Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

hvilke dekk dimm var det du kjørte igjen? lurer på om jeg skal prøve meg på 225/40-19 rundt hele på min nå, har vært lenge i tvil om hva jeg skal kjøre nå

275/30 bak og 245/35 foran :P Ja, 225 blir nok bra, men kanskje 235 bak?

Hehe. Så ut som du stod midt på veien å vaska på de første bildene.

Men den jordinga til forsterkeren du har der er ca. den minst gunstige plasseringen du kan finne.

Hvorfor? :P Har bra kontakt, men kan jo forlenge og sette jordinga til skruen oppfor batteriet hvor jeg hadde den før, må uansett forlenge strømkabelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten stund siden update nå, men fikk pakke fra KOED på lørdag og har bytta sprederen, satt på toppdekseltropp ( Fikk 2stk gratis :) ) og høyre styreledd er bytta :P

Bilen ble også bra på styringa etter jeg bytta styreleddet, før måtte jeg holde rattet litt til høyre for å kjøre rett fram, men nå er det rett og bilen ble mye bedre å kjøre :) Det gamle styreleddet var STOR slakk i, så det var meget digg å få bytta det :D

wv67ruysb915sb095j9v.jpg

Men jeg må kjøpe en til spreder, pga denne sprederen var myye finere enn den fra Ebay, og det er litt annerledes farge på dem da Ebay-sprederen er bynt å bli litt gul.... :P

Bremseskivene var feil, fikk skiver som skal være foran på 740i (324x30), men hadde av skivene i går og pussa dem rene for rust, samt gradet jeg klossene slik at jeg slipper den der kvine-lyden når jeg bremser så-så hardt.

Må vel senden skivene dem tilbake, men vet ikke om jeg skal kjøpe nye skiver nå, nå som dem er i orden, men nå går jeg bare å venter på stabstagene som kommer fra LOWtec i Tyskland........... Håper jeg får dem i dag så jeg kan godkjenne bilen i dag, men kommer sikkert i morgen eller fredag... :P

Har også sota blinklysene på nytt inntil jeg får meg oransje :P

bpxwtt79ywjkrsfulahl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? :P Har bra kontakt, men kan jo forlenge og sette jordinga til skruen oppfor batteriet hvor jeg hadde den før, må uansett forlenge strømkabelen

Fordi reservehjulsbrønnen er punktsveiset til bilen. Har vært borti flere svidde forsterkere grunnet denne løsningen.

Gå opp en størrelse på tykkelsen så jorder du den rett på minuspolen på batteriet. Jordingskabelen skal alltid være lik eller tykkere enn plussen. Ser du har det nå, men til neste gang når du skal forlenge plusskabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi reservehjulsbrønnen er punktsveiset til bilen. Har vært borti flere svidde forsterkere grunnet denne løsningen.

Gå opp en størrelse på tykkelsen så jorder du den rett på minuspolen på batteriet. Jordingskabelen skal alltid være lik eller tykkere enn plussen. Ser du har det nå, men til neste gang når du skal forlenge plusskabelen.

Ahaa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal hente ut de nye 520mm skiltene nå når dem blir EU-godkjent, bilen ser jo litt nyere med dem på :-k Venter som sagt bare på stabstagene som er bestilt fra Tyskland gjennom RBTuning så jeg kan godkjenne den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut litt bilder :) Skitten bil på bildene da(!)

14shxlx.jpg

Litt fargeforskjell dessverre, men skal bestille meg en til spreder til venstre side pluss oransje sideblink og litt snacks :)

rlvmfs.jpg

r6wrwz.jpg

2yjvuy8.jpg

Hadde ikke gjort meg noe å hatt de skivene bak da, men passer vel ikke helt inn i calipperen :P

3358dgm.jpg

Gikk ca akkurat :P

148klmu.jpg

21msy8z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble EU-Godkjent på torsdag, og nå på tirsdag når jeg forhåpentligvis får pengene for IX'n, blir det bestilling av alt av deler den trenger for å bli helt strøken!

3f14rz5w3rj566p3wuwx.jpg

IX'n jobbes med nå for å bli ferdig til tirsdag, både sparkling og hele lakkeringsprosessen, denne blir også nesten helt strøken :)

Jeg vurderer også fjærtårnstag for å avbelaste fjærtårnene litt, pluss å stive av bilen litt mer :P Både foran og bak muligens, jeg har også sett på justerbare topplagre igjen, ble gira når jeg fant et gammelt GS blad i garasjen når jeg rydda og fant litt staasj :)

Litt handling blir det i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...