740AV Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Preface baklyktene er ikke noe fine. Det er facelift lampene med oransj blink som er tingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 sånn gulaktig? vært for lenge i solen Prøv å slip litt med autosol... Jepp, er nok solbleika Har autosol så skal prøve straks! innvendig vask av lyktene... prøv glass vask å trykkluft. ang dei låse boltene så ville eg vert veldigt forsiktig med å skru fast den skruen. fort gjort å øydelegge pipa på akuratt den typen der...eg har noen mer tittere hakk i å i svart som eg tror er orginale føle dem e sikrere... men finner jo pipe å sette over låse bolten så høgger tak i selve bolten nå du står med hele sjegget i post kassen!! så har dei fleste dekkverkstedene slikt verktøy.. Du ser jo på det ene bilde at jeg har en slik kopp, ellers hadde jeg aldri vurdert det. Kadørene er vel 10-15cm lengre på ILNydelig bil!!! E38 er aldri feil.. Jepp Tusen takk! Vis du fylte AGIP når du bytta så ikke fyll biltema nå. Om det ikke er samme olje som når du bytte så kan den starte å bruke olje Eg er generelt VELDIGT motstander av biltema olje... kor lenge kjøre du bilen på skifta? 10-15000km? såg det nå eg jobba som service mann at somregel nå bilene hadde kjørt opp i mot 15.000km (30.000på nyere biler som kjørte mye i året med syntetisk) så va det tid for å etter fylle. nå bilen vil ha olje så er olja udslitt.å klar for ny olje.men klart er jo noen biler så bruker olje uansitt kor god olje en har.. pleide fylle 15/40 lastebil olje på slike olje tørse biler.. er jo olje så er like god så anna olje så tåler pryl fra en lastebil motor så er det i mange tilfeller bra nok for bil.noe så hjalp på olje forbruke .. Du fikk jo ikke fram poenget hvorfor du er en motstander av biltemaolje? Har fått inntrykk av at den fungerer bra, noen sier at slike billigkjeder handler oljer fra det store åpne markedet og selger billig, har hørt at den olja de har er Statoil olje bare i deres egen emballasje, har også hørt det er Castrol olje Virker ikke som det er noen som faktisk kan forklare påstanden HVORFOR Biltema olje tydeligvis er noe dritt, og når det ikke er det irriterer det meg når folk bare sier at den olja ikke duger til noen ting, folk har vel ikke noe annet utgangspunkt enn reklamene på TV hvor dem lurer folk trill rundt når som helst. Klart jeg tror jo at AGIP, Mobil1, Castrol osv smører motoren bedre, men i forhold til prisen skal Biltemaolja være god. Men jeg er bra sikker på at oljeforbruket mitt gikk ned nå som jeg fylte på AGIP olje istede, men jeg tviler ikke på at Biltemaolja smører godt. Klart Biltemaolje på en rallybil holder nok ikke like godt som AGIP, men på N/A biler som brukes til kjøring i fartsgrensa skal Biltema olja fungere bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 Preface baklyktene er ikke noe fine. Det er facelift lampene med oransj blink som er tingen Ja, tar jo utgangspunkt i resultatet på dine lykter, og det ble strålende! Finishen på facelift lyktene er så mye finere enn preface, og når jeg har lyktene er det vel ikke noe og tenke på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeie`s-528IA Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 sånn gulaktig? vært for lenge i solen Prøv å slip litt med autosol... Jepp, er nok solbleika Har autosol så skal prøve straks! innvendig vask av lyktene... prøv glass vask å trykkluft. ang dei låse boltene så ville eg vert veldigt forsiktig med å skru fast den skruen. fort gjort å øydelegge pipa på akuratt den typen der...eg har noen mer tittere hakk i å i svart som eg tror er orginale føle dem e sikrere... men finner jo pipe å sette over låse bolten så høgger tak i selve bolten nå du står med hele sjegget i post kassen!! så har dei fleste dekkverkstedene slikt verktøy.. Du ser jo på det ene bilde at jeg har en slik kopp, ellers hadde jeg aldri vurdert det. Kadørene er vel 10-15cm lengre på ILNydelig bil!!! E38 er aldri feil.. Jepp Tusen takk! Vis du fylte AGIP når du bytta så ikke fyll biltema nå. Om det ikke er samme olje som når du bytte så kan den starte å bruke olje Eg er generelt VELDIGT motstander av biltema olje... kor lenge kjøre du bilen på skifta? 10-15000km? såg det nå eg jobba som service mann at somregel nå bilene hadde kjørt opp i mot 15.000km (30.000på nyere biler som kjørte mye i året med syntetisk) så va det tid for å etter fylle. nå bilen vil ha olje så er olja udslitt.