danny91 Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 er vel ikke "bare bmw" problem, men er et problem som er irriterende på min... når jeg kjøpte bilen gikk bremsene på metallet, og var halvannen time hjem, før jeg fikk byttet bremseklosser/skiver. og da hadde spesielt den ene felgen fått store menger av metal-støv på seg som sitter dønn fast, som ser ut som rust. noen gode tips på hvordan jeg kan få det av? høytrykk spyler tar av litt av det øverste laget noen steder, men blir jo ikke bra. noen forslag?
nimitz Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Da er det bare og prøve med en skikkelig felgrens først. Meguiars har jeg god erfaring med, med det finnes de som har bedre merker og foreslå.
Robin L Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 prøv med en felgrens. så vasker du de skikkelig. hvis ikke det holder kan du prøve med en clay (en liten sånn leire klump som fjærner alt mulig) men den kan du IKKE bruke på bilen etterpå!!! meguiars har dette også. selges på bilextra osv. lykke til
danny91 Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 Skal prøve en orgentlig felgrens, men jeg tviler på at det virker noe spesielt godt, siden det sitter som bare F...=( prøvd med sånn clay, det virka ikke i det hele tatt. gjorde bare "leire klumpen" møkkete:p
nimitz Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Hadde noen vinterfelger som jeg var på tur og gi opp. Hadde prøvd alt da en fåreslo felgrens. Hadde ikke noe tru på det men jeg prøvde ihvertfall. Skifta fort mening. Felgene ble som ny
danny91 Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 Hadde noen vinterfelger som jeg var på tur og gi opp. Hadde prøvd alt da en fåreslo felgrens. Hadde ikke noe tru på det men jeg prøvde ihvertfall. Skifta fort mening. Felgene ble som ny kan du fortelle meg hva slags felgrens du brukte? det virker nemmelig som om metal-støvet fra bremseskivene har brent seg inn i aluminiumen på felga...
nimitz Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Som jeg nevnte tidligere i tråden så bruker jeg Meguiars felgrens. Synes den er effektiv. Fåes kjøpt på div bilvarebutikker.
danny91 Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 da prøver jeg den, og ser hvordan det blir:D takk for hjelpen! siste posten min skrev jeg kanskje litt for fort, la ikke merke til at det var deg som hadde skrevet her allerede:p
Leo Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Jeg har brukt rubbing for lakk på mine for å få av det verst - så polert. Brukt borr maskin med polichrundell på. Fans så mye arbeid, men du slit lenge uansett og det funket til meg. Har prøvd alt - til og med oppvaskpulver for koppvask - det er steintøft og hjelpe, men husk og vask godt og skyll godt og poler no jævlig. PS den kan ta drepen på lakken på felgene eller finichen...... Ikke helt ambefalt på vanlige felger (les billigere) pga kvalitet på lakken.
todleif Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Du kan prøve iron x http://www.detailersclub.no/forum/topic ... ra-skiver/
gica Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Iron X burde ta knekken på de flekkene ja. Hvis ikke, så kan du prøve grov rubbing etterfulgt av clay. Smør på god voks etterpå
Otis Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Enn Ferrobet rustvask, men kanskje Iron-X er bedre enn den igjen? Vet at Iron-X er bra ihvertfall.
Margido Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Prickbort kan ta dette. Husk at det må virke 2-3 minutter før du spyler av. Bruk også en svamp med prickbort å skrubb godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå