PenguiN- Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 jeg og en kamerat diskuterer på jobb hva han har i motoren/på hjula i sin 1995 modell 328i sedan. Forrige eier hevder at bilen er mappet og det er montert effektanlegg. Jeg tror (uten å vite) at dette er sånn typisk "bilen er chippet" salgs-skryt da bensine biler sjeldent blir mappet/chippet pga det er lite å hente uten noen form for sugehjelp?? Hva vil reellt HK i motor og på hjulene være nå etter 16 år på veiene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Jeg har Gtech, bodd nærmere så kunne dere fått det avgjort en gang for alle Etter skybertchipping og defektanlegg + en god dose slitasje tipper jeg 150-160hk i motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 I motor er det kanskje reelt med 170-180hk? Og rundt 150 på hjula. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuiser87 Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Testet den mot en Audi A4 1,8 T Quattro 2002 mod som hadde gått 62 000 km, og den ble most Men vet ikke hva det kan være, kjennes veldig mye kvassere ut enn 150 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Er jo ikke rart om du "moste" Audien. Den har oppgitt 0-100km/t på 8.3sek, din 328i skal klare det på 6.9sek ifølge Carfolio. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuiser87 Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Sant nok =) Eneste måten å få avgjort dette på er vel å få den målt nøyaktig... I'll be damned hvis ikke den målingen viser mer enn 150 hk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2011 Da spanderer du iallefall første runde neste gang på byen! hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuiser87 Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Haha it's a deal ! Og om det er over, så er du spandabel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2011 Nei, da tar vi kvitt eller dobbelt med ett aldri så lite dragrace Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Er det noen stor grunn til å tvile på BMWs oppgitte 193hk..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Har den 170hk i motor ville jeg tatt en runde med å bytta noen deler hvertfall Jeg tror omprogramering har litt å si.. At det blir mindre gjør det nok ikke..Men si en reelle 10hk? Mer å hente på eksos og bytte innsug. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2011 Etter over 200 000km på veien og drivverkstap så er det det ja, men ikke i en motor som er flunka ny nei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Leste om en 328i på et engelsk forum. Han hadde 325 innsug, grenrør, racingcat, effektanlegg, letta svinghjul og chipp/tilpasset hjernen. Mener han benket den til ca 220hk på hjulene. Hvis dette kunne være til noe hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Husk at M52B28 er en motor som, i hvert fall da den kom ut ny fra fabrikk, viste seg å yte mer enn de oppgitte 193 hestene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 M52B28 motoren er litt spesiell da den er strupet fra fabrikken pga. avgifter i tyskland. Ved montering av 325 innsug, grenrør, effektanlegg + chip kan man hente mye av denne motoren. Her er bremsepapir på hjulene med alt over og UTEN chip: Kilde: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=290492 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå