bj0rnar88 Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 syntes det er mye sporing på min e39. er bare 17"felger og 225bred, som vell er orginalt. vet det kan bli sporing ved slitte dekk, og vet at dekka ikke er nye, men de er ikke såå slitte heller. kan det være spissing som er feil? ser jo flere bmw e39 med 18-19" felger og breeede dekk, hvordan er da disse på sporing?
Haug530D Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Det har vel så mye å si på dekkmerke, har 235/40 18 foran med Nankang og det sporer ikke noe særlig, kun om det er dype spor i veien. Har tidligere hatt dekk som har vært mye verre, blant annet Marangoni.
SideIn Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 ja de gode norske veiene merkes med brede dekk. slitte hjuloppheng gjør det ikke noe bedre.
bj0rnar88 Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Skrevet Mai 22, 2011 har nokian. trodde det var relativt gode dekk =/
Otis Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Nå må vi å huske på at sporing er jo en relativ problemstilling, utifra hvem som kjører... Jeg testet en A4 med 235/30/19 og hold på dra rett i autovernet ved full gass, og ble skremt som f.... Mens eieren mente at den sporet litt... Så mente jeg at den var trafikkfarlig. I forhold til min bil så sporer den som bare juling. Og jeg synes min sporer litt.
bj0rnar88 Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Skrevet Mai 22, 2011 ja sant det. men er jo ikke trivelig å kjøre tur, å tviholde i ratte. ivertfall mi mening ivertfall ikke når jeg skal dra stor campingvogn. vinglinga blir jo ikke noe bedre, når bilen sporer i tillegg. får satse på at det blir bedre til neste år når det blir nye dekk
oleo Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Min sporet noe helt forj£¢¥%#¥ før jeg satt på Tyfon dekk. Disse er svakt avrundet slik at sporing er minimal og ikke noe jeg engang tenker på lenger. (235/45/17")
ChristerM Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Hvilken dekktype du bruker har veldig mye å si her. Jeg kjører på 225 forran og 255 bak, og i mitt tilfelle er det ingen sporing i det hele tatt.
Otis Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Høres litt rart ut at man ikke skal oppleve noen sporing i det hele tatt bare pga dekktypen. Og om de som mener at de ikke har noen sporing i det hele tatt, om det faktisk sporer... For her i bartebyen er det sinnsykt mye spor i veien, og jeg kan herved bekrefte at det sporer. Ja, det sporer nesten med 205 vinterdekk å!
LarsBMW Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Har E39 med 20" 245/30 foran og 285/25 bak. Sporer litt ved mye spor i veien, men ikke på langt nær noe jeg vil kalle ubehagelig og slitsomt. Egentlig ikke merkbart på vanlig, grei vei. Har Falken FK-452. Tror jeg ville fått kontrollert hjulopphenget og sett på dekkslitasjen om den kan indikere at noe er utenfor justering. Er alt i orden hadde jeg skiftet dekktype.
bjalle Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Har du orginale bmw felger med riktig Et skal det ikke spore,da må du ta en firehjulkontroll,derimot har du felger med feil et som bygger for mye ut,for eks 15 når orginalt er 20 er det ikke annet enn dyre dekk som kan hjelpe litt (er min erfaring)
hillmar Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Det er både lettest og billigst å først prøve med litt høyre dekktrykk. Dette vil gi et litt rundere dekk, på tvers, som kan redusere sporingen. Selv har jeg opplevd stor forbedring når jeg byttet fra gamle slitte stive dekk til nye (dim 235/40-18). Om det var fordi de var stive eller slitte vet jeg ikke. Men jeg er enig med de som påpeker at det er subjektivt hva som er mye sporing!
ingard Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Har du orginale bmw felger med riktig Et skal det ikke spore,da må du ta en firehjulkontroll,derimot har du felger med feil et som bygger for mye ut,for eks 15 når orginalt er 20 er det ikke annet enn dyre dekk som kan hjelpe litt (er min erfaring) Har billige dekk, og en lillefinger på rattet er nok med mine 225 framme og 255 bak. Det var litt slitsomt når jeg såvidt prøvde 255 framme og 265 bak på min E34.. Med en frisk forstilling så skal 225 brede dekk være uproblematisk. Anbefaler Nankang dekk hvis sporing er viktig. Enig med Otis at det er veldig subjektivt. Tror ikke jeg ville latt min mor kjøre bimmeren. Det hadde nok gått i autovernet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå