post@on-sat.no Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Denne bilen er min. Må si det er litt interessant å lese alle kommentarene på denne tråden. Spesielt at jeg får skryt for å kunne skrive godt norsk . Det er lenge siden jeg har fått skryt for å snakke og skrive godt norsk Som noen har påpekt i tråden så må bilen opp på benken for å få eksakte tall på effekt (HK). Det jeg har skrevet i annonsen min, baserer jeg på 3 ting: 1. Utsagn fra han forrige som eide bilen. Som igjen hadde fått den informasjonen av verkstedet som har utført utbedringene på bilen. 2. Åpenhjertig prat med en BMW entusiast som jobber på Bilelektro i Arendal. De driver stort sett med BMW og skal ha greie på det de prater om. 3. Egen erfaring. Hadde nemlig en 540 før denne som "bare" hadde et effekt anlegg. Jeg kan jo selvfølgelig ikke si eksakt hvor mye sprekere denne bilen er i forhold til den forrige. Men det er MERKBART!!! Ellers ser jeg endel kommentarer om bakluke og miles på instumentpanelet... Det må jeg si at jeg driter i for min del. Det som plager meg mest utseendemessige på denne bilen er det forbannede hengerfeste på bilen. Kan F**N ikke skjønne hvem som bestiller en sånn bil med hengerfeste? Bilen er original og ganske så strøken men hengerfeste ødelegger litt for min del. Hvis ikke bilen blir solgt, kommer jeg til å fjerne den og bytte fanger foran og bak.
Tom K Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Det er jo ikke noe hokus pokus å vite sånn ca hvor mye hester man får ved chip og eksos, det er jo mange som dynotester bilen etterpå og hvis de fleste som har samme oppsett som din ligger på xxx hk, ja da er man litt diplomat så skriver man 10-15 hk mindre enn det "alle andre" har fått ut, ser ikke problemet her egentlig, jeg hadde en Mazda RX7 med trimmet motor for et par år siden, han som bygde motoren min hadde bygd ganske mange motorer med akkurat samme oppsett som min og de som hadde vært i benk hadde bremset i overkant av 300hk alle sammen, da synes jeg det er helt greit å si at min bil hadde 300 hk selv om den ikke hadde vært på rulla
S.Hafsmo Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Alle er jo helt på jordet, Vi har her på jobben, en ORG!!! BMW 540 motorsport, levert org fra BMW i 1995 med 350 hk! står i vognkort... Eneste forskjell er eksos, dyser, innsug og styreboks!! så ja det kan fint være 330 i en som er gjordt litt med, denne motoren er laget for mer hester en 286 org, og kan ta ut mer ved trimming... Har sammenlignet denne motoren mot en vanlig 540 for å finne forskjellene... in your face! dette er 3dje gangen jeg ser du skriver om denne spesial-540'en, men du har fortsatt tilgode å legge frem noen form for dokumentasjon overhodet på at det eksisterer noe slikt. Igjen må jeg påpeke at jeg er fullstendig klar over at det finnes en M-sport versjon av 540i, levert spesielt i USA og Canada, da de aldri fikk M5 3.8l, men denne hadde en helt standard M60B40, og ikke noe spesial motor på 350hk. Info om 540i M-sport http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=13 For all del, Jeg hadde gitt mye for en Msport 540i, men da fordi det er skjeldne biler, og ikke fordi de har noe mere effekt. og vedr. 330hk av en chip så må jeg si meg tvilsom til det tallet. Ta f.eks Alpina's B10 med M60 som bl.a er stroket til 4.6l, henter ut 340hk. Tviler på at du henter ut nesten samme effekt bare med en chip. Edit: Her er Alpinas oppskrift på 315 sugehk fra B40 motoren. The engine is pretty much the same as BMW´s original 4,0 litre V8 engine but thanks to higher-compression Mahle pistons, some changes to the intake system and the reprogrammed Motronic system the engine produces 315 bhp instead of 286 bhp. The torque is higher too, 410 Nm instead of 400. Og oppskriften på Alpinas 4.6l på 340hk. the BMW V8 engine has alusil-coated bores so you can´t just overbore the block, you have to cast a new one. So BMW casts new blocks especially for Alpina. Other changes include higher compression Mahle pistons, changed valve timing and a reprogrammed Motronic system. As I said before the engine is the same as in the B8 4,6. So if you want to read more about the engine, go to the B8 section in the 3-series page. The engine produces 340 bhp and has a torque of 480 Nm. The reason why the B10 has 7 bhp and 10 Nm more than the B8 is that the B10 has a different exhaust system hentet fra http://www.m5board.com/alpina/e34.html og http://www.m5board.com/alpina/e36.html
S.Hafsmo Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 er det bare jeg som synes m60 er hissigere enn m62? jeg hadde en m60, riktignok en b30, men den virket så mye mer villig enn m62n. mer turtallsvillig. m62n la seg ofte på 5500 rpm å sånn når man tok kickdown, og den sperrer/ girer på 6500, m62 på 6000. om det har noe for seg er en annen sak. men virket bare litt villigere. det fine med m62 i forhold er jo at den går ganske godt uten så mye turtall deilig bunndrag i forholdt til b30!!! mener jeg har lest om noen som har satt m60 innsug på m62 da dette er større eller hva det var fornoe. noen som har hørt om det? M60 har større innsug enn M62 ja. Pga bl.a dette er M62 sterkere i mellomregisteret enn M60, men dabber litt av i toppen av registeret. Å bytte innsug fra M60 til M62 er en "vanlig" mod i Junaiten. Bl.a har Dinan solgt M60 innsug som "performance" innsug til M62.
Robin L Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 hmm, kanskje jeg skal prøve det da får jo billige innsug på ebay så må man gjøre noe med hjerne osv da tru, vet du noe om det ?
Fredrik 90 Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Mulig det at dem har god greie på BMW hos BatteriElektro, men å skifte radiator på E39en min klarte de faen ikke. I stede for å bruke slageklemmere så brukte de likegodt bare noe sikalim, resultatet varte i 3 dager og ente med fullstopp og koking midt på E18. Etter en uke med bilen stående på Bavaria så tok visst verksmestern der en krass telefon til Batterigutta
S.Hafsmo Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 hmm, kanskje jeg skal prøve det da får jo billige innsug på ebay så må man gjøre noe med hjerne osv da tru, vet du noe om det ? Skulle ikke tro det skulle være nødvendig med noe remap, iom at dyser osv er det samme. Vil tro LMM og O2 følere klarer å henge på. Ligger sikkert en hel masse info om det på Bimmerforums.com.
Aroid Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 340 hk på en lett trimmet 4,0l som har org 286hk er dyre hester. på en suge motor koster det ca 1000kr for 1 ekstra hk når man har passert 10hk fra orginal hk. her er det snakk om 54hk meir og det er no veldig mye økning på en sugemotor. uten man har gjort noe med selve motoren. jeg har hatt en E36 cupe Alpina B8 4,6 V8 på 333hk og en e34 540 manuel med chip var ikke nærheten så kjapp som alpina og den chippen var oppgid til 320hk. uansett om e36 er litt lettere bil en 5 serien men så var alpina giret til over 320km/t og 540 er vell bare rundt 280 vist ikke jeg husker feil.
///Naitsirk Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 Er nok ikke snakk om 54hk økning gitt. Ring Hans på ESS så kan han fortelle deg om at 4,4 literen yter noe mer enn 286hk orginalt.
Dirty Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 340 hk på en lett trimmet 4,0l som har org 286hk er dyre hester. på en suge motor koster det ca 1000kr for 1 ekstra hk når man har passert 10hk fra orginal hk.her er det snakk om 54hk meir og det er no veldig mye økning på en sugemotor. uten man har gjort noe med selve motoren. jeg har hatt en E36 cupe Alpina B8 4,6 V8 på 333hk og en e34 540 manuel med chip var ikke nærheten så kjapp som alpina og den chippen var oppgid til 320hk. uansett om e36 er litt lettere bil en 5 serien men så var alpina giret til over 320km/t og 540 er vell bare rundt 280 vist ikke jeg husker feil. Hehe og her tar vi alle under en Kam. eks se på m52b28 Sett 193 HK orginalt! Sett på M50 innsug Chip og grenrør, så har du fort 220-230 HK på en frisk motor. Setter du på m3US kammer kan du klare mer! er snakk om 5 tusen i deler + kammer
Aroid Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 har e36 m3 3.0 meir en 286hk da? m52b28 er fult mulig å øk heste antall. Rart at du får delene til 5000kr bare. innsug+grenrør+chip blir meir en 5000kr i virkeligheten vist man er vanlig man i gata. 10hk første er 0kr kan vi sei etter det så blir det ca 1000kr hk. brukt innsug 1500-2000kr pluss arbeidstimer grenrør minst 3000kr chip 5000kr med arbeidstimer og deler passer du over over 15000kr da kan du har økt 25hk vist du skifter til lettere veivhjul og andre multi hjul så har du 30hk da 20000kr i timer og deler. da har du m3us kam også. blir fort dyrt med suge hester når du tar med dele pris og arbeidstimer
///Naitsirk Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 har e36 m3 3.0 meir en 286hk da? Nei, den bare veier 400kg mindre
Dolk Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 For mange mange år siden hadde jeg en orginal 98mod 740Hartge som var bremset til 420hk og noe mellom 600 - 700nm (husker ikke eksagt nm tall) Til og være en stor og tung 740 så gikk det faktisk veldig bra. Jeg passerte 300km/t merke forbi Rygge flyplass på en lørdagsformiddag, og det var ikke bilen som skulle stoppe, men det ble litt for mange biler i høyre filen. At det kan være det han oppgir ser jeg ikke på som usannsynlig.
Erebus Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 420 hester fra en naturlig aspirert 740 ja.. det høres sannsynlig ut. Hold deg til å kjøre Viper med prøveskilter og svindle folk du selger bil til du dolk..
Tom K Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 Hvis du skifter til lettere veivhjul og andre multi hjul så har du 30hk da 20000kr i timer og deler. da har du m3us kam også. blir fort dyrt med suge hester når du tar med dele pris og arbeidstimer Du får ikke mere hk ved å lette svinghjul eller bytte multihjul, du får derimot en motor som er mere responsiv på gassen , Edit, skrivefeil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå