2000Touring Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Min 1991 bmw 520 importert fra Tyskland hadde batteri bak.m50b20. +1 Samme på min forrige E34, som var import fra Tyskland. Den også '91 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cds7 Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2011 Er det kommet nye lover om senking på bil? Dei eu-godkjente den for 1 år siden og sa no at det er kommet strengere regler om senking! Dermed må dei fjerne senkesettet for at den skal bli godkjent... Dette koster jo mye peng. Visst ikke reglene er blitt strengere så skal ej sei at dei godkjente den i fjor, så da bør dei gjøre det samme no. Noen som vet om reglene er blitt strengere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Jeg har ikke sett noe info om det. Har du TUV papirene på senkesettet burde det vel være i orden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Hvis ikke senkesette er skrevet inn i vognkort, må du fremlegge en 4 hjulskontroll, ha TUV papirer på senkesettet og vise bilen på satans vegvesen... eller ta de av og montere de org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Dette stemmer ikke. Jeg har sett flere m50 (også b25) med batteriet foran, og enda flere m50b20 med batteriet bak. Så huskeregelen later til å være som nevnt. Dette har også delelager bekreftet i sin tid, at det er årsmodell som avgjør når de siste bilene fikk batteriet bak. Noen har naturligvis hatt batteriet bak hele tiden. Forøvrig sa jeg akkurat det samme som deg for noen år siden selv, men ble korrigert av noen med mer erfaring på det, og har selv sett at det er sistnevnte som stemmer. Da må vi vel mer eller mindre konkludere med at det ikke er noen god huskeregel for dette da jeg har sett mange e34 (men da mest 520) produsert etter 1992 som har hatt batteriet forran. Uansett, spørsmålet var om det var nødvendig å bruke penger på å flytte det bak. Og det ser jeg ingen grunn til. Har selv flyttet batteriet på min 520 bak, men det gjørde jeg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 ok, da later det til ikke å være noe særlig mønster nei.. :S men helt enig med deg, det er ikke noe man skal betale et verksted for å gjøre nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå