karl92 Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Hei. I dag la jeg merke til noe merkelig på min E39. Hjulene er ett og slett i forskjellig høyde. Bak så ser jeg at litt av dekket forsvinner under hjulbuen på høyresiden, men på venstresiden er det litt klaring. Forann er det motsatt. Jeg hadde den nylig inne på hjulstilling, hvor det ble noe justert. Kan dett ha noe med saken og gjøre? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Sikker på at bilen står på plant underlag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Ja nå har jeg prøvd og sette den på et relativt plant underlag. Fremdeles samme, er kanskje en veldig liten høyde-differanse, men ikke nok til at det skulle spille inn skulle jeg tro? Bilen er forøvrig senket, og har lik dimensjon både bak og forann. Jeg er rimelig sikker på at lufttrykket er likt i alle dekkene, men om det er en liten trykkforskjell er dette noe som kan gjøre dette i så tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 er ikke det normalt at biler er litt høyere på førersiden enn passasjersiden hvis ingen sitter i? Få en på 75kg til å sette seg inn på førersiden og se da om den er like høy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Kanksje, ettersom bensintanken er på høyresiden. Men det forklarer ikke hvorfor den er lavere forann på venstresiden, mens den er lavere bak på høyresiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Blir det gjort noe når de justerer hjulstillingen som kan foresake dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Knekt fjær...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Ja har vært innom tanken, men ville de ikke lagt merke til en knekt fjær på en hjulstilling? Måtte jo faktisk vært 2 knekte fjærer siden det er 2 sider av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Når jeg kjøpte E34'en min var begge bakfjærene knekt. Var vanskelig å se før du jekket opp bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Okei, ja kan jo være men er ganske sikker på at de ville oppdaget det på hjulstilling siden de oppdaget at alle slags foringer og greier måtte byttes. De oppdaget også at støtdemperene er ulik, og fjærene er vel i nærheten av støtdemperene? Men om det er fjærene, er dette dyrt og få byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Har vært diskutert på Bimmers før og i mange andre utenlandske forum, det bare er sånn på alle E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå