Margido Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Har nal på jobb (bilklargjører) å har bare brukt dette noen få ganger på vinduene. Til vanlig går det i pusseskinn/lufttørking. Har sett flere bruke nal på bilen som bare er brukt avfetting på uten noe form for såpevask å det kan jeg love dere at det ikke ser pent ut etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Sier ikke at produktet er noe driit, men er ikke det beste for lakkens skyld. Sålenge man ikke legger mye trykk på nalen evt bruker nalen kun til vinduene så burde dette gå greit. Uansett, jeg klarer ikke å se for meg selv at jeg noen gang kommer til å bruke en nal på bilen min. Bruker idag CG Wolly mamoth som trekker til seg alt av vann på hele bilen uten at jeg trenger å vri den opp. Og jeg vil tro at en skikkelig tørkeforkle (for bil) er betydelig bedre enn å bruke en nal. Bilen din ser flott ut, uten tvil. Men er man litt rask, og ikke vasker bilen 100% ren så vil en nal UTEN TVIL lage en del riper. Og det er en grunn for at detailer folka ikke bruker naler, og det er av den enkle grunn. Man vil få riper etter tid. Nå skal det sies, disse jallasjappene er nok ikke 100% nøye og drar garantert en del møkk over lakken med nalene de bruker. Helt enig i det du sier. Men skal du ha en 100% ripefri bil, så parkerer du den i garasjen og lar den være der Vil for ordens skyld legge til at jeg tørker den ikke helt tørr med nalen. Fjerner bare de største vanndammene. Så går jeg over med tørkehåndkle og mikrofiber. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Glad jeg har greit stygge biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Sier ikke at produktet er noe driit, men er ikke det beste for lakkens skyld. Sålenge man ikke legger mye trykk på nalen evt bruker nalen kun til vinduene så burde dette gå greit. Uansett, jeg klarer ikke å se for meg selv at jeg noen gang kommer til å bruke en nal på bilen min. Bruker idag CG Wolly mamoth som trekker til seg alt av vann på hele bilen uten at jeg trenger å vri den opp. Og jeg vil tro at en skikkelig tørkeforkle (for bil) er betydelig bedre enn å bruke en nal. Bilen din ser flott ut, uten tvil. Men er man litt rask, og ikke vasker bilen 100% ren så vil en nal UTEN TVIL lage en del riper. Og det er en grunn for at detailer folka ikke bruker naler, og det er av den enkle grunn. Man vil få riper etter tid. Nå skal det sies, disse jallasjappene er nok ikke 100% nøye og drar garantert en del møkk over lakken med nalene de bruker. Helt enig i det du sier. Men skal du ha en 100% ripefri bil, så parkerer du den i garasjen og lar den være der Vil for ordens skyld legge til at jeg tørker den ikke helt tørr med nalen. Fjerner bare de største vanndammene. Så går jeg over med tørkehåndkle og mikrofiber. Hvis du hadde brukt en skikkelig voks eller lakkforsegling så hadde du ikke fått vanndammer på bilen etter vask. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Vanndammer var å overdrive, men mange vannperler blir det og de renner ikke av der det er flatt. Og jeg bruker skikkelig voks, selv om jeg ikke vil kalle meg fanatiker på det området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Hvilken voks bruker du da? Prøvd å "flushe" med rennende vann? Da skal vannmengdene dra med seg det aller meste av vanndråper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Bruker Swissvax Shield og innimellom Autoglyms Extra Gloss Protection. Det er på tak og bakluke det samler seg mest vannperler naturlig nok siden det er mest flatt. På resten renner det av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Da skal det ikke være noe feil med voksen i allefall! Anbefaler å prøve det flushetrikset. Svært effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Både voksen og forseglingen er bra den. Ser at vannet fester seg ikke til lakken når jeg spyler, men bare renner vekk. Spesielt å se første gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Har veldig vanskelig for å tro at alle de ripene der kom fra en nal.. Da måtte de ha "skam"tørket hele bilen noe så jævlig.. Ser mere ut som en rævva pollering.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 jeg sto og så på jobbinga dems og det var ganske brutalt, nalen ble trykket hardt inn og dratt bort med en kort rask bevegelse, skal ta en tur bort etter påske og se om det står flere biler ute i sola, den Passaten var dessuten slurvete vasket, det var ringer etter fuglemøkk på taket og man så sirkelspor på taket etter svampen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Har noen ganger prøvekjørt bil til forhandler, etter prøvekjøringa kjøres bilen inn i butikken og en ansatt kommer med en skitten klut og bare gnir vekk skitt og møkk, uten å vaske bilen først. Tar som regel hele bilen med samme klut. Har sett dette flere ganger. Får som regel ikke lyst på bilen når man ser hvordan de blir behandla. Opplevde dette på en fin 520d e61 08' til 400.000kr som vi hadde lyst på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 En nal skal vel ikke kunne lage riper på en helt ren billakk. Det er vel sandpartikkler som ligger mellom nalen og lakken som lager riper. Hender at jeg drar nalen lett over tak og panser før jeg starter med pusseskinn. Har aldri fått noen riper av det, men så er jo bilen ren self. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Både nal og pusseskinn er skikkelig FYFY på lakken! Jeg kan garantere at bilen din er full av riper. Det blir det nemling nær sagt uansett hva man vasker eller tørker med. Cluet er jo å unngå de typiske tingene som produserer mest riper, f.eks gnikke rett på lakken uten forvask og høyttrykkspyling først, cellulosesvamper med lukket struktur, pusseskinn, naler etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Har sett Turtle Wax har sånne blå syntetiske svamper til å fjerne vann med, noen som har noen meninger om disse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå