nimitz Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Skal montere inn en Blaupunkt tha 555 inn i min E39 01mod. Alt sitter på venstre side bak. Som bildet viser så sitter det navi, cd veksler, radiodel og den blanke i mitten regner jeg med er orginal forsterker. Men hvordan kloble Blaupunkten i alt dette? Noen som har vært borti samme opplegget og kan rettlede meg. Regner med at den tverrstilte sorte enheten som ligger helt til venstre er radiodelen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Det er jo enkelt. Radiomodulen din er på venstre siden på bildet, altså bakerst i bilen. Den svarte med riller på seg. Der skal du ta ut den ene kontakten ifra den store, og plugge inn ledningen fra Blaupunkt og videre inn i 555en. Det er litt mer kobling enn som så, men resten står i bruksanvisningen. Det følger jo med bruksanvisning i eska til forsterkeren, samt at du kan finne det på nettet, men litt leting. 555 er jo utgått produkt så, men vil tro det er likens som 475 feks. De bruker vel samme kabel, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2011 Det var nok ikke så enkelt som forrige innlegg skulle tilsi. Adapteret som er til denne Blaupunkt stemmer ikke overens med inngangen på radiodelen. På orginalforsterker er det bare to flate plugger som går ut. Så hvordan få montert inn en Blaupunkt med "plug and play" ledningssettet vet ikke jeg. Tar imot gode tips. Her er adaptersettet. Stemmer ikke med innkobling på radiodel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 1, 2011 Share Skrevet Mai 1, 2011 Du har feil kabelsett? Er vel fakra du har der, mens du skal ha Bavaria kabelsettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2011 Du har feil kabelsett? Er vel fakra du har der, mens du skal ha Bavaria kabelsettet. Javel...men det var kun det adaptersettet som jeg fant på nettsiden hos bilradiosp. Skulle være til BMW med innkobling av Blaupunkt. Noen tips om hvor jeg finner det rette settet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2011 Var inne igjen på nettsiden igjen og fant bavaria settet. Skal bestille det. Da er det vel bare og plugge den inn på radiodelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 1, 2011 Share Skrevet Mai 1, 2011 Du gjorde det samme som meg seg jeg. Feil kabel. Referanse guiden til Blaupunkt er feil mht årstall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2011 Ja, den er feil. Har en 2001 mod og derfor bestilte jeg det settet som viser seg og være feil. Blir mye styr med og retunere dette . Har vært enklere at de hadde forandret dette på nettsiden deres. Håper det kommer i løpet av uken slik at jeg får montert ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 1, 2011 Share Skrevet Mai 1, 2011 Jeg kjøpte ny kabel fra Mekonomen, sparte 195,- på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2011 Du gjorde det samme som meg seg jeg. Feil kabel.Referanse guiden til Blaupunkt er feil mht årstall. Ga beskjed om dette da jeg snakket med Trheim avd. De skulle rette på feilen på nettsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå