bmw320da Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 hei skulle skifte til nye klosser fram på min 2002 e46 i dag.. men slik gikk det ikke... på høyre side fikk jeg rett og slett ikke opp den øvre bolten som holder fast calipter, og "hode" på bolten ser ikke so serdeles fint ut lengere.. slik att nå glipper bare nøkelen.. noen som vet hva jeg burde gjøre?? kan jeg sveise je ett jernrør på bolten uten att noe annet tar skade?? håper noen har gode svar trenger bilen ganske snart så.. hadde vert kjekt med bremser.. Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere biltype Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Du kan jo ta deg en tur på Biltema og kjøpe denne. Har ikke prøvd den selv da, så vet ikke hvor bra den funker: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Mutterklyver/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Dette er mutter splitter, vi snakker vel om en bolt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Ah. My bad. Var litt for rask der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Du trenger ikke ha av kalipter for og bytte klosser? Bare og løsne ramma. To skruer inni en gummisak på kaliptern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Du trenger ikke ha av kalipter for og bytte klosser? Bare og løsne ramma. To skruer inni en gummisak på kaliptern +1 du gjør som Killarinc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SideIn Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 prøv med 6kant nøkkel eller 6kant pipe. erden vanskelig å få på bruk hammer. er den veldig rund dra på en 15mm pipe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Du kan jo også prøve med en rør tang hvis det er plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Skal du ha ut bolten, så kan du vel bare sveise på en ny mutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 1) bruk ordentlig verktøy og teknikk fra begynnelsen. 2) bruk 6 kant, spesielt nå 3) slå på 1mm mindre hvis den er veldig rund. Bruk gjerne pipe. dette er jo nevnt, men nenver det igjen, da dette problemet dreier seg om ren brukerfeil. (no offence) og ha ny bolt klar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Jeg pleier å file litt på bolten og så banke på en pipe som er ett nr mindre,fungerer som regel alltid hvis man ikke har sveiseapparat tilgjenglig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Som jeg har nevnt tidligere Du trenger ikke ha av caliptern. Bare ta av ramma. Er vell umbrako skruer regner jeg med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Men om du tar av får du muligheten til å pusse og smøre opp glidefalter, hvilket man naturligvis (!) gjør når man bytter klosser. (jeg har aldri sett noen få det like bra mens klaven er på bilen. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Men om du tar av får du muligheten til å pusse og smøre opp glidefalter, hvilket man naturligvis (!) gjør når man bytter klosser. (jeg har aldri sett noen få det like bra mens klaven er på bilen. ) + 1 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johan-is Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 kan jo prøve og legge på en slagkopp(som oftest er vanlig stål) halveis inn på bolten, så sveise noen gode punkter mellom den og bolten, for og så sette på skralla/latmansarma og skru den ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå