Lommelom Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Syns mange innlegg her på forumet er utydelige/vanskelige og lese. Dette på grunn av at mange skriver på dialekt. Skulle enten ha skrevet bokmål eller nynorsk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Eg skjønar ikkje kva du meiner, kan du ta det att på nynorsk? Vi er et forum, ikke debatt-feltet på Dagbladet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Er helt enig med Lommeman.... Lommelom her Folk burde skrive slik at alle enkelt skal forstå. Er en skremmende utvikling synes jeg med at så mange kun skriver på dialekt. Virker som mange ikke kan skrive bokmål/nynorsk lenger.... Jeg skrev også dialekt før. Men med masse mailskriving i jobben tok jeg meg i flere ganger at jeg skrev dialekt til kunder. Så derfor har jeg kutta det helt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Hvor mange innlegg kan dere peke til, hvor dialekt har vært brukt uforståelig? Jeg syns vi skal la folk skrive som de vil, og så kan vi heller spørre en gang ekstra dersom vi ikke forstår. Tendensene ender fort opp slik som på debatt-feltene på nettaviser, hvor folk heller bruker tiden på å diskuere orddelingsfeil og feilstaving, fremfor temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Detta står i forumets retningslinjer at man skal holde seg til bokmål. Fokl som skriver dialekt overdrevet får en advarsel. Slik er det det fungerer. Hvorfor er denne tråden plassert i Teknisk btw?..... \Tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Tror nok de fleste forstår hva som skrives hvis de legger godviljen til.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Dette er vel ikke noe å diskutere. Står enkelt forklart i forumreglene forklart av sjefen Gunnar. Innlegget hører heller ikke under teknisk men annet bil og motorprat REF 1. Noen få retningslinjer: 1. Fornuftige trådnavn/overskrifter - Forsøk å skrive fornuftige og fortellende overskrifter på tråder dere lager! Hjelp!! eller lignende sier ingenting om hva du vil ha hjelp med. Det gjør at mange unødig må klikke seg inn på tråden din, samt at det ikke er sikkert at de som faktisk kan hjelpe deg sjekker den. 2. Skriv skikkelig norsk - Alle kommer ikke fra det stedet du kommer fra, så ikke alle skjønner dialekta di eller SMS-språket ditt. Prøv derfor å skrive korrekt norsk. Om det er bokmål eller nynorsk er helt urelevant. Vi har nok alle forståelse for at folk kan ha DYSLEKSI eller av andre grunner ikke kan perfekt norsk, men skriv så godt bokmål eller nynorsk som du kan - det er godt nok for oss! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Jeg syns vi skal la folk skrive som de vil, og så kan vi heller spørre en gang ekstra dersom vi ikke forstår. Det synes jeg også så heretter skla jeg bare taste aså fort jeg bare grerier på staststust så kan dere sprøree hvis jeg boommer på bfor mange tsaster. Egentelig er det jo bare tull å rpvøe gjøre set forståstt, virkeligna gamemnlasd er et! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Værste av alt, er at jeg faktisk forstod hva du skrev uten problemer Eneste jeg vil frem til, er at vi ikke får samme tendenesene som på diverse debatt-fora på nett, hvor folk heller bruker tid på å kverulere på skrivemåter fremfor å diskutere temaer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Jeg syns vi skal la folk skrive som de vil, og så kan vi heller spørre en gang ekstra dersom vi ikke forstår. Det synes jeg også så heretter skla jeg bare taste aså fort jeg bare grerier på staststust så kan dere sprøree hvis jeg boommer på bfor mange tsaster. Egentelig er det jo bare tull å rpvøe gjøre set forståstt, virkeligna gamemnlasd er et! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 jeg sliter skikkelig noe ganger, og bare gir opp hele tråden fordi dert er umulig og skjønne.. de fleste klarer helt fint og skrive bokmål. så hvorfor ikke bare gjøre det, som det står i reglene også er det mye enklere for alle her inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Så folk med lese og skrivevansker bør ikke få ta del i ett forum? Meget bra Lommelom....Meget bra. Syns ikke det er noe problem å skjønne dialekt sålenge ordene er riktig stokket. Har vel vært 1000 prik på skrivefeil og orddelingsfeil her inne. En egen tråd om det i tilegg tror jeg ikke vi trenger Forresten har du en stor feil selv i den siste settningen der det står "SKULLE" enten ha skrevet bokmål eller nynorsk." Det SKULLE vel vært ett BØR eller BURDE der. Det man skulle er for sent. Nå bør man For å sette det på spissen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Så læng vi har forumreglan å ferhold ås te så skull de davel itt vårrå nå å diskuter En slik setning vil jeg tro mange må lese flere ganger for å forstå. Har selv ikke problem med å lese og forstå, men noen ganger må en tenke seg om og lese flere ganger.Andre har problemer med å lese og forstå i det hele tatt Reglene ligger der å hvis alle gjør så godt de kan så kan vi ikke forlange noe mere. Referer til forumreglene en gang til hvis ikke alle forsto det forrige gang 2. Skriv skikkelig norsk - Alle kommer ikke fra det stedet du kommer fra, så ikke alle skjønner dialekta di eller SMS-språket ditt. Prøv derfor å skrive korrekt norsk. Om det er bokmål eller nynorsk er helt urelevant. Vi har nok alle forståelse for at folk kan ha DYSLEKSI eller av andre grunner ikke kan perfekt norsk, men skriv så godt bokmål eller nynorsk som du kan - det er godt nok for oss! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2011 Så folk med lese og skrivevansker bør ikke få ta del i ett forum? Meget bra Lommelom....Meget bra. Syns ikke det er noe problem å skjønne dialekt sålenge ordene er riktig stokket. Har vel vært 1000 prik på skrivefeil og orddelingsfeil her inne. En egen tråd om det i tilegg tror jeg ikke vi trenger Forresten har du en stor feil selv i den siste settningen der det står "SKULLE" enten ha skrevet bokmål eller nynorsk." Det SKULLE vel vært ett BØR eller BURDE der. Det man skulle er for sent. Nå bør man For å sette det på spissen. Hva har lese vansker med dialekt og gjøre.Selvfølgelig skal alle få delta.Om man har skrivevansker kan men vel skrive bokmål??? Ja da jeg har masse skrivefeil jeg.Er ikke det jeg er ute etter.Er etter de som skriver på dialekt. [Nå man leser tråder som er skrevet på dialekt skulle disse hvert på bokmål.Derfor skulle] nye tråder Bør/skal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 2. Skriv skikkelig norsk - Alle kommer ikke fra det stedet du kommer fra, så ikke alle skjønner dialekta di eller SMS-språket ditt. Prøv derfor å skrive korrekt norsk. Om det er bokmål eller nynorsk er helt urelevant. Vi har nok alle forståelse for at folk kan ha DYSLEKSI eller av andre grunner ikke kan perfekt norsk, men skriv så godt bokmål eller nynorsk som du kan - det er godt nok for oss! "dialekta" faktisk. Dialekten? Eller? Jeg forstår ikke .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå