Gå til innhold

slett meg!

Share

Anbefalte innlegg

Pga den forbanna vibrasjonsdemperen har jeg mistet dynamoen. Så jeg tør rett og slett ikke å ha noe på, mer enn å ta noen kjappe bilder. Hehe. Vil ikke bytte batteri også. Lånte vekk laderen til min onkel for noen måneder siden, og den har jeg ikke sett noe til siden det.

Men mens jeg tok bilder og styrte med kameraet så jeg ingen flimring ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan være jeg har brukt penger igjen! lalala

Var en tur på biltema for å kjøpe dobbelsidig teip til Nintendo Wii sensoren.. 35,-

Gikk ut døren med følgende:

Batterilader med boost og starthjelp 1600,-

Startkabler 75,-

Elektrisk Muttertrekker 400,-

Multimeter 100,-

Så gikk jeg inn på nettet og fant meg en bakseterygg i sort skinn. Hehehe.

Nå er det bare baksetebunnen igjen, men den tar jeg å kjøper i Desember. Så er man ferdig :D (ferdig er relativt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet litt med den vibrasjonsdemperen i går!

Begynte vel å demontere i 15.00-tiden. Løsnet viftedekselet, dro det mot motoren, løsnet viften og tok den av.

Så manglet jeg en skiftenøkkel, så måtte knekke viftedekselet litt for å få det opp.. Horrible engineering! Hehe.

Forsøk én: Muttertrekker på 6bar kompressor...FAIL

Forsøk to: Elektrisk muttertrekker fra biltema....For stor. FAIL

Forsøk tre: Elektrisk muttertrekker med leddpipe...FAIL

Forsøk fire: Kjørte bilen ned til et lokalt verksted og strakk ut en kraftig 1" muttertrekker...for stor..FAIL

Forsøk fem: Ransaket verkstedet deres, fant til slutt en søt liten muttertrekker (minste av alle 4) Bzz Bzz.. POP :D

Tok den nye vibrasjonsdemperen fra MEYLE på, sammen med bolt og skive fra Koed, og voila! Så i dag skal jeg egentlig bare ta på reimene og sette det sammen igjen.

Forhåptenligvis får jeg kjørt den til verkstedet vårt, slik at jeg kan bytte turboen over de kommende dagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å skrudd litt igjen! Fikk på reimene, og motoren starter og går, alt fungerer :D

Eneste problemet, er at det var litt slark i ene reimstrammeren, så den må byttes. Strammet den litt, men finnes grenser for hvor mye kraft man bruker på lettmetallgjenger. Haha.

Merket med rød, er delen som må byttes:

IMG_0026.jpg

Ellers:

IMG_0025.jpg

IMG_0024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ufattelig deilig å kunne kjøre til butikken etter den har stått parkert i snart 3 uker. :D Den er bare full i fugledrit og blader. Haha.

Skal bare slenge på vinterdekkene nå, så er man klar for vinteren.. Og bytte turbo såklart. Gruer meg til den delen.

Problemer på verkstedet også. Fikk opp bukken, men den er 284cm bred, og veggene er 285cm bred. Så må sveise om "kontrollpanelet" som styrer labbene opp og ned. Alltid noe. Håpte det gikk an å justere wirene som går mellom søylene, men neida. Da blir det heimamekk. Men mister enda noen dager.

Edit: Har nå bestilt ny strammer, bolt og skive. Kom på 414 med frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye strammeren er ikke sendt enda, så håper de gjør det snart. Redd for at den skal ryke helt, eller føre til at noe annet ryker.

Ellers har bakseteryggen i sort skinn kommet til Bergen, så håper den er i Bergen Vest imorgen :D

Min far stakk av med vinterhjulene mine, fordi han trodde det var til en opel han har stående. Hehe. Så var det is på veien når jeg skulle til legen i forgårs, så måtte slenge over de gamle stålfelgene med vinterhjul.

Pytt pytt. Dobbel omlegging. Jippii. Hehe.

Satser på jeg får de tilbake i dag eller imorgen. Men i dag regner det, så vi satser på morgendagen :D

Det var futt i den elektriske muttertrekkeren fra tema! :D hjulboltene spretter rett av. Helt fantastisk å ta hjulskift nå.

Men jeg savner fortsatt løftebukken jeg hadde på gamle verkstedet! Av med alle 4, på med alle 4.. Da snakker vi kjapt hjulbytte. Men det vet vel de fleste her inne. Haha.

Tenkte å mekke en liten DIY nå, for vibrasjonsdemperbytte. Kjekt å ha for dere andre som skal ta samme jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått inn bakseteryggen i skinn, byttet ene strammehjulet og tatt på igjen dekslene.

Skal ta bilder av skinnsetet senere eller i morgen, fordi det hagler som faen nå.

Vinterhjulene kom på i går, så nå er man klar for kong vinter :D

Svensketuren blir 9. Desember til søndag 11. Desember. Bestilt og betalt hotell.

Håper jeg får byttet turboen før turen.

Eneste som mangler nå, er baksetebunnen i skinn og nakkestøttene i hattehyllen. :D Dette blir bestilt fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bestille med superwhite pærer til sprederne mine selv, men er det samme pærer til E36 og E46? På GS fant jeg pærer til E46 bare.

Er det forresten H1 man skal ha? :P

Du skal vel ha "12V 55W H1", mens jeg har HB4. Jeg kjøpte dem fra GS fordi at de ikke hadde til min på biltema. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt innfarging og pleiesett til skinninteriøret, så blir en overhaling i nærmeste fremtid :D

Gikk for Colourlock Fresh, sammen med lærkrem, elefantfett, rengjøringsbensin og litt børster, svamper og kluter. Blir bra dette. Fint hobbyprosjekt. :D For oss som ikke kan utvendig detailing. Haha.

Edit: Da var innfargingen blandet og sendt sammen med pleiesettet :D Kom på 1109,- med frakt!

Handleliste:

Colourlock lærsåpe ekstra 150ml

Colourlock rengjøringsbensin 150ml

Våtslipepapir

Colourlock grunning 50ml

Colourlock Leather Fresh 250ml (innfarging)

Svamp

Colourlock lærkrem 150ml

Colourlock k23 finishforsterker 150ml

Børste

Gleder meg til å se resultatet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært innom koed.no og kjøpt setebunnen bak i sort skinn :D

Så nå er det bare nakkestøttene bak igjen!

Det kom på:

Eletriske sportsstoler i sort skinn: 3500,- av Leif Harald

Bakseterygg i sort skinn: 1000,-

Baksetebunn i sort skinn: 1000,-

Totalt: 5500,- Nakkestøttene bak koster 800 pr. på koed, så de driter jeg i å kjøpe der. Selger de i bøtter og spann på ebay :D

Rampen jeg kjøpte for å ta oljeskift o.l. var for skrå, så fangeren skrapte før jeg kom meg helt opp.

Blir nok til å ta bilen på verkstedet i morgen, og jekke den opp i stedet. Så da blir det en liten oljeservice før svensketuren på fredag :D

Løftebukken er sveiset om, så nå skal den bare boltes i det nystøpte gulvet. Da er det altså klart for turbobytte i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...