kabeldeigen Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Hei, sitter på nett å sjekke priser på nye pollenfiltre til bilen. Med og uten aktiv kull. og priser deretter. Så da er spørsmålet, hva velger man? Vanlige filtre til en rimelige penge, eller dyre som koster skjorten? Jo dyrer, jo bedre............eller...... Vil gjerne høre andre sine anbefalinger, meninger om de forskjellige type filtre. Og om det stor forskjell på vanlig filtre, kontra aktiv kull filtre. Skrik ut
nimitz Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Det er vel ingen filtre som er direkte svindyre Men jeg velger alltid med aktivt kull pga god renseevne på lukt.
kabeldeigen Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Det er vel ingen filtre som er direkte svindyre Men jeg velger alltid med aktivt kull pga god renseevne på lukt. 1000 kr for 2stk er jo ikke billigt akkurat da
nimitz Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Wow, såpass! Hvor da?? På Koed koster pollenfilter med aktivt kull kr 158 ps stk.
Tsbusa Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Ebay, under 300,- for 2 kullfiltre fra Nederland, da jeg kjøpte for halvår siden.
Otis Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 En liten notis ang pollenfilter. Når man skal ha pollenfilter kjøper man såklart MED aktivt karbon, da det er BEST. Jeg kjøpte pollenfilter fra utlandet, Belgia eller.no Men de er ikke like bra som filterene fra koed, som er av merket TOPRAND. De filtrerte bedre mht lukt enn hva de fra Ebay. Så jeg vil anbefale å kjøpe fra koed, da de faktisk er bra og ikke koster så mye mer enn de fra Ebay.
kabeldeigen Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 Se her ja....kommen noe svar på dette. Stå på gutter
LK Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Jeg byttet også til de fra Koed,all sur lukt forsvant i bilen
Otis Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 At man blir kvitt surlukt, betyr bare at man ikke har skiftet pollenfilter innenfor de angitte intervaller, som er på hver eneste service, uansett hvilken. Eller at man ikke har sjekket dreneringen sin fra luftinntaket til kupeèn. Dette er ganske vanlig på mange e39. Jeg har tilogmed registrert at en bil som har fulgt alle servicene ikke følger opp dette punktet, mht drenering.
Alpejohn Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 At man blir kvitt surlukt, betyr bare at man ikke har skiftet pollenfilter innenfor de angitte intervaller, som er på hver eneste service, uansett hvilken. Eller at man ikke har sjekket dreneringen sin fra luftinntaket til kupeèn. Dette er ganske vanlig på mange e39. Jeg har tilogmed registrert at en bil som har fulgt alle servicene ikke følger opp dette punktet, mht drenering. Dreneringer, mener du da de som sitter i "filterkassa" i motorrommet? Henger ned en plast tut under? Selv har jeg bare vanlig filter tror jeg, men har vurdert kull, men så dem kosta over 1000 kr så kjøpte vanlige. Men om dem koster 158(?) på koed per stk så er jo det kjempe billig!
Otis Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Ja, de slangene med en liten bøy på seg. Viktig at de ikke er tette! Samt at man sjekker dreneringen på førersiden under filterkassen, der hvor bremsekraftforsterkeren ligger. Da det her kan komme vann inn, som igjen fryser til is på vinteren og den kan da ødelegge forsterkeren. Ikke bra. Det slurves mye med dette rundt om, mener/tror nå jeg.
Alpejohn Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Ja, de slangene med en liten bøy på seg. Viktig at de ikke er tette! Samt at man sjekker dreneringen på førersiden under filterkassen, der hvor bremsekraftforsterkeren ligger. Da det her kan komme vann inn, som igjen fryser til is på vinteren og den kan da ødelegge forsterkeren. Ikke bra.Det slurves mye med dette rundt om, mener/tror nå jeg. Kommerman til denne utenfra eller må man ned i brønnen der? Sorry ot!
Otis Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Må nedi brønnen ja. Det er ingen slange, men hull i platene.
oleo Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Er det noen som besitter varenummeret til kullfiltrene?
Otis Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Varenummer; 64 11 0 008 138 Ref: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... container/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå