Gå til innhold

byttet veivaksel sensor/Crankshaft position sensor

Anbefalte innlegg

Skrevet

plutselig ble min E39 520i 98 mod utrolig tungstartet og utarmet. kjørte en diagnose og de kom frem til at det var veivaksel sensoren som var ødelagt . det var ikke bare bare og finne den. og det var vel noe trangt å få byttet den, men iallefall her er noen bilder hvis det er noen andre som lurer på hvor den sitter. verkestedet mitt skulle ha rundt 2000 for delen og arbeid, men litt netthandel i England og egeninnsats kom det på ca 400.- :D

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWNX:IT

1afbs17ttiyemincpvwo_thumb.jpg

cfrfobae0ooxramd2k62_thumb.png

wehxas0idt5dvs2zzxnh_thumb.png

haerc3q18pksujrvbk8n_thumb.png

c4xmisjlyu7fhdpak8r0_thumb.png

Skrevet

Det er vel og bra at du fikk det til.

Men mest sannsynlig så må du gjøre samme jobben igjen innen 6 mnd. Da du har brukt uoriginal del, noe som de fleste her på forumet ikke er så veldig glad, da de pleier å gå i stykker etter kun kort tid.

Skrevet
bra at du fikk byttet den, men hvorfor måtte du løsne toppdekselet?

Lurer jeg også på, det eneste jeg løsnet når jeg skiftet på min var oljefilterhuset for å få en hand innunder der.

Ja det er noe dritt med de billig sensorene, har selv bestillt fra England å de varer ikke lenge, du bør egentlig bestille deg en orginal som du kan ha liggende til den ryker igjen, for det gjør den.

Skrevet

Bildene dine referer til kamsensoren, og den trenger du ikke løsne toppdekselet for å skifte. Trenger heller ikke løsne toppdekselet for å skifte veivsensor.

Har du blandet mellom Camshaft position sensor og Crankshaft position sensor eller? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...