Thundercoil Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2011 gdfg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2011 Der datt det inn en E-post fra GS. Får 2 nye i posten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2011 ds Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2011 ds Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Kule felger! Å rask svar fra GS, de ordner som regel med en gang:) Uansett hadde det gådd fint å kjøre med 4 bolter. Hvor er bildene etter senking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2011 dsf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 Så litt på BMW M3 på jæger. Helt sinnsyke avgifter i dette landet. Trodde det var skyhøyt, men visste ikke at avgiftene kostet mer enn selve bilen O.o Eks. fra* pris: 1.489.600,- Herav avgifter: 864.840 Dvs at selve bilen koster rundt 600 000,- mens avgiftene er nesten 300 000,- dyrere enn det bilen koster alene. Helt sinnsykt at de får lov til å holde på med det der. Men så er det vel ingen som er sterke nok til å overleve en kamp mot statens vegvesen eller trafikkstasjonene. Jeg hadde hatt store moralske problemer med å være ansatt der. Akkurat som å være sterk motstander av voldtekt og konemishandling, for så å jobbe i et selskap som oppfordrer til det. Altså er startprisen på M3 i Norge på ca. 1,5 mill. I Sverige er startprisen på 571 617,- NOK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Hehe, ja er ikke norge ett bra land! Iminste bruker jo pengen de håver inn på biler på gode veier osv, nææææt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 Haha.. Ja, den veiavgiften er også fin. Hver gang jeg henter samboeren i Bergen sentrum med coilovers, blir jeg påminnet hvor mye av pengene som går til de fine veiene våre. Haha. Må kjøre sikk-sakk til butikken, og ofte må jeg stoppe helt opp når det kommer en bil i mot, for det er så store hull at jeg må bytte fil. Så har jeg merket at vi må bytte dempere/fjærer og bærearmer litt oftere enn andre. Hehe. Kan være jeg tar feil, men det er nå bare en observasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 De siste 4 dagene har jeg kontaktet diverse verksted på mail og forespørsler via nettside (mekonomen, snapdrive, jæger og flere lokale), samtidig lagt ut anbud på bileier.no, men det er ikke en kjeft som svarer eller vil ta i bremserørene mine. Når jeg ville skifte bærearmene på bileier.no fikk jeg 8 forespørsler på en halv dag. Hehehe. Er bremserørene virkelig så jævlige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Selvpining å kjøre rundt i Bergen med lav bil. For mange humper, kumlokk og asfaltlapper. Men at det tar nedi overalt er jo ekstremt da. Tok aldri nedi med gamle E39'en min. Og den var nok senket nærmere 60mm foran og 40 bak. Uaktuelt å senke min nåværende M-Tech noe mer da. Blitt for gammel, og setter pris på litt bakkeklaring. Ellers er det en litt krøkkete jobb å bytte bremserør bak på E46. De går jo over tanken, og du får neppe nye rør på plass uten å ta denne litt ned. Jeg tok snarveien en gang. Klarte å dra de gamle ut, og la de nye rundt. Funket fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 Hehe, at det tar nedi overalt var selvfølgelig en overdrivelse. Bare skrapte på fartsdumpene i nabolaget, der med butikken jeg handler, i nabolaget til familien, og parkeringshusene i sentrum. Med andre ord alle stedene jeg pleier å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2011 dsf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 10, 2011 Forfatter Share Skrevet August 10, 2011 dsf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 12, 2011 Forfatter Share Skrevet August 12, 2011 Da har man vært på visning hos trafikkstasjonen. Jeg fikk en veldig hyggelig kontrollør, så dette gikk rolig for seg Bilen måtte prøvekjøres etter kontrollen, så da måtte jeg levere inn skiltene og kjøpe prøveskilter, ellers hadde den ikke blitt ferdig godkjent. Tenkte jeg skulle skrive en liten liste over hvilke papirer man trenger å ha med seg på en visning av Coilovers, slik at dere andre slipper frem og tilbake- stresset! 1; pris (visning+nytt vognkort): 450,- 2; prøveskilt: 240,- pr dag. 3: vognkort del 1 OG del 2 4: Tüv-papir på senkesettet. 5: Manualen som fulgte med senkesettet (de trenger ikke dette på død og liv, men maser litt på det, min kontrollør fant noe på pc'en sin i stedet). 6: kvittering på Hjulstilling + papiret med camber/caster/total toe osv. 7: kontrollseddel fra eu-kontroll/mangellapp fra feilet eu-kontroll (for å slette merknad om at senkesett må vises og føres inn i vognkort) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå