badsha Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 da har jeg gleden av å fortelle at bilen er nå drømm å kjøre etter remapping samt fjærning av DPF og lyddemper bak. her er noen bilder jeg tok mens arbeidet ble foretatt av svendsen eksos i oslo:O) diespartikkelfilteret Arbeideren som monterte dpf:) Endelig etter masse timers job er den nå av:) Nytt rør er satt på Litt justering måtte ty til. nå sitter det nye røret på. så var det over til endestussen:) fjærnet da hele lyddemper kasetten. og la ut et strakt rør istedet:) nye røret ferdig bøyd! sveising pågår:) små justeringer i forhold til høyde på eksosen:) sluttresultatet:) til slutt bilen lager en hærlig lyd! og for et drag!!!! anbefaler Svendsen eksos i Oslo på det sterkeste!! super servie fra alle kanter samt meget rimelige priser:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 for ett drag? ble de mye effektforskjell? Må komme med en film som fremhever lyden!=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 det ble en meget stor forskjell!! den er jo remapped i tilleg da derav draget:) nå drar den meget godt over hele registeret, og lyden! den kan ikke beskrives den må oppleves;) turboen kan man høre mye bedre, samt at det er blitt enn grelle lyd etter fjærning av lyddemperen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miklysa Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 DPF er både en renser og en restriktor så litt er det vel å hente på det. Dette så jo aldeles ikke dumt ut, men hva tenker du å gjøre på EU-kontroll da? De har trossalt støygrenser osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Ja jeg skal komme med en video som man kan høre lyden, samt draget:) den skal gå gjennom eu kontrollen den, dette sørget vi for, før vi gjorde alt dette;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Her må du nok komme med en lyfil for å backe opp påstanden din og grom lyd Fremheve lyden av en dieselfirer er jo ikke noe man normalt ønsker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Den som ler sisst ler best;) video kommer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Jeg har Hartge eksos som ligner på den løsningen din med at lydpotten blir fjernet, men kan ikke huske så stor forskjell i lyd. Men min er ikke mappet da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Gleder meg til lydklipp! håper det kommer et ikveld?? Blir det bra må eg nesten ta en tlf til svendsen eksos i oslo sjølv å få noke lignande til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 hei det er ikke noe problem å fjærne dpf, katalysator står der fremdels:), og ja det er stor merkbar forskjell i lyd! men skal se hva jeg greier å få av lyd! skal stikke å filme litt nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Rexten Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Jeg har Hartge eksos som ligner på den løsningen din med at lydpotten blir fjernet, men kan ikke huske så stor forskjell i lyd. Men min er ikke mappet da. Fjerner du partikkelfilteret, så blir det nesten som om du har rakt rør... det er der forskjellen ligger... Og mener at Ecotune i england sa dem tok ut rundt 240hk av 163hk 320d når den fjernet partikkelfilteret. En kompis har skrevet noe mailer med dem..... Så det er litt av en restriktor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Rexten Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 hei det er ikke noe problem å fjærne dpf, katalysator står der fremdels:), og ja det er stor merkbar forskjell i lyd! men skal se hva jeg greier å få av lyd! skal stikke å filme litt nå Gjør du det helt riktig skal du vel i utgangspungtet betale noen hundrelapper ekstra i årsavgift. hehehe..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Vært hos TRF du ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 nope:) kjøpt noe fra uk;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Jeg har Hartge eksos som ligner på den løsningen din med at lydpotten blir fjernet, men kan ikke huske så stor forskjell i lyd. Men min er ikke mappet da. Fjerner du partikkelfilteret, så blir det nesten som om du har rakt rør... det er der forskjellen ligger... Og mener at Ecotune i england sa dem tok ut rundt 240hk av 163hk 320d når den fjernet partikkelfilteret. En kompis har skrevet noe mailer med dem..... Så det er litt av en restriktor. er dem jeg kjøpte settet av;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå