Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære nabo som snart er 70 år, vil selge bilen som nevnt over. Han har hatt denne siden 1995, og ga den gang 245000 kr. Burgunder metallic, og ser ut som nesten ny både i motorrom og innvendig/utvendig med unntak av en liten bulkog slitt innsteg på korsrygg. Fin motorlyd og null rust. Han har ikke fulgt service siste år, men den er nok bedre stelt med tanke på km og serving enn kravene sier. Pedanten utfører sånt selv. Til og med felgene ser ubrukte ut. Han spør meg om jeg vil kjøpe den, eller om jeg kan si hva den er verdt.

Jeg svarer at den er verdt mest for han, og at han ikke burde selge den.

Men han har veldig lyst på ny BMW.

Hva er sånt verdt? Jeg foreslå 35 og han sier 40k.

Skrevet

får du den for 40k syns jeg du har gjort ett veldig godt kjøp. Jeg er på markedet etter 5 serie til 40-50 tusen om dagen, og innenfor den prisklassen er det bare ihjelrusta utgvaver som har gått rundt jorda 6 ganger...

Skrevet
får du den for 40k syns jeg du har gjort ett veldig godt kjøp. Jeg er på markedet etter 5 serie til 40-50 tusen om dagen, og innenfor den prisklassen er det bare ihjelrusta utgvaver som har gått rundt jorda 6 ganger...

+1, dette er sjelden vare.

Skrevet

jeg kjøpte min for ca samme pris. 520 kompressor med 120k bak seg. jeg følte jeg gjorde en grei handel liksom. 96% rustfri min også. denne må du sørge for at kommer i gode hender, seriøst! for gudsskyld ikke selg den til noe 18 åringer som skal sladde med den på vinteren!

en bmw entusiast som vil ha seg en billig, fin sommerbil trenger denne ;) min e34 har ihvertfall møtt sin siste vinter. hadde jeg hatt muligheten nå så hadde jeg kjøpt denne!

• 2 months later...
Skrevet

Oi :shock:

Hadde helt glemt tråden, men ikke bilen.

Var og såg på den igjen idag. Han hadde prøvd annonse i en regionavis, men 0 respons.

Må ha nye dekk på den. Må sikkert påregne ting på EU som feks bremserør. Man ligger jo ikke under biler når man blir gammel, så jeg regner med at litt som han ikke har sett, er der nok.

Bakre potte tror jeg synger på siste verset. Dyrt? Ikke en steinsprut, ikke antydning til rust i hjulbuer, ikke engang støv i motorrommet. Vakkert var det.

Negativt: Et par flekker med rust der dørgummilistene ligger an mot dørkarmene, men dette er likevel jevnlig passet på og behandlet. Et par småskrammer i lakk, men på 3 meters avstand ser den veldig fin ut. Lunken motor idag og ingen kjøretur, bare oppstart og lytting, men er det vanos som rasler når man slipper gassen litt? Er dette stor sak?

Klarer ikke helt å gi slipp på denne. Trenger den ikke, men den frister likevel...

Tror jammen jeg må ta meg en prøvetur også :mrgreen:

Skrevet

Hvordan lyder det når vanos ikke er som den skal? Her er det en slurelyd som kommer når du slipper gassen.... Vanskelig å bytte selv?

Skrevet
jeg kjøpte min for ca samme pris. 520 kompressor med 120k bak seg. jeg følte jeg gjorde en grei handel liksom. 96% rustfri min også. denne må du sørge for at kommer i gode hender, seriøst! for gudsskyld ikke selg den til noe 18 åringer som skal sladde med den på vinteren!

en bmw entusiast som vil ha seg en billig, fin sommerbil trenger denne ;) min e34 har ihvertfall møtt sin siste vinter. hadde jeg hatt muligheten nå så hadde jeg kjøpt denne!

96% rusfri, ja da har det jo rusta vek ENDEL kilo :lol:

vanosen er ikke bare bare å bytte.

høres ut som en diesel når den kakler

Skrevet

Høres ut som ein skjelden vare! Personleg ville eg ikkje solgt den - og vist eg skulle ville eg hatt rundt 60-70 k for den. Får du den for 40k så burde du skrive under salgsmeldingen med ein gong!

Skrevet

Denne bilen burde taes vare på uansett hvem som kjøper den. Strøkene E34er er ikke dagligdags lengre pga alle umodene, 18 år gammle bygdetullinger uten noen form for liv har stylet dem i stykker. Serlig biler med lav kilometerstand holder seg godt i pris allerede, selv om de er helt vanlige 520er med stoffseter og klokke i dasjbordet(I stede for kjørecomputer)

Se bare å glade man blir hver gang man ser en strøken E28, ikke mange åra til så er E34en der E28en er i dag.

Blir bare sur hver gang jeg ser en E34 med spoilere, jalla soting på rutene og Angle eyes. Jævlig styggt og en faens skam for alle andre som kjører BMW, og ja det er flere her inne med sånne biler.

Skrevet

:mrgreen:

Denne bilen burde taes vare på uansett hvem som kjøper den. Strøkene E34er er ikke dagligdags
Støtter fredrik90 her.

Men husk at du kjøper deg en bil som mest sannsynnlig krever greit påkost for å finne igjen formen!

113T på 18år, 630mil i året er ikke akkurat mye.

Maser bilen mykt igang og du får en utrolig fin bil, LØP Å KJØP :D

Skrevet

Hmm....det spørs om jeg ikke må handle ja.....

Får gjøre en avtale i løpet av helga.

Kommer tilbake hvis det går i boks. Takk for innspill :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...