Gå til innhold

Forskjell på clutch, E34 520i m./uten AC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i (unnskyld språket) HELVET har A/C på bilen min noe og gjøre med clutchen? Har BMW E34 520i exe 24v 1994 M50B20

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål. Vennligst les forumreglene.

Skrevet

Hva i HELVETE mener du med det?

Noe med clutchen å gjøre? Må utdype litt gutt.

Det er en clutch på AC kompressoren din også i tilfelle du ikke visste det :) Den kobler bare inn når det behov for at kompressoren skal gå. Elektromagnetisk clutch.

Skrevet

En bedre tittel og mer fullstendig fremstilling av problemet vil nok være første steg på veien mot en løsning.

Skrevet

Jeg synes kanskje ikke det var et så raskt spørsmål, ihvertfall ikke så kjapt at man trenger å bruke både ? og !.

Når det er sagt, så holder jeg med Odd-M, som vanlig.

Skrevet

Har sliten clutch på bilen min, gikk inn på Mekonomen.no for og sjekke pris på dette. Der står det ett clutchsett en for biler med A/C og en for biler uten A/C hvorav det er 700,- forskjell. Jeg lurer på hvorfor det er forskjellig clutch på biler med A/C og uten. Er forresten med A/C som er billigst. Jeg forstår ikke hva A/C'en og clutchen har med hverandre og gjøre.

Btw forstår det at jeg ikke var noe tydelig i det første innlegget.

Skrevet

Slike referanser er ofte bare en pekepinn.

Hvis f.eks. en type bil finnes med 2 forskjellige oppsett, der ene har AC og andre ikke, og de har noen forskjellige deler på de forskjellige oppsettene, kan de bruke eksempelvis "AC" som pekepinn for hvilken del du trenger til din bil.

Har du AC, trenger du den clutchen, har du ikke AC, trenger du den andre clutchen.

Det kan også være deler som har annerledes fasong og plassering, pga. ekstrautstyr eller forskjellige oppsett, som ellers ikke ville ha passet om en annen.

F.eks. hvis 320 hadde kommet med standard dempere og fjører, men man kunne også få den med coilovers. Så skulle du bestille nye felger fra BMW, og da hadde de spurt om du hadde 320 med eller uten coilovers. Dette fordi bakdemperne blir bredere enn standard, og du måtte hatt felger med annet innpress, eller evt. spacere inkludert i prisen.

Eller så kunne 91-93mod hatt en type clutch, og 94-98 en annen type, der de tidligere modellene ikke kunne fåes med AC, men de nyere kom kun med AC.

Da kan AC OG/ELLER årsmodell være pekepinner på hvilken clutch du faktisk trenger til din bil.

Dette systemet er nok for at det skal være enklere for mindre bilinteresserte mennesker å finne delene selv. I stedet for 2 lange delenummer i nettbutikken, trenger du kun å tenke over om du faktisk har AC eller ikke, og så kan du enkelt og greit betale og bestille den delen som passer til din bil.

Tog du an? :D

Skrevet

Har du AC så kjøper du clutchen de mener er til bil med AC eller omvendt dersom du IKKE har AC.

Skjønner nysgjerrigheten, men håper du bestilte clutch uten og måtte starte denne tråden.

Skrevet

Hør her for faen :P E34 520i med m50-motoren ble levert med enkelmassesvinghjul, MEN de modellene med AC ble levert med dobbelmasse. Derav forskjell på clutch. Clutchen til dobbelmasse er uten fjærer (som sørger for mykstart) ettersom disse sitter i dobbelmassesvinghjulet, og er derfor billigere. Comprende :) ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...