å klar for ny olje.men klart er jo noen biler så bruker olje uansitt kor god olje en har.. pleide fylle 15/40 lastebil olje på slike olje tørse biler.. er jo olje så er like god så anna olje så tåler pryl fra en lastebil motor så er det i mange tilfeller bra nok for bil.noe så hjalp på olje forbruke .. Du fikk jo ikke fram poenget hvorfor du er en motstander av biltemaolje? Har fått inntrykk av at den fungerer bra, noen sier at slike billigkjeder handler oljer fra det store åpne markedet og selger billig, har hørt at den olja de har er Statoil olje bare i deres egen emballasje, har også hørt det er Castrol olje Virker ikke som det er noen som faktisk kan forklare påstanden HVORFOR Biltema olje tydeligvis er noe dritt, og når det ikke er det irriterer det meg når folk bare sier at den olja ikke duger til noen ting, folk har vel ikke noe annet utgangspunkt enn reklamene på TV hvor dem lurer folk trill rundt når som helst. Klart jeg tror jo at AGIP, Mobil1, Castrol osv smører motoren bedre, men i forhold til prisen skal Biltemaolja være god. Men jeg er bra sikker på at oljeforbruket mitt gikk ned nå som jeg fylte på AGIP olje istede, men jeg tviler ikke på at Biltemaolja smører godt. Klart Biltemaolje på en rallybil holder nok ikke like godt som AGIP, men på N/A biler som brukes til kjøring i fartsgrensa skal Biltema olja fungere bra. har sitt at dei så har skifta olje med medbrakt europris/biltema olje kom oftere å etter fylte olja.men jøss fungere det perfekt hos deg så er det jo bra.mener bare at generelt så virker det så dei fleste er veldigt glad i bilene sine her inne hvorfor stopper det på olja.. en kan liksom kjøpe felger å senk å andre dyre ting men olja ska det spares på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeie`s-528IA Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 ang låse bolten så har den typen lett for å gji etter både på bolt å pipe... men er uhellet ute så finnes det mer så en utvendig grisetapp som klorer seg fast i bolten. så en får di av... va en en plage nå en sto i dekkskift sesongen å disse tog kveld. før en fikk verktøy te å få det av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 har sitt at dei så har skifta olje med medbrakt europris/biltema olje kom oftere å etter fylte olja.men jøss fungere det perfekt hos deg så er det jo bra.mener bare at generelt så virker det så dei fleste er veldigt glad i bilene sine her inne hvorfor stopper det på olja.. en kan liksom kjøpe felger å senk å andre dyre ting men olja ska det spares på? Der har du selvfølgelig et poeng Men jeg blir nok ikke å bruke noe annet enn AGIP osv nå som jeg har sett at oljeforbruket har gått ned, men tror fortsatt Biltema olja er god til evt en test ellerno beviser det motsatte. Nå ser jeg på den som god olje til en billig pris. Hadde jo vært flaut om en kjede med navnet "Biltema" hadde solgt olje som var dårlig, tror nok det er på ca. samme nivå som Statoil når det gjelder smøreegenskapene til olja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 ang låse bolten så har den typen lett for å gji etter både på bolt å pipe... men er uhellet ute så finnes det mer så en utvendig grisetapp som klorer seg fast i bolten. så en får di av... va en en plage nå en sto i dekkskift sesongen å disse tog kveld. før en fikk verktøy te å få det av Aha, du mener det kanskje er laget av dårlig material? Jeg har verktøy til dem og tror nok det er av samme material som de andre boltene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Enig med pedersen angående olja. Biltema kunne ikke ha solgt denne oljen hvis kundene kommer stadig inn å sier at motoren er blitt skjert. Klart, alle har forskjellige meninger, men jeg mener at det er trygt å bruke den olja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Har lest og hørt at Biltema olja har vært best i test noen ganger, tror det dreier seg om den delsyntetiske på grønne kanner, og at det er den samma olja som statoil sin. Den er vist tappet på samme rafineri også. Jeg har brukt biltema sin olje på alle mine biler di siste åra (utenom 740'n) og har ikke hatt noe problem med det. Og jeg/vi kjører MYE. Må sies at jeg skifter olje ofte også da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Preface baklyktene er ikke noe fine. Det er facelift lampene med oransj blink som