Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har jeg gleden av å fortelle at bilen er nå drømm å kjøre etter remapping samt fjærning av DPF og lyddemper bak.

her er noen bilder jeg tok mens arbeidet ble foretatt av svendsen eksos i oslo:O)

diespartikkelfilteret

b1obd733mx7c7xm5rza9.jpg

xbfhy0bdi07zeuowq9uf.jpg

Arbeideren som monterte dpf:)

k965ixi9dap76wqwexlv.jpg

Endelig etter masse timers job er den nå av:)

d23qo53vjbl1vtwmf066.jpg

l84wg9f6miouwdn66msb.jpg

Nytt rør er satt på:)

z9i7e153gaawrbromrsy.jpg

Litt justering måtte ty til.

mc8lp1vepqfm23iaegdf.jpg

nå sitter det nye røret på.

46ehjj70sszkirbiri3q.jpg

0zneatsa7ctzp1qpz65w.jpg

så var det over til endestussen:) fjærnet da hele lyddemper kasetten. og la ut et strakt rør istedet:)

cfy37pz95z79m41hqx0a.jpg

cfy37pz95z79m41hqx0a.jpg

nye røret ferdig bøyd!

mb6y0wu5y9f39l6f6drb.jpg

sveising pågår:)

q3e6xl5bb6boiv7ebyjj.jpg

små justeringer i forhold til høyde på eksosen:)

zdc9r2g2283kcgzfixti.jpg

sluttresultatet:)

yksp3w2v68wejs8373if.jpg

til slutt bilen lager en hærlig lyd! og for et drag!!!!

anbefaler Svendsen eksos i Oslo på det sterkeste!! super servie fra alle kanter samt meget rimelige priser:)

Skrevet

det ble en meget stor forskjell!! den er jo remapped i tilleg da derav draget:) nå drar den meget godt over hele registeret, og lyden! den kan ikke beskrives den må oppleves;)

turboen kan man høre mye bedre, samt at det er blitt enn grelle lyd etter fjærning av lyddemperen:)

Skrevet

DPF er både en renser og en restriktor så litt er det vel å hente på det. Dette så jo aldeles ikke dumt ut, men hva tenker du å gjøre på EU-kontroll da? De har trossalt støygrenser osv ;)

Skrevet

Ja jeg skal komme med en video som man kan høre lyden, samt draget:)

den skal gå gjennom eu kontrollen den, dette sørget vi for, før vi gjorde alt dette;)

Skrevet

Her må du nok komme med en lyfil for å backe opp påstanden din og grom lyd :wink:

Fremheve lyden av en dieselfirer er jo ikke noe man normalt ønsker...

Skrevet

Jeg har Hartge eksos som ligner på den løsningen din med at lydpotten blir fjernet, men kan ikke huske så stor forskjell i lyd. Men min er ikke mappet da.

Skrevet

hei det er ikke noe problem å fjærne dpf, katalysator står der fremdels:), og ja det er stor merkbar forskjell i lyd! men skal se hva jeg greier å få av lyd! skal stikke å filme litt nå:)

Skrevet
  E.H.D skrev:
Jeg har Hartge eksos som ligner på den løsningen din med at lydpotten blir fjernet, men kan ikke huske så stor forskjell i lyd. Men min er ikke mappet da.

Fjerner du partikkelfilteret, så blir det nesten som om du har rakt rør... det er der forskjellen ligger... ;)

Og mener at Ecotune i england sa dem tok ut rundt 240hk av 163hk 320d når den fjernet partikkelfilteret. En kompis har skrevet noe mailer med dem.....

Så det er litt av en restriktor. ;)

Skrevet
  badsha skrev:
hei det er ikke noe problem å fjærne dpf, katalysator står der fremdels:), og ja det er stor merkbar forskjell i lyd! men skal se hva jeg greier å få av lyd! skal stikke å filme litt nå:)

Gjør du det helt riktig skal du vel i utgangspungtet betale noen hundrelapper ekstra i årsavgift. hehehe..... ;)

Skrevet
  H_Rexten skrev:
  E.H.D skrev:

Fjerner du partikkelfilteret, så blir det nesten som om du har rakt rør... det er der forskjellen ligger... ;)

Og mener at Ecotune i england sa dem tok ut rundt 240hk av 163hk 320d når den fjernet partikkelfilteret. En kompis har skrevet noe mailer med dem.....

Så det er litt av en restriktor. ;)

er dem jeg kjøpte settet av;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...