Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste havnet på 0,88 l/mila på blandet kjøring. Kjøremønsteret er ganske konsekvent, pendling til og fra jobb, kjører pent og rolig for det meste.

Har også lagt merke til at det ikke er like mye futt i den.. F.eks kjørte jeg sammen med en kompis (A4 2.0 TDI 140HK) Han holdt fint følge og dro sakte men sikkert fra meg på lang motbakke.

Noen forslag?

Skrevet

Jeg har noe av de samme problemene på min 525. Har mistet mer og mer puff (synes jeg) og kickdown i 90km/t har ikke så mye for seg. Opp til ca. 70 er den tålig kjapp, men så fort den legger inn 4. gear er det slutt på moroa.

Jeg har hørt flere nevner at luftmassemåleren kan være en syndebukk, så dette er kanskje et sted å starte? Den er såpass kostbar at diagnose er vel å anbefale først..

Skrevet

men luftmassemåleren kan jo være "litt" feil, slik at den ikke slår ut på diagnose? Har samme problemet på 525tds, går dårlig selv med chip..

Skrevet

kor gammal ? lagt den har godt?

har vert borti ein 05 mod 530d som fekk rusken motorgang å dårleg drag - i innsuge er de nokon spjeld ( av stål) som skal opne og lukke for å få best mulig flyt av lufta. Dei hadde kjilt seg på den, de eine hadde løsna og gått inn i motoren. tok av toppen å både ventiler og stempel hadde fått skade.

Skrevet

har vert borti ein 05 mod 530d som fekk rusken motorgang å dårleg drag - i innsuge er de nokon spjeld ( av stål) som skal opne og lukke for å få best mulig flyt av lufta. Dei hadde kjilt seg på den, de eine hadde løsna og gått inn i motoren. tok av toppen å både ventiler og stempel hadde fått skade.

Swirl flaps heter det og bør vel fjernes på alle dieselbiler fra Bmw for å unngå at de brekker pga koks, for så å havne inn i motoren og lage totalhavari.

Skrevet

Swirl flaps heter det og bør vel fjernes på alle dieselbiler fra Bmw for å unngå at de brekker pga koks, for så å havne inn i motoren og lage totalhavari.

når me bestilte nytt innsug fekk vi eit nytt som var heilt likt me stål klaffer - men etter som eg har forstått går dei aller nyaste med plast klaffer, stemmer de ?

beklager OT

Skrevet

Har det samme problemet på 320'n min. Har hatt den til diagnose flere ganger, men uten noe utslag. Har også skifta LMM, men det ble ingen forskjell. Så jeg skal prøve å blende av EGR'en og se om det gir noe utslag.

-Christian

Skrevet

Det er en 2002 mod som har gått ca 230.000km

Swirl flaps har jeg tatt bort og plombert. Bytter olje og filtre regelmessig. Passer vel generelt godt på bilen.

En diagnose er nok på sin plass da jeg nå i det siste har sett at DSC/antispinn lampen noen ganger kommer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...