FredrikE24 Skrevet Juli 16, 2011 Share Skrevet Juli 16, 2011 Et klunk fra bakstilling er ikke unormalt og skyldes som oftest utslitte traværsforinger. Hvordan føles bilen å kjøre? Er den litt slapp i fisken bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet Juli 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2011 Okei, takk for tipset! Bilen føles god å kjøre, føles ikke slapp i fisken. Føler det kan være foringer. Er dette lett og bytte, eller burde det settes vekk til noen andre? Har ikke såå mye skru erfaring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Er relativt rett frem å bytte foringer, du ser hva som må gjøres underveis. Men det kan være greit å ha litt skuerfaring sånn at du kommer på smarte løsninger etterhvert som evt problemer dukker opp. Alltid noe som sitter myye mer fast enn man tror feks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2011 Ah, skjønner! Tror jeg får med meg en kompis som har peiling da Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Du burde først sjekke tilstanden på foringene, men er først og fremst disse foringene jeg ville byttet, nå kan det også bare være slakk i drivverket du hører. Nr. 13 på dette bildet http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/11647.gif Nr. 3 på dette bilde http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/11668.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Se på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2011 Okei, ser ut som man burde ha hydraulisk løftebukk da. Virker som det blir litt knøttete med en vanlig jekk (?). Hvis det er slakk i drivverket, kan det fikses på noen måte eller er det sånn man lever med ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 18, 2011 Share Skrevet Juli 18, 2011 Løftebukk er ikke nødvendig, har gjort dette på en E28 i en luftig fellesgarasje i mange minusgrader. Da erstattet vi originalforinger med powerflex. Sett bilen på bukker og og demonter, fort gjort å komme til foringene for å begynne å få de ut. Dette som tar mye tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2011 Okei, takk for tips Fredrik skal se hva jeg får til ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Gratulerer med grei førstebil; ser ut til å være et fint prosjekt ...men den er jo en iX da... BMW begynte med Xi betegnelsen lenge etter at E30 hadde gått ut av produksjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2011 Takk takk ! Hehe, sant, blingsa litt når jeg skrev.. har fiksa det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet August 2, 2011 Forfatter Share Skrevet August 2, 2011 Skjer ikke så mye med bilen for tiden, er jo sommerferie, så har ikke så god tid Men har fått fikset et lite problem med jordslag på takluka ! Brukte et produkt jeg hadde liggende for båt, og det fungerte veldig bra. Tok noen bilder: Før: Etter: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet August 6, 2011 Forfatter Share Skrevet August 6, 2011 Da har det skjedd enda litt mer her, men bare litt små plukk Har fått vasket den grundig, sammen med Spruddel her. Var så heldig at Ari Behn kom innom og hjalp til litt ! Det hele ble etterfulgt av en grundig polering. Resultatet ble greit nok, men trenger nok noen runder til. Fikk også resatt service indikatoren, siden den ble ikke resatt sist den fikk en overhalding. Og det lyset er litt irriterende. Noen som har forslag til mer små plukk jeg kan drive med som ikke koster stort? Er litt tomt på konto nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 6, 2011 Share Skrevet August 6, 2011 Se der ja, der har vi Ari Behn i sitt rette element Ser jo bra ut nå da Jeg har et forslag, du kan donere litt penger til meg etter at jeg har kræsjet i autovernet på Rudskogen igår 140 km/t over bakketopp med regn på banen og oljesøl = veldig lang sladd med kontra frem og tilbake og stopp i autovernet. Gikk utrolig nok ganske bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet August 6, 2011 Forfatter Share Skrevet August 6, 2011 Se der ja, der har vi Ari Behn i sitt rette element Ser jo bra ut nå da Jeg har et forslag, du kan donere litt penger til meg etter at jeg har kræsjet i autovernet på Rudskogen igår 140 km/t over bakketopp med regn på banen og oljesøl = veldig lang sladd med kontra frem og tilbake og stopp i autovernet. Gikk utrolig nok ganske bra Haha, han er flink med bilvask! huff, høres skummelt ut... Ja, selvfølgelig, hvor mye trenger du? Sender over penger når jeg får se bilder jeg. Andre som har noen kommentarer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå