cds7 Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Ej leverte inn min BMW 520 på det lokale motorverkstedet, da ej snakka med dei så sa dei at følgende måtte gjøres: nytt batteri og ny plass som det kan stå fordi det ikke var isolert og litt rustent, og nye dempere siden det var rust på dei. Dette var to ting ej reagerte litt på.. Er det viktige å gjøre som dei sei eller er det bare en måte å svindle mej for ekstra penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 for det første, begynn med hvilken bil du har. Deretter hvor batteriet står originalt i din bil (gammel e34 =foran, nyere = under setet). rust på demperne? på hylsene eller stempelet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cds7 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 for det første, begynn med hvilken bil du har. Deretter hvor batteriet står originalt i din bil (gammel e34 =foran, nyere = under setet). rust på demperne? på hylsene eller stempelet? Har en BMW e34 1989 modell, Batteriet står foran ja det sa dei ingenting om, ej har ikke så veldig god peiling på dempere.. men skal ringe dei og spørre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 flytting av batteri?? hvor skulle de plassere det da?? hvis det er rust på demper kan du bare drite i det, hvis det blir farlig så blir det lekasje, da kan du bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cds7 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 flytting av batteri?? hvor skulle de plassere det da??hvis det er rust på demper kan du bare drite i det, hvis det blir farlig så blir det lekasje, da kan du bytte Det tenkte ej med! Dei mente at batteriet sto alt for "åpent" og uisolert. Når ej kjøre over humper og diverse så kommer det en lyd under bilen, rett under føttene mine. Det kan hørest ut som noe er løst. Gjerne en metall mot metall lyd. Kan det vere på grunn av demperene? Og hvordan merker jeg denne leksasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 dummeste jeg har hørt, hvis bmw har plassert det der org, da er det nok bra nok... kan være det skal sitte en kappe rundt det, men trenger ikke flytte det, de trenger tydligvis å få inn jobber Lyden er nok ikke demper, kan være topplager til demper, eller en foring. da vil du se at det er vått i bunnen av demperen, der fjøra hviler. Få en ny vurdering av et annet verksted hvor bor du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Rart hvordan man somregel blir fornøyd om svaret man får i tråden gir minst mulig risiko for og ut med store summer. Lyden du beskriver kan selvfølgelig være dempere. Det kan og være pendelstag. Forøvrig kan det være alt av komponenter i forstilling. Når man setter bilen på verksted og man har en ulyd. Så kan man da ikke gå utifra at verkstedet prøver å suge ut penger. Da må man gå utifra at verkstedet mener at lyden forsvinner ved bytte av støtdempere. Og at de ønsker å bytte begge (slik jeg forstår det) er ikke rart, da flere bytter støtdempere parvis. Om de ønsker og bytte dempere bak og ikke forran, så skjønner jeg at man blir litt mistenksom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cds7 Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Takk begge to for svar ej sa at det ikke var nødvendig for vekstedet og gjøre noe, ej tar den til et mer proft verksted. Tusen takk for hjelp <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Rart hvordan man somregel blir fornøyd om svaret man får i tråden gir minst mulig risiko for og ut med store summer. Lyden du beskriver kan selvfølgelig være dempere. Det kan og være pendelstag. Forøvrig kan det være alt av komponenter i forstilling. Når man setter bilen på verksted og man har en ulyd. Så kan man da ikke gå utifra at verkstedet prøver å suge ut penger. Da må man gå utifra at verkstedet mener at lyden forsvinner ved bytte av støtdempere. Og at de ønsker å bytte begge (slik jeg forstår det) er ikke rart, da flere bytter støtdempere parvis. Om de ønsker og bytte dempere bak og ikke forran, så skjønner jeg at man blir litt mistenksom. Se hva han skriver da.... han sier det er en ulyd, ala klunking under bilen, de sier at demper må byttes pga rust!!! og hvem flytter batteri på en bil med det foran pga kulde ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Batteriet er den absolutt ingen grunn til å bruke penger på å flytte. Det er ikke helt riktig som TRF skriver, for den mest generelle huske regelen for batteriet på e34 etter min erfaring er at 520 og mindre modeller har batteriet forran, 525 og større har bak. Alt med unntak såklart. Mulig 525 med m20 hadde batteri forran. Anyway, dette er en løsning som har fungert fint i over 20 år nå så ikke la dem ta seg betalt for slikt tull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Dette stemmer ikke. Jeg har sett flere m50 (også b25) med batteriet foran, og enda flere m50b20 med batteriet bak. Så huskeregelen later til å være som nevnt. Dette har også delelager bekreftet i sin tid, at det er årsmodell som avgjør når de siste bilene fikk batteriet bak. Noen har naturligvis hatt batteriet bak hele tiden. Forøvrig sa jeg akkurat det samme som deg for noen år siden selv, men ble korrigert av noen med mer erfaring på det, og har selv sett at det er sistnevnte som stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Dette stemmer ikke. Jeg har sett flere m50 (også b25) med batteriet foran, og enda flere m50b20 med batteriet bak. Så huskeregelen later til å være som nevnt. Dette har også delelager bekreftet i sin tid, at det er årsmodell som avgjør når de siste bilene fikk batteriet bak. Noen har naturligvis hatt batteriet bak hele tiden. Forøvrig sa jeg akkurat det samme som deg for noen år siden selv, men ble korrigert av noen med mer erfaring på det, og har selv sett at det er sistnevnte som stemmer. såvidt jeg har hørt så ble vell batteriet flyttet bak i 1992 ca, min 1991 525 m50 har batteriet foran om "alle" etter 92 har bak eller ei vet jeg ikke, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Min 1991 bmw 520 importert fra Tyskland hadde batteri bak. m50b20. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 min gamle -91 535I hadde også under setet, men mener alle 535I hadde det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 På en 520i fra 80-tallet en kamerat hadde for noen år siden var også batteriet bak.. Ang. demperne så har jeg akkurat anbefalt mine besteforeldre å bytte dempere foran fordi jeg så mens jeg skiftet dekk at det meste var rustet bort der fjærene hviler på demperne, så trenger ikke være demperen i seg selv som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå