Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nu e eg så førbanna lei den stein som sitter seg fast hele tia nesten!!! OG vet det kom noen nye..som hindrer dette. men har hørt vist man sku få en stein der.. så e den vanskeligere å fjerne igjen med di nye skjoldene.

Hva har dere gjort?? fjerna dem?

Skrevet

Dette er stein, Er ett meget kjent fenomen på e39. Av og tell holder det med att jeg rygger så høre du att den klirre og lyden blir borte.

Skrevet

Jeg fikk også dette, og lyden som kommer er helt syk, alle snudde seg. Noen ganger så satt grusen så sykt fast at jeg måtte få et verksted til og hive den opp på bukk for og fjerne det.

Jeg fikk det fjernet, ingen problemer, og lyden var vekke!

Skrevet

Det er ikke nye bremseskjold, man får kjøpt noen steindeksel som man kan montere på de man allerede har.

Hos meg ble det bedre, men om jeg får stein inni der så kan det være ett sant helvete å få de ut igjen.

Skrevet

Jeg hadde det problemet på min 97 modell E39, men ikke på 99 540 og 2001 525 som jeg har nå.. :) så de har tydeligvis kommet med noen forbedringer :)

Tetta igjen et hull i bremseskjoldet med silikon på 97 modellen for å hindre at det kom småstein inn som lagde den karakteristiske raslelyden over skarpe dumper som kun høres utenfra :)

Skrevet

Aldri hatt problemer med stein på E38'n, men begge bremseskjolda har løsnet pga skruene og feste greiene på skjoldet har rustet bort.. Man får ikke byttet bremseskjold på E38 UTEN å ta ut navet/lageret.. Tok stikksaga på jobben å skjærte bort hele dritten.. Har nye liggenes, men disse monterer jeg ikke før jeg bytter lager ( mot høsten når EU nærmer seg.. ).

Skrevet

Her er prosedyre for å fikse dette. Det er beskyttelse skold B som du skal montere for å forhindre stein som kommer inn.

pw7ogawtl51zjsfwx7f2.jpg

bpq4nkabiv9bdeqiou62.jpg

ritbbfxq50b6f27fwivt.jpg

cpd9y01eslhx0ce7o6bo.jpg

Skrevet

Hehe

Samme greiene på min 99 mod, men jeg bare rygger litt så er det i orden.

Men høres noen ganger ut som grisehyl. Jævlig.

Men den raslelyden over ujevn vei er vel ikke så ille å få vekk, bare å sveise sammen skjoldet i skjøten, eller silikon som en sa her.

Skrevet

Veldig kjent på E39 ja.. Skjedd flere ganger på min, som noen sier kan det løse seg ved å rygge, noen ganger kjøre over noen "hakk/humper" i veien i div hastigheter så spretter den ut. Har vært 2 ganger at jeg har måttet av med hjulet for å fikse det.. Utrolig drygt! En kompis tok likegjerne å fjerna hele bremseskjøldet forran begge sider:P

Skrevet

Tror bremseskjold problemet ble ordnet på facelift modellen i 01. Har vel kun hatt det problemet et par-tre ganger i løpet av 3 år. Da stoppet jeg og rygga noen meter så falt steinen ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...