er tingen Ja, tar jo utgangspunkt i resultatet på dine lykter, og det ble strålende! Finishen på facelift lyktene er så mye finere enn preface, og når jeg har lyktene er det vel ikke noe og tenke på? Billig og enkelt å legge på folie Hvis en angrer seg er det bare å rive den av. Faceliftlykter med oransj blink er vanskeli å finne brukt også. Så nesten ut som det har vært brukt litt sotspray på di lyktene dine. Har du prøvd å vaske di litt forsiktig med rødsprit eller tynner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 730n min var også missfarget på ryggelysene. jeg gjorde som han her : http://www.bimmerboard.com/forums/posts/681375 en annen metode : http://www.bimmerboard.com/forums/posts/428895 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 Har lest og hørt at Biltema olja har vært best i test noen ganger, tror det dreier seg om den delsyntetiske på grønne kanner, og at det er den samma olja som statoil sin. Den er vist tappet på samme rafineri også. Jeg har brukt biltema sin olje på alle mine biler di siste åra (utenom 740'n) og har ikke hatt noe problem med det. Og jeg/vi kjører MYE. Må sies at jeg skifter olje ofte også da. Ja, er jo selvfølgelig ikke dumt å bytte oftere enn 2 ganger i året heller, det som man burde Preface baklyktene er ikke noe fine. Det er facelift lampene med oransj blink som er tingen Ja, tar jo utgangspunkt i resultatet på dine lykter, og det ble strålende! Finishen på facelift lyktene er så mye finere enn preface, og når jeg har lyktene er det vel ikke noe og tenke på? Billig og enkelt å legge på folie Hvis en angrer seg er det bare å rive den av. Faceliftlykter med oransj blink er vanskeli å finne brukt også. Så nesten ut som det har vært brukt litt sotspray på di lyktene dine. Har du prøvd å vaske di litt forsiktig med rødsprit eller tynner? Jepp, men fant ikke oransje lamin-x på lamin-x.com, vet du hvor jeg kan få tak i det? Du har ikke noe igjen? Har kanskje spurt om det før Og nei, dem har ikke vært noe slags lakk på dem, og ja har prøvd med rødsprit MEN, jeg prøvde som wicky sa i stad å bruke Autosol, det er jo egentlig bare til å pusse chrome med, men det funka faktisk bra, ryggelysene ble blankere 730n min var også missfarget på ryggelysene. jeg gjorde som han her : http://www.bimmerboard.com/forums/posts/681375en annen metode : http://www.bimmerboard.com/forums/posts/428895 Takk takk Men fikk det faktisk til med autosol! Skal prøve det en gang til også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeie`s-528IA Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 ang låse bolten så har den typen lett for å gji etter både på bolt å pipe... men er uhellet ute så finnes det mer så en utvendig grisetapp som klorer seg fast i bolten. så en får di av... va en en plage nå en sto i dekkskift sesongen å disse tog kveld. før en fikk verktøy te å få det av Aha, du mener det kanskje er laget av dårlig material? Jeg har verktøy til dem og tror nok det er av samme material som de andre boltene. nei mener ikkje matriale er dårligt... hehe å ja er nok samme matriall som dei andre boltene... men en har lett for å ryke i sporene der... men klart det holder jo om an ikkje skrur di te noge særs... så tenkte bare å advare deg om at di kan skape problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Autosol kan brukes til å mangt.. pussa frontlykter med det også en gang og lyktene ble betydelig blankere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 ang låse bolten så har den typen lett for å gji etter både på bolt å pipe... men er uhellet ute så finnes det mer så en utvendig grisetapp som klorer seg fast i bolten. så en får di av... va en en plage nå en sto i dekkskift sesongen å disse tog kveld. før en fikk verktøy te å få det av Aha, du mener det kanskje er laget av dårlig material? Jeg har verktøy til dem og tror nok det er av samme material som de andre boltene. nei mener ikkje matriale er dårligt... hehe å ja er nok samme matriall som dei andre boltene... men en har lett for å ryke i sporene der... men klart det holder jo om an ikkje skrur di te noge særs... så tenkte bare å advare deg om at di kan skape problem Ja, kan vel det, men tror ikke det blir noe problem Autosol kan brukes til å mangt.. pussa frontlykter med det også en gang og lyktene ble betydelig blankere! Hehe, jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå