta, liten bit er knekt av på vindussheissentralen i førerdøra, liten skranglelyd i eksos og det er vel igrunn det :P

Men med tanke på litt snacks må jeg ha nytt ratt da det jeg har begynner å bli slitt i skinnet på toppen, og tårnstag foran i samme farge som bilen :)

Legger ut bilder fra dagen i dag :)

r8e13o.jpg

2ij58y9.jpg

2ypeyjq.jpg

ehg28x.jpg

2zq8ol0.jpg

izye6d.jpg

s16z6h.jpg

20ifejs.jpg

Har også prøvd meg litt på redigering i dag på et par av bildene, legger dem ut i morgen, men ett av dem nå :)

999021_593374047361385_6171890_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt lakk i dag til dørhåndtaket, 379,- for en vanlig sprayboks med Cosmosschwarz 303, blir lakkert enten i kveld eller i morgen.

Så har jeg smurt opp foringer i bakstillingen med Jamaica Oil, noe jeg gjorde i forstillingen sommeren 2011 litt etter jeg fikk bilen, når det knirket noe voldsomt, og etter det har det ikke vært en eneste ulyd :) Er et litt dyrt middel, men så absolutt verdt det! Begynte å knirke litt i bakstillingen nå etter jeg justerte opp bak.

Har også hatt av dørtrekk på førerdør å satt på 3-4 klips som manglet i bak kant :)

Dekkene er nesten ikke sorte rundt lengre etter Turtle Wax-dekkrensen, og bilen har stått i garasjen siden etter vask i går. Skal investere i Auto Glym's dekkmiddel om ikke noen andre har bedre alternativ? Nå som bilen begynner å ta form kommer jeg som sagt til å være litt mer opptatt av detailing, og kommer til å sette meg litt mer inn i det da jeg skjemmes av å kjøre skitten bil :P

Legger ut de bildene jeg redigerte i går med Google Picasa :)

2mrbo9e.jpg

nmaj50.jpg

mvhvti.jpg

2znxwjl.jpg

k2omfk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...