Gå til innhold

noen som har sett bilen min? NY INFO SIDE 1

bergeee
 Share

Anbefalte innlegg

stakkars lille fredrik90...for mange innvandrere blant volvoene på øya du bor på?

Litt artig at du sier det for av de ca 4000 som er bosatt her på Hisøy utenfor Arendal så tror jeg det kun bor ett 20 talls innvandrere (ikke vestlige). Jeg vet at kommunen har to hus som de huser asylsøkere i men utover det så er det ikke mye innvandrere her. Ett område nord øst for Arendal sentrum som heter Nyli er riktig nok Arendals svar på Grønnland i Olso:wink:

Og jeg har også til gode å se innvandrere i BMW her i byen, så begrepet "kebabtralle" kommer i allfall ikke fra Sørlandet. Det går mer i eldre Japanske modeller og Opel Astra av tidlig 90 talls blant innvandrerene her i byen, en og annen sliten MB 190 kan dog rattes rundt av en innvandrer men BMW ser det ut som de holder seg unna :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er det bare og fylle opp kanna med ny kokt kaffe og følge med utover ser jeg.

Håpet er at folk etterhvert forstår forskjellen på saklig kritikk av hvordan innvandringen har utviklet seg i mange sammenhenger og kritikk av innvandrere generelt. Innvandrere generelt er ikke mer forskjellige enn du og jeg, men resultatet av snart 40 års systematisk innvandring kan absolutt diskuteres. Jeg synes at det er litt viktig at man lærer av sine feil og mangler, men dette ser det ikke ut til at myndighetene har erkjent.

Husk også at det ikke er forbudt å være imot innvandring av det formatet vi har idag. Det er imidlertid forbudt å argumentere på en måte som er rasistisk eller støtende for enkeltpersoner eller etniske grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I'm not a racist, i just can't stand assholes" Charle Sheen

syns den passa litt inn :D

Poenget er at rasshøl finnes i alle kulører og valører. Det er ikke innvandrerne i seg selv som er problemet når det gjelder innvandringen, men derimot enkeltes holdninger og mangel på visjoner.

Land og nasjoner har gått til grunne uten en signifikant innvandring (f.eks Østtyskland og Sovjetunionen) og land har utviklet seg til imperier pga. en signifikant innvandring (f.eks USA).

er enig at rassehøler fins i alle kulturer og land... men mange utlendinger henger seg opp i at noen er rasister fordi den personen er et rassehøl.. (snakker om personlig erfaring her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig at rassehøler fins i alle kulturer og land... men mange utlendinger henger seg opp i at noen er rasister fordi den personen er et rassehøl.. (snakker om personlig erfaring her)

Selvfølgelig er det alltid noen som bevisst maler fanden på veggen for å ødelegge enhver diskusjon om innvandring. Mitt poeng er at slikt ikke fører utviklingen fremover og vil på et eller annet tidspunkt skade dem selv. Jeg tør påstå at mye av elendigheten når det gjelder enkelte sider av innvandringen uten tvil skyldes mangel på en åpen debatt om utfordringene. Folk hyler opp om rasisme bare man såvidt nevner at det er enkelte utfordringer med innvandringen. Alle kan se det, men ingen tør ta fatt på problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er irriterende er at ikke vestlige innvandrere krever respekt hele tiden, oss nordmenn har de null respekt for, respekt må man gjøre seg fortjent til, det er ikke noe man kan kreve, dessuten så skrikes det om rasisme så fort en innvandrer ikke får det som han vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er irriterende er at ikke vestlige innvandrere krever respekt hele tiden, oss nordmenn har de null respekt for, respekt må man gjøre seg fortjent til, det er ikke noe man kan kreve, dessuten så skrikes det om rasisme så fort en innvandrer ikke får det som han vil

så var det det å dra alle over en kam da.... gjensidig respekt er tingen, dessverre har visse folk ikke skjønt det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe i mot innvandring eller innvandrere. Dog synes jeg innvandringen har gått over stokk og stein når det kommer in 50k nye landsmenn i året. En person som enten en svensk, polsk, araber, russisk eller whatever får min fulle respekt når vedkommede kommer til landet for å gjøre en ærlig manns arbeid. Men når noen kommer hit og nekter å jobbe, nekter å lære språket og nekter å respektere dette landets kultur.. Da ser jeg rødt. Ja, vi kan godt dra opp at nordmenn er skikkelige rasshøl på ferie, men ferie er da ferie. Om jeg hadde flyttet til f.eks Polen så hadde jeg prøvd så hardt jeg kunne å blende meg inn i samfunnet og å gjøre som alle andre. Nå kunne jeg ha dradd en vits om Polakker, men dette er ikke tiden eller stedet for det :P

Desverre viser statistikken at ikke-etniske nordmen står for en alt for stor del av landets kriminalitet, men takket være den #/¤@£$5 regjeringen vi har nå, så er det ingen som kjører på med en "you fuck up, you get out"-politikk. Var det ikke en luring som sa "why can't we all get along?" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe i mot innvandring eller innvandrere. Dog synes jeg innvandringen har gått over stokk og stein når det kommer in 50k nye landsmenn i året. En person som enten en svensk, polsk, araber, russisk eller whatever får min fulle respekt når vedkommede kommer til landet for å gjøre en ærlig manns arbeid. Men når noen kommer hit og nekter å jobbe, nekter å lære språket og nekter å respektere dette landets kultur.. Da ser jeg rødt. Ja, vi kan godt dra opp at nordmenn er skikkelige rasshøl på ferie, men ferie er da ferie. Om jeg hadde flyttet til f.eks Polen så hadde jeg prøvd så hardt jeg kunne å blende meg inn i samfunnet og å gjøre som alle andre. Nå kunne jeg ha dradd en vits om Polakker, men dette er ikke tiden eller stedet for det :P

Desverre viser statistikken at ikke-etniske nordmen står for en alt for stor del av landets kriminalitet, men takket være den #/¤@£$5 regjeringen vi har nå, så er det ingen som kjører på med en "you fuck up, you get out"-politikk. Var det ikke en luring som sa "why can't we all get along?" :P

100% ENIG :applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% ENIG :applause::applause:

Kunne ikke sagt det bedre sjæl! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som er med på å kaste ut alle jødene som driver med hvitsnipp forbryteri i Norge?

Og poenget ditt er?

Har de lovlig norsk statsborgerskap regner jeg med disse blir behandlet på lik linje med alle andre kriminelle, har de ikke statsborgerskap blir de vel også behandlet på lik linje med de som ikke har det.

Tror regjeringen prøver å føre en politikk hvor de som begår straffbare handlinger skal bli sendt ut, men jeg tror det store antallet flyktinger, et mottaksapparat som er helt sprengt og Schengen er med og vanskeliggjøre dette. Avtaler om retur til enkelte land og folk som bevist trenerer saken sin er også med på åødelegge for de som virkelig trenger beskyttelse og ønsker å bygge en framtid her. Samtidig ser vi at straffen eventuelt forbrytere får i Norge ikke har noen særlig virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...