APedersen Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Takk takk Ble bra ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 Vindusheis / Dørlåsproblem!Dørene bak har også vært i vranglås pga vindusheismotoren på venstre døra bak er defekt, mulig det er bryteren også siden det er sånn auto-funksjon på vinduene, at den har hengt seg. Så siikring 29 som er til bagasjerommet og sentrallås bak har vært ute en stund, og siden dørene bak har vært i vranglås har jeg ikke engang kunne åpnet dem fra innsiden. I hvertfall lukter det svidd når jeg setter i den sikringa og vindusheisknappen er koblet på, så nå har jeg fått opp dørene og tatt av dørtrekket på venstre siden bak Så er det bare for meg å få tak i ny motor og bryter, så ikke det samme problemet skjer på nytt om det er bryteren samme skjedde hos meg. men jeg aner ikke hva som skjedde. parkerte bilen, og gikk en tur. kom tilbake for å hente noe, og da var bilen fylt med røyk, så jeg ble jo selvfølgelig råstressa og røsket ut batteriet. da var hele vindusmotoren smeltet. skiftet denne og alt fungere igjen. fant aldri ut hva som gjorde det. kanskje gm-modulen under hanskerommet som hengte seg? rart..! heldigvis enkelt og bytte da : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Haha, akkurat det samme skjedde med meg! Låste opp bilen, så stussa jeg litt på hvorfor dørene bak ikke låste seg opp, fordi jeg hadde satt i en ny sikring en stund før, så åpna jeg døra og bilen var fylt med røyk! Ikke bra, lukta svidd en stund etterpå Men er en dud nå som har servopumpe og muligens vindusheismotor og bryter Lenge sia det skjedde med deg? Har ikke skjedd noe med det etter du bytta motor? Bytta du forresten bryter også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Mener å ha lest at det kom av at det var vann på innsiden av døra, og det irra i kontakter og sånt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Kan godt hende, tror det var litt fukt nederst i dørtrekket om jeg ikke tar feil, var hverfall litt mørkere farge helt nederst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Sjekk om den plastbiten er mellom døra og dørtrekket? Den skal som regel holde fukten borte..Ellers går det an å smøre opp lister og sånt så de holder vannet borte (sånn til neste gang ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Aha Ja, skal se på det når jeg setter det sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Om fuktproblemet fortsetter er det lurt å legge silica poser nederst i døra som fjerner fukt! Funker som faen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Nice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 det "skal" være vått inni døren. det kommer alltids inn noe i toppen ved glasset, så trur ikke fukt skal forårsake dette. men du bør sjekke fuktsperra di med det samme ja. denne er veldig viktig å få tett, ellers kan det komme vann inn i bilen. sjekk også at dreneringen i bunn av døren er åpen med det samme jeg byttet ikke bryteren nei. kun heisen. kjøpte en komplett heis... dette skjedde for godt over ett år siden, og det ha fungert glimrende siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Okei, ja må sjekke det Dørtrekket og alt er av på den døren nå så kommer vel lett til for å se, var det ikke vanskelig å komme til å skrue av motoren da? Oia, tenkte kanskje det kunne være bryteren siden det er sånn holdekrets når du trykker den helt inn, at den har hengt seg ellerno, men kan jeg jo også måle meg til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Fant et par annonser med bra deler http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=31176433 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30929374 Sendte mail ang om han hadde servopumpe, vindusheismotor og bryter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Nå har jeg fått satt på de nye sprederne, legger ut bilder senere Glasset var litt for langt på disse så dem tok litt borti ene siden, var litt dårlig passform, men fikk dem fast når jeg forsto hvordan det der klikk systemet fungerer Problem - Hjelp! Men, så laga jeg meg jo selvfølgelig et nytt problem! Skulle teste ene lykta, så sto kablene i hverandre på andre siden......... (Kontakten var ødelagt så var kabelsko der helt til jeg nå laga en ny og bedre patent). Så må det ha gått en sikring ellernoe, men eneste sikring jeg finner som har noe med dette å gjøre er "Licht Module" som er sikring 23 og 44, men ingen av dem har gått, alle sikringene både under panser og i bagasjerommet er hele, så skjønner ikke hvordan jeg skal fikse dette??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Er ikke ett relè eller noe som har takket for seg da? Du får finne frem koblingskjema og måle deg frem til hvor feilen er vettu.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Mulig det, sitter vel relèer i hanskerommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå