Gå til innhold

Kjapp tur innom butikken - bilen oppskrapet

Bradbury
 Share

Anbefalte innlegg

Fy faen så forbannet jeg er både på den jævelen som subbet borti meg og på meg selv. Da jeg svingte inn til parkeringsområdet var det to ledige plasser ved siden av hverandre. Ved siden av den ene stod det en relativt ny Mercedes og på den andre siden en fæl gammel sak.

Jeg velger nesten alltid å parkere ved den fineste bilen i slike tilfeller fordi sjåførene av slike biler som regel er mer forsiktige. Nå brøt jeg regelen min fordi innkjøringen til parkeringsområdet var slik at for å sette bilen der måtte jeg ha rygget litt, og det gadd jeg jo selvfølgelig ikke... I stedet parkerte jeg altså ved den stygge gamle bilen, men så langt unna som jeg kunne komme innenfor min egen parkeringsrute.

Det var mer enn nok plass mellom oss til å åpne døren helt opp. Det var utenkelig at han kunne treffe meg. Da jeg gikk inn i butikken var jeg faktisk litt bekymret for at noen skulle treffe meg dersom de parkerte mellom meg og Mercedesen, men jeg vurderte aldri faren for det som faktisk skjedde.

Skadene er "heldigvis" ikke ille. Det er ingen bulker, og det er kun støtfangeren som har fått seg noen skrammer. Likevel føles det så jævla urettferdig. Disse skrapene som vil koste meg et par-tre tusenlapper er mer enn nok til at jeg ønsker intens smerte og død over den kuken som kjørte borti bilen min og stakk av. Hadde jeg vært vitne til hendelsen og at han forsøkte å stikke av, så hadde sannsynligvis jeg vært i en glattcelle akkurat nå, og han på legevakten.

Jeg er egentlig ikke veldig glad i overvåkning generelt sett, men jeg skulle ønske det var et kamera ved denne butikken og at jeg fikk tatt meg en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Poenget er? Klart det er kjipt, men det er en risiko du tar hver gang du parkerer blant andre biler. Personlig parkerer jeg så langt mulig vekk fra butikken jeg kommer. Ingen andre parkerer der, og jeg slipper å besøke lakkverkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er? Klart det er kjipt, men det er en risiko du tar hver gang du parkerer blant andre biler. Personlig parkerer jeg så langt mulig vekk fra butikken jeg kommer. Ingen andre parkerer der, og jeg slipper å besøke lakkverkstedet.

Hallo,gutten må få lov å få ut sin frustrasjon .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at din parkering var så himla smart heller da Bradbury... Om du parkerte så langt vekk som mulig fra den skraphaugen, så gjorde du lomme ved siden av deg ekstra trang.

Kjip sak uten tvil.

Har vært borti demente jævler som kjørte borti bilen min og parkerte ved siden av meg mens jeg satt i bilen til og med. De latet som de ikke traff meg engang. Mange idioter på veien som bør lære å parkere og respektere andres biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er?

Er du dum?

Klart det er kjipt, men det er en risiko du tar hver gang du parkerer blant andre biler.

Ja, det er du visst. Å parkere blant andre biler er ikke et valg man tar, det er en nødvendighet om man ikke skal la bilen stå hjemme i garasjen - for de som har den slags. Så lenge det finnes idioter på veiene så er det alltids en risiko for å støte på en av disse, men det gjør det ikke noe mindre frustrerende når dette skjer.

Personlig parkerer jeg så langt mulig vekk fra butikken jeg kommer. Ingen andre parkerer der

Lykke til med den strategien når du svipper innom en nærbutikk med totalt 7-8 parkeringsplasser.

Kan ikke si at din parkering var så himla smart heller da Bradbury... Om du parkerte så langt vekk som mulig fra den skraphaugen, så gjorde du lomme ved siden av deg ekstra trang.

Det smarte hadde vært å parkere i en annen lomme, men det er bare etterpåklokskap. Som nevnt, så holdt jeg meg innenfor min egen rute, men det var uansett to andre ledige plasser av de totalt åtte utenfor denne butikken. Hadde jeg parkert midt i lommen - slik som jeg alltids gjør når jeg ikke bare skal inn og kjøpe tre varer - da hadde bilen min sannsynligvis sett mye verre ut nå. Da hadde nok fronten på skraphaugen truffet bakdøren min, eller der omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er? Klart det er kjipt, men det er en risiko du tar hver gang du parkerer blant andre biler.

Hva er dette for torskete svar? Ja det er en risiko men hvis det ikke er mulighet til å stå for seg selv så kjører du heller hjem igjen da, så får innkjøp av brød, melk og dasspapir bare være :roll:

Jeg kjenner meg veldig igjen i din fustrasjon Bradbury! Sånt er så ufattelig provoserende og urettferdig, særlig når man må koste skaden selv. Jeg fikk selv rygga på min A6 i fjor, fronten på disse er jo bare plast så jeg fikk skrap og sprekker i lakken på venstre side av grillen. Tror du faen ikke bare noen uker etter så rygga en på bilen igjen, da var merke på andre siden av grillen og han traff så hard at skiltholderen sprakk. 6000,- kosta det meg, skulle gjerne ha vært foruten den kostnadden der.

Nå med 325en så er jeg Nazi på hvor jeg parkerer, jeg har blandt annet fått ordnet med spesialparkeringsplass på jobb hvor ingen kommer ved siden av meg. Er det trangt og fullt ved butikken/kjøpesenteret så sender jeg fruen inn mens jeg venter i bilen. Til og med hjemme i garasjen er jeg forsiktig, ingenting skal bæres ut av garsjen mens bilen står inne.

Men du skal vite at jeg forstår din fustrasjon veldig godt, og da er det ikke noe bedre enn å ta det ut her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da for svarte kunne parkere på parkeringsplasser uten å nesten forvente at bilen er oppskrapet når man kommer ut fra butikken.. Det som er typisk er at det skjer med folk som bryr seg om bilen sin. De som kjører gamle vrak driter vel i om det kommer en ripe eller to til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da for svarte kunne parkere på parkeringsplasser uten å nesten forvente at bilen er oppskrapet når man kommer ut fra butikken.. Det som er typisk er at det skjer med folk som bryr seg om bilen sin. De som kjører gamle vrak driter vel i om det kommer en ripe eller to til..

Vi ser jo ikke forskjell uansett.

Det hele handler om respekt for andres eiendom, noe som beklageligvis ser ut til og være et fremmed ord for fler og fler her i verden/Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig kjedelig=(

jeg kjører ikke akkurat noe fin bil, ville nesten sakt det er et vrak i mine øyne. men selvom jeg kjører et vrak, skal man ha stor respekt for dem som har brukt en god del på bil.

var en fyr som kom borti meg på gateparkeing hos et familiemedlem, holdt på å klikke...

håper fyren som kom borti bilen din blir meia ned av en buss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig kjedelig=(

jeg kjører ikke akkurat noe fin bil, ville nesten sakt det er et vrak i mine øyne. men selvom jeg kjører et vrak, skal man ha stor respekt for dem som har brukt en god del på bil.

var en fyr som kom borti meg på gateparkeing hos et familiemedlem, holdt på å klikke...

håper fyren som kom borti bilen din blir meia ned av en buss!

Unner ikke buss sjåføren en slik hendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det samme skjedde med fruens 2009mod hyundai, bare at her kom det en ripe på tvers av hele bagasjelokket i hoftehøyde. Èn ting som er helt sikkert, er at den ripa kommer IKKE fra en bil! Ser faktisk ut som en nøkkel-stripe :(

Sinnsykt frustrerende på en bil som det ikke er èn eneste ripe på fra før av, og nå må muligens hele bakluka lakkes om igjen..

Dette var også ved den lokale butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo 100 ganger verre når noen riper opp bilen med vilje. At noen dulter borti andre biler og stikker av, det er jævlig men til en viss grad forståelig, men at folk riper opp en tilfeldig bil med vilje, det er slikt som gjør at jeg nesten setter spørsmålstegn ved evolusjonsteorien. Utrolig at det finnes slike folk.

Det er jo en kjent sak at kids i 14-15-årsalderen plutselig blir veldig tøffe når de er tre-fire stk sammen og da er jo det å ripe opp biler den mest naturlige ting i verden. Jeg hadde sannsynligvis klikket i vinkel om jeg så noen som gjorde noe slikt selv om det ikke var min egen bil.

Det er ikke lenge siden at det var en sak i DB eller VG om a det blir mer og mer vanlig at folk kjører borti parkerte biler og stikker av. For mitt eget tilfelle så er det uaktuelt å ta dette på forsikringen, så da vil jo aldri dette bli en del av statistikken. Tipper det er en stor andel av slike skader som aldri blir rapportert noen steder.

For et par dager siden fikk jeg forresten en mail fra Mittanbud. Det er første gang jeg har fått mail derfra siden jeg registrerte meg for nesten et år siden, og emnet var "Nå kan du legge bilreparasjonen på anbud". Trodde ikke det skulle bli aktuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig provoserende når folk stikker av fra sånne hendelser, men det å si at man håper at vedkommende som gjorde dette blir meiet ned av en buss er igrunn mer provoserende..

Fikk selv en liten bulk/skrape i bakskjermen på fine 1-serien min nylig pga en eller annen litt nærgående parkeringsamatør, men jeg ønsker ikke livet av vedkommende fordet..

Skal innrømme at jeg var rimelig forbanna, men det får da være grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å bli meia ned av en buss er vis personen veit at den dulka borti og bare driter i det...

forige sted jeg bodde var det noen under oss som blei kaldt for bulke-petter... jeg så kjærringa prøve å parkere en bil med ca 15-20meter lang gate-plass på, og til likavel 10min... noen uker seinere skulle hu inn mellom stefaren min sin bil og en anne bil. hu dulka borti skiltet minst 6 ganger som jeg telte(jeg var 16 da.. men likavel) så gikk bort ditt og snakka med hu, men bare nekta.. fader hadde lyst å gi henne en på trynet...

ringte stefaren og han var på grensen til å skrike til dem. men fikk likavel ingen ting ut av det...

gjett om jeg skal ha egen parkeringsplass unna alle disse rasshølene når jeg får meg en finere bil a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid så lurt å parkere lengst vekk heller.

Stefaren min jobbet som salgkonsulent i dagligvarebransjen en stund, og han parkerte alltid

lengst vekk fra butikken på parkeringen. En dag i 07 tiden ble bilen rygget på, i en tom parkeringsplass...

Hun sa heldigvis ifra.

Pappa pleier også å gjøre dette. Hans bil ble brutt inn i.

Men jeg skjønner deg og frustrasjonen din godